Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش نیاز به مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، شرکت‌های گروه دارویی شستا در یک هفته گذشته توانستند تولید روزانه هزاران لیتر مواد ضدعفونی‌کننده را عملیاتی کنند. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، در نامه‌ای به محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در راستای تولید محلول‌های ضدعفونی‌ در هلدینگ‌های دارویی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه رضوانی‌فر به شریعتمداری آمده است: "نظر به تأکیدات ویژه حضرتعالی و با توجه به اخبار اپیدمی بیماری ویروس کرونا، هلدینگ دارویی تأمین از اوایل بهمن‌ماه ستادی برای آمادگی مقابله احتمالی با این بیماری سازماندهی کرد و در جلسات مکرر این ستاد، تدابیری برای تأمین دارو و ملزومات اندیشیده است".

طبق گزارشی که مدیرعامل شستا به وزیر کار ارائه کرده؛ از جمله این ملزومات، محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح است که بر اساس پروتکل‌های موردتأیید وزارت بهداشت ایران و سازمان جهانی بهداشت (WHO) تولید شده است.در نتیجه پیش‌بینی شرایط ورود به بحران و نیاز فوری و اضطراری کشور به حجم بالایی از مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح بود که چند شرکت وابسته به هلدینگ دارویی شستا (تی‌پی‌کو) توانستند اقدامات پیش‌بینی‌شده را به‌سرعت و طی هفته جاری همزمان با اپیدمی کرونا عملیاتی و اجرایی کنند و این محصولات را به مرحله تولید و توزیع برسانند.

دراین‌باره، نامه مدیرعامل شستا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی از آن است که: "با همت شبانه‌روزی چهار شرکت تابعه هلدینگ دارویی تأمین، ظرف یک هفته اخیر این مهم عملیاتی شده و تاکنون و در فاز نخست، چندهزار لیتر ضدعفونی‌کننده سطوح و دست برای مصرف کارخانه‌های داروسازی و پرسنل گروه، تولید و توزیع شده است و از هفته آتی، با اخذ مجوزها و تأمین مواد و اقلام بسته‌بندی، ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود خواهد داشت که می‌تواند جوابگوی بخش عمده‌ای از نیازهای کشور باشد".

طبق آماری که در این نامه ارائه شده، شرکت "رهاورد تأمین" ظرفیت تولید روزانه 4000لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) در بسته‌های 60 و 250سی‌سی و یک، چهار و 20لیتری را دارد. "زاگرس فارمد پارس" همین محصول را می‌تواند روزانه 3000 تا 6000لیتر (بسته به حجم ظرف) در بسته‌های 100سی‌سی و یک لیتری تولید کند. "شیمی دارویی داروپخش" سومین شرکت هلدینگ دارویی تامین است که روزانه 6000لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) را به شکل لیتری تولید خواهد کرد. و شرکت چهارم هم، "کلر پارس" است که ضدعفونی‌کننده را از نوع "پایه آب اکسیژنه" روزانه 5000لیتر و در بسته‌بندی حجیم تولید خواهد کرد.

بدین ترتیب، این چهار شرکت از هفته آینده مجموعا تا 21هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای بسته‌بندی و توزیع در اختیار کارخانجات داروسازی و مواد بهداشتی قرار خواهند داد که این امر می‌تواند بخش مهمی از نگرانی‌ها درباره کمبود این مواد در بازار مصرف یا سوءاستفاده‌های احتمالی از نیازهای ضروری مردم را برطرف سازد.

پاسخ روحانی به نامه نمکی: تمام نهادها موظف و مکلف به اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستندتعطیلی مدارس به خاطر کرونا فقط مختص دانش‌آموزان؛ مدیران و معلمان باید به مدرسه بیایندفیلم/پرستاری که برای مراقبت بیشتر از مبتلایان کرونا عروسی خود را لغو کرد

انتهای پیام/

R1491/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شستا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شستا شستا هلدینگ دارویی ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم