Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:43:02 GMT

اصفهان| سپاهان و ذوب‌آهن؛ تساوی تلخ زردپوشان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۰۸۲۰

اصفهان| سپاهان و ذوب‌آهن؛ تساوی تلخ زردپوشان

سپاهان و ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان اگر چه بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما عملکرد زردپوشان اصفهانی در نیمه دوم با افت فاحشی روبه‌رو شده و نداشتن تمرکز بازیکنان سپاهان، فرصت به تساوی کشاندن بازی را در اختیار ذوب‌آهن قرار داد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست‌ و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 5 دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و در پایان بازی به نتیجه مساوی یک بر یک دست پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن و سپاهان در یک دیدار حساس و تأثیرگذار از هفته بیست‌ و یکم رقابت‌های لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته و پس از نمایش یک بازی نه چندان جذاب، تن به تقسیم امتیازات داده و عملاً راه قهرمانی پرسپولیس را هموار کردند. این دیدار در شرایطی برگزار شد که با توجه به نزدیکی امتیازات مدعیان قهرمانی، نتیجه آن برای سایر مدعیان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود و تقسیم امتیازات بیش از ذوب‌آهن، به نفع تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و استقلال تمام شد.

در روزی که شیوع کرونا ویروس ورزشگاه فولادشهر را خالی از تماشاگر کرده بود، ذوب‌آهن و سپاهان یکی از حساس‌ترین شهرآوردهای ادوار مختلف لیگ برتر را برگزار کردند و هر 2 تیم بازی سرد و کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشتند و در نهایت با تقسیم امتیازها تنها موجب خوشحالی سایر مدعیان شدند.

سپاهان چند صباحی است که شرایط خوبی ندارد. زردپوشان اصفهانی که در نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم جدی‌ترین مدعی قهرمانی محسوب می‌شدند، با آغاز نیم‌فصل دوم روند سینوسی را پیش گرفته و در حد فاصل هفته هفدهم تا بیست‌ و یکم با احتساب بازی‌های لیگ قهرمانان، 6 بازی را برگزار کردند که تنها 2 برد برد به دست آورده و 3 تساوی و یک شکست مقابل السد، ثمره تلاش شاگردان قلعه‌نویی است. البته باید در نظر گرفت که تقابل زردپوشان اصفهانی با پرسپولیس برگزار نشده و شکست این تیم فنی محسوب نمی‌شود.

سپاهان مقابل ذوب‌آهن با همان آرایش 1-4-1-4 همیشگی کار را شرع کرده و قلعه‌نویی تیمش را با دو تغییر به میدان فرستاده بود. سرمربی سپاهان در بازی روز گذشته مهدی ترکمان را در دفاع چپ به میدان فرستاد و شهباززاده را جانشین استنلی مصدوم کرده بود. سپاهان بازی را خوب شروع کرده و در همان دقایق ابتدایی به گل رسید. ترکمان در نخستین تجربه حضورش با لباس سپاهان عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته و با به ثمر رساندن گل نخست بازی کیفیت بالای خود را اثبات کرد.

زردپوشان اصفهانی در بازی مقابل ذوب‌آهن تلاش داشتند تا مالکیت توپ و میدان را به دست گرفته و با استفاده از ضعف ذوبی‌ها در دفاع‌های کناری و بهره گرفتن از قدرت حمل توپ و سرعت بالای دو وینگر چپ و راست خود، حسینی و محبی، با اتنقال توپ‌های سریع از فاز از دفاع به حمله، خود را به خط دفاعی ذوب‌آهن برسانند و خلق موقعیت کنند. برنامه گلزنی سپاهان در این دیدار فرارهای عمقی، ارسال از کناره‌ها و شوت‌های از راه دور بود و با استفاده از همین حربه در دقایق ابتدایی موقعیت‌های خوبی را نیز خلق کردند اما با ادامه روند بازی و به مرور شاگردان قلعه‌نویی با افت روحی و بدنی مواجه شده و کنترل بازی را از دست دادند و در 30 دقیقه پایانی عملا حرفی برای گفتن نداشتند.

نگاهی به آمار بازی مشخص می‌کند که اگرچه سپاهانی‌ها در معیارهای فنی از جمله مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس برتری خفیفی نسبت به ذوبی‌ها داشته‌اند اما در خلق موقعیت گلزنی ضعیف‌تر عمل کرده‌اند. شاگردان قلعه‌نویی روز گذشته 6 بار به سمت دروازه ذوبی‌ها اقدام به شوت‌زنی کردند که این آمار برای سبزپوشان اصفهانی عدد 10 است. با این حال سپاهانی‌ها در زدن ضربات نهایی دقت بیشتری به خرج دادند و 3 شوت از 6 شوت را درون چارچوب شلیک کرده‌اند.

نکته قابل توجه در این میان برعکس شدن آمار فنی بازی در 30 دقیقه پایانی به نفع ذوبی‌ها است. سپاهانی‌ها در 30 دقیقه پایانی مالکیت توپ کمتری داشته و تنها یک بار اقدام اقدام به شوت‌زنی کرده‌اند که درون چارچوب نبود، در حالی که ذوبی‌ها 3 خلق موقعیت داشتند که یک مورد آن درون چارچوب بوده است و همین تفاوت عملکرد سپاهانی‌ها در طول روند بازی به خوبی نمایانگر افت بدنی و روحی شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم است.

بازیکنان سپاهان در روزهای اخیر تمرکز لازم برای مسابقه را نداشتند و از نظر روحی و روانی در شرایط مسابقه نبودند. نقطه ضعفی که بخش اعظم آن به اتفاقات بازی با پرسپولیس برمی‌گردد و موجب شد تا سپاهان در نیمه دوم نظم تیمی و تاکتیکی همیشگی‌اش را از دست بدهد و مدافعان این تیم اشتباهات زیادی مرتکب شوند و در نهایت خطای پنالتی را به ذوبی‌ها تقدیم کردند.

در آن سو ذوب‌آهن نیز در بازی روز گذشته طراوت چند هفته اخیر را نداشت و بازی باکیفیتی را به نمایش نگذاشت. رادولوویچ در این بازی باز هم تغییر تاکتیک داده و تیمش را با آرایش 1_3_2_4 راهی میدان کرده بود. سرمربی سبزپوشان که در بازی قبلی متوجه ضعف تیمش در اجرای دفاع 3 نفر شده بود، در این دیدار تلاش کرد تا با استفاده از 4 مدافع، خلاهای خط دفاعی تیمش را کاهش دهد.

ذوبی‌ها در این دیدار تلاش داشتند تا با اجرای بازی مالکانه و پاسکاری‌های متعدد خط میانی سپاهان را از دور خارج کنند و از نقطه ضعف زردپوشان در عمق خط دفاع بهره ببرند. برنامه ذوبی‌ها برای گلزنی به استفاده از قدرت حمل توپ، سرعت بالا و ارسال‌های دقیق اسماعیلی‌فر در جناح راست، فرارهای عمقی و شوت‌های از راه دور برمی‌گشت. بازی ذوبی‌ها در نیمه نخست از سرعت لازم برخوردار نبود و مهاجمان این تیم در حملات دقت لازم را در زدن ضربات نهایی نداشتند اما به مرور در نیمه دوم سبزپوشان اصفهانی به بازی مسلط شده و از نظم تاکتیکی بهتری برخوردار شدند و به گل تساوی رسیدند.

بازیکنان ذوب‌آهن در فاز هجومی عملکرد خوبی داشته و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند. نکته بارز در عملکرد هجومی ذوبی‌ها عملکرد قابل توجه دارکو بییدوف است که در 3 بازی که به میدان رفته، 3 گل را به ثمر رسانده است و این نکته می‌تواند خبر خوبی برای رادولوویچ به شمار آید. در فاز دفاعی اما شاگردان رادولوویچ روز پر اشتباهی را پشت سر گذاشتند و عملکردشان چندان مطمئن نبود.

در مجموع می‌توان گفت سپاهان و ذوب‌آهن در شهرآورد اصفهان اگر چه بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند، اما عملکرد زردپوشان اصفهانی در نیمه دوم با افت فاحشی روبه‌رو شده و بازیکنان این تیم تمرکز خود را از دست دادند و همین امر به ذوب‌آهن فرصت به تساوی کشاندن بازی را داد.

کمیته انضباطی رأی دیدار سپاهان - پرسپولیس را اعلام کرد/ پیروزی سرخپوشان و جریمه سنگین اصفهانی‌هااصفهان| رفیعی: آقایان لیگ را تعطیل کنید/ فوتبالیست‌ها جزو مردم نیستند؟اصفهان| کیانی: پنالتی درست بود/ باید فوتبالیست‌ها هم بیمار شوند تا لیگ را تعطیل کنند؟

رادولوویچ: پنالتی ما به موقع گرفته می‌شد بازی را می‌بردیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن مدعی است داور دربی اصفهان پنالتی تیمش را نادیده گرفته است.

میودراگ رادولوویچ در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل سپاهان, اظهار داشت: بازی سختی بود، از خیلی از جهات. ما یکشنبه بازی سختی با استقلال داشتیم و سپاهان بازی نداشت. به همین دلیل زمان کافی برای ریکاوری نداشتیم. متأسفانه زود گل خوردیم و بازی برای‌مان سخت شد. در نیمه دوم نیز شرایط تغییر کرد و توپ را در اختیار داشتیم و در نهایت به گل رسیدیم.

وی در ادامه افزود: ما چند موقعیت مسلم گلزنی داشتیم و یک پنالتی هم که همه به جز داور آن صحنه را دیدند، برای ما گرفته نشد. بازی قبلی یک گل مشکوک به آفساید دریافت کردیم و امروز هم یک پنالتی گرفته نشد. به‌هرحال باشگاه باید با فدراسیون صحبت کند و ببیند که چرا این‌گونه است. به بازیکنانم تبریک می‌گویم که مثل شیر جنگیدند و مستحق بهترین‌ها هستند. ما پنج بازی خوب انجام داده‌ایم و این روند را ادامه می‌دهیم و با این سبک بازی مطمئنم که بازی‌های خوبی را در ادامه ارائه خواهیم کرد.

سرمربی ذوب‌آهن درباره عدم استفاده از سجاد آقایی گفت: او بازیکن خوب و مستعدی است، اما دیر به جمع ما ملحق شد. تمام بازیکنان شخصیت دارند و آنالیز می‌شوند و در نهایت بهترین‌ها به میدان می‌روند. من از میان این همه بازیکن 11 نفر را انتخاب می‌کنم. به‌هرحال او باید من و کادر فنی‌ام را متقاعد کند که مستحق بازی کردن است. ضمن اینکه ما هر هفته بازی دوستانه داریم و می‌تواند خودش را نشان بدهد.

رادولوویچ درباره صحبت‌های سرمربی سپاهان مبنی بر اینکه ذوب‌آهن موقعیت خاصی در این بازی نداشت و پیام نیازمند سرمربی سپاهان خیلی به زمین نیفتاد، عنوان کرد: قلعه‌نویی مربی خوب و جنتلمنی است، ولی من بازی را جور دیگری دیدم. ما در این دیدار سه شانس مسلم گلزنی داشتیم و یک پنالتی هم که گرفته نشد. سؤالم این است که سپاهان در این دیدار چه شانس گلزنی داشت؟ اگر پنالتی به موقع برای ما گرفته می‌شد، می‌توانستیم حتی برنده هم باشیم. ضمن اینکه من در 30 دقیقه آخر بازی موقعیت خاصی از سپاهان ندیدم.

قلعه‌نویی: چرا برای تعطیلی لیگ از AFC الگوبرداری نمی‌کنید؟/ ذوب‌آهن روی ارسال «پفکی» و بدون موقعیت گل زد

سرمربی تیم سپاهان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 بازی نمایندگان ایران را در آسیا تعطیل کرده و اگر ادعای فوتبال دارید چرا از آنها الگوبرداری نمی‌کنید؟

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از تساوی یک - یک تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: تیم ما از نطر روحی و روانی واقعا از یکشنبه (روز بازی با پرسپولیس) تحت فشار بوده و از ساعت 2 روز یکشنبه که وارد لابی شدیم تا الان تیم ما از هر نظر تحت فشار است.

وی اضافه کرد: از همه بازیکنان تلاش می‌کنم که با همه مشکلاتی که وجود داشت, فوتبال خوبی بازی کردند. ذوب‌آهن تیم بزرگی است و امروز بدون موقعیت به ما گل زد. فوتبال، امروز ما را تنبیه کرد, وقتی در نیمه اول موقعیت‌های 100 درصد را گل نکنید, در آخر بازی با این اتفاقات تنبیه می‌شوید. در نیمه اول بازی خوب بود ولی در نیمه دوم خیلی خوب نبود و شاید دلیلش هم نبودن تماشاگران بود. در استفاده از موقعیت‌ها پراشتباه بودیم و در صحنه پنالتی هم اشتباه بچه‌گانه‌ای داشتیم. وقتی بازیکنان کار به این سادگی را نمی‌توانند انجام دهند, باید 2 امتیاز را از دست بدهیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه انتظارات از محمدرضا حسینی خیلی بالاتر بوده اما عملکرد خیلی خوبی در این بازی به نمایش نگذاشت, عنوان کرد: یک تیم یا یک بازیکن نمی‌تواند 30 بازی را یک مدل انجام دهد, شاید یک بازیکن چند بازی خوب باشد و در یک بازی روز خوبش نباشد ولی این بازیکن امروز بد نبود و ما می‌خواستیم با تعویض‌ها ترکیب را هجومی‌تر کنیم. همه تعویض‌ها رو به جلو بود. حسینی بازیکن باکیفیتی است ولی ممکن است یک روزی در حد واندازه‌های خودش نباشد.

سرمربی سپاهان در واکنش به اینکه در این بازی عمکرد خط دفاعی سپاهان قابل قبول نبود, گفت: قبول دارم که در این بازی اشتباهات بچه‌گانه‌ای وجود داشت ولی مدافعان بزرگ دنیا هم اشتباه می‌کنند. در صحنه پنالتی هم یک ارسال بلند که به قول قدیمی‌ها «پفکی» بود, رقم خورد اما ما با یک اشتباه بچه‌گانه پنالتی دادیم.

قلعه‌نویی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر با وجود شیوع بیماری کرونا, تصریح کرد: هم بخش دولتی و هم بخش اجرایی فوتبال باید جوابگوی فوتبال باشند. الان برای برگزاری این بازی ما هستیم و عوامل اجرایی که 200 نفر هستند. چه کسی باید جوابگو باشد؟ الان کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 بازی نمایندگان ایران را در آسیا تعطیل کرده و اگر ادعای فوتبال دارید چرا از آنها الگوبرداری نمی‌کنید؟

وی درباره آخرین وضعیت کی‌روش استنلی, یادآور شد: امروز می‌توانستیم کی‌روش را بازی دهیم ولی ریسک نکردیم. الان مشکل ما اشتباه و بدشانسی است. وقتی محبی تک به تک را گل نمی‌زند, باید گل بخوریم. برای ذوب‌آهن احترام زیادی قائل هستیم ولی فکر نمی‌کنم پیام نیازمند یک بار هم به زمین خورده باشد. این‌ مسائل جزیی از فوتبال است و اگر قرار باشد از موقعیت‌ها استفاده نکنید باید تنبیه شوید.

قلعه‌نویی درباره اینکه سپاهان مانند بازی با السد دو نیمه متفاوت داشت, خاطرنشان کرد: گلر ذوب‌آهن روز خوبی داشت. ذوب‌آهن تیم بزرگی است و بازیکنان خوبی دارد و نتایج خوبی هم گرفته است. گلر ذوب هم روز خوبی داشت. شما آمار نیمه دوم را پیدا کنید و ایجاد موقعیت‌ها را ببینید. باز هم می‌توانستیم در نیمه دوم گل بزنیم ولی اشتباه ما این بود در 5 دقیقه آخر خط هافبک‌مان خیلی توپ‌های ساده را لو داد. این دیگر دست منِ قلعه‌نویی نیست و وقتی بازیکن با تجربه توپ را به راحتی لو می‌دهد دیگر نمی‌توان کاری کرد. 5 دقیقه آخر را قبول دارم ولی در نیمه دوم خوب بودیم.

وی درباره عملکرد محسن‌الغسانی اظهار داشت: تیم‌های خارجی بازیکنان خارجی زیادی می‌گیرند و بازیکنان‌شان جا‌به‌جا می‌شوند ولی این بازیکنان به زمان بیشتری برای هماهنگی آماده شدند. از روزی به مشکل خوردیم که ابتدا عزت‌الله پورقاز و بعد از آن ولسیانی و مهدی‌زاده را از دست دادیم. اینقدر در نیم فصل اول گفتند سپاهان نظم دفاعی دارد که 3 بازیکن خط دفاعی‌مان مصدوم شدند. البته الان شایان و طیبی خوب بازی می‌کنند ولی اگر ساختار دفاعی ما حفظ می‌شد ما دیگر این اشتباهات بچه‌گانه را نداشتیم.

انتهای پیام/170/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زردپوشان اصفهانی سپاهان و ذوب آهن سرمربی سپاهان سپاهانی ها قلعه نویی نیمه دوم ذوب آهن 30 دقیقه پنالتی هم موقعیت ها روز گذشته بچه گانه خط دفاعی لیگ برتر یک بازی خط دفاع ذوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم

به گزارش خبرنگار مهر امید نورافکن پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس تهران گفت: بازی خوبی انجام دادیم و حتی می توانستیم برنده هم از زمین خارج شویم اما شرایط به گونه ای شد که بازی با تساوی به پایان رسید و این استقلال بود که صدرنشینی اش با این تساوی ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص اینکه گفته می شود بازیکنان سپاهان وقت کشی می کردند گفت: چنین چیزی صحت ندارد. وقتی بازیکنی دچار مصدومیت می شود طبیعی است که باید بازی را نگهداشت اما این صجبت ها اصلا درست نیست چون ما تلاش می کردیم که برنده از زمین خارج شویم.

وی گفت: باید از استقلال و پرسپولیس حمایت کرد چون تیم های صاحب نام فوتبال کشورمان هستند ولی بعد از آنها سپاهان تیم بزرگی است که طرفداران بی شماری دارد و باید از این تیم هم حمایت کرد.

نورافکن در خصوص استوری هایی که می گذارد و از او ایراد می گیرند گفت: من هر کاری بکنم یک عده از من ایراد می گیرند. بنابراین تمرکزم بر روی تمرین و موفقیت سپاهان است البته ما در چند بازی امتیاز از دست دادیم و این شرایط را برای ما سخت کرد اما تلاش می کنیم تا در بازی های آینده جبران کرده تا خود را به صدرجدول نزدیک تر کنیم.

کد خبر 6094725

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • پیروزی یک نیمه‌ای دورتموند: انریکه غافلگیر شد (عکس)
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • باید از استقلال و پرسپولیس حمایت شود/ وقت کشی نکردیم
  • خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان + فیلم
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس