Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۹۸ میلیارد ریال در صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان سرمایه‌گذاری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۱۲۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره‌وری، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به اشتغال موجود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان انجام‌شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد ریال در زمینه‌های بسته‌بندی بذر گندم، جو و حبوبات، بسته‌بندی زعفران، بسته‌بندی عسل، تولید خوراک آماده دام و طیور، سردخانه دو مداره، تولید انواع عرقیات، عصاره و اسانس گیاهی، تولید و بسته‌بندی انواع میوه، صیفی‌جات و سبزیجات خشک و پنبه‌پاک‌کنی صادر و با صدور این پروانه‌ها، زمینه اشتغال ۹۹ نفر در استان فراهم‌شده است.

یوسفی تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی دارای ۸۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

وی به مشکلات موجود در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اشاره نمود و بدهی معوقه بانکی واحدهای تولیدی، نوسانات قیمت مواد اولیه و عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی برای فعالیت‌های جاری و طولانی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات را از مهم‌ترین مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری خراسان شمالی صنایع تبدیلی کشاورزی صنایع تبدیلی و تکمیلی خراسان شمالی سرمایه گذاری بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندرای فارس با تأکید بر ضرورت کاهش ضایعات برداشت گندم، امکان کاهش ۲۰ درصد این ضایعات را با استفاده از روش‌های علمی و حرفه‌ای میسر دانست.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اشاره به پتانسیل ارزشمند استان در عرصه‌های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه‌های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه‌های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که باید از قابلیت‌های آن‌ها بهره برد.

شیخ‌نیا تصریح کرد: شماری از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می‌تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره‌وری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصاد ملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت‌های علمی و تجربی آن‌ها در مقیاس وسیع‌تری بهره‌مند شویم به افزایش بهره‌وری دست خواهیم یافت.

به گفته شیخ‌نیا، با اصلاح بذر می‌توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت.

شیخ‌نیا در این رابطه گفت: می‌توان با بهره‌مندی از روش‌های حرفه‌ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره‌وری را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قلمداد کرد و افزود: دولت با تمام توان در راستای افزایش بهره‌وری به میدان آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در پایان گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت‌ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی