Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا، علت افزایش افسار گسیخته قیمت این محصولات را افزایش تقاضای مصرف در پی شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: زنجبیل، سیر و لیموترش به پر متقاضی‌ترین محصولات کشاورزی این روزها تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش تقاضا موجب شد تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت آن‌ها در سطح بازار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارگر؛ امروز هر کیلوگرم زنجیبل برای خرده فروشی‌ها 90 هزار تومان، هر کیلوگرم سیر 35 تا 40 هزار تومان و هر کیلوگرم لیموترش 41 هزار تومان فاکتور می‌شود.

وی اضافه کرد: خرده فروشی‌ها اجازه دارند هر یک از محصولات را با افزودن 35 درصد سود به مصرف کننده برسانند.

کارگر با تاکید بر اینکه کنترل قیمت باید از عمده فروشی‌ها انجام شود، اظهار کرد: منطق عمده فروشی‌ها برای افزایش قیمت افزایش تقاضا است در حالی که این امر با توجه به موجودی بازار و شرایط حاکم بر جامعه قابل پذیرش نیست، ضمن اینکه به نظر می‌رسد نظارت بر عمده فروشی‌ها بسیار ضعیف صورت می‌گیرد.

وی از پیشنهاد تعیین قیمت مصوب برای زنجیبل، سیر و لیمو ترش خبر داد و گفت: منصفانه نیست در شرایطی که مردم به توصیه اطباء برای در امان ماندن از بیماری به مصرف این محصولات روی آورده‌اند گران فروشی شود.

کارگر از رسانه‌ها و افکار عمومی خواست تا با مطالبه‌گری پیگیر تعیین قیمت مصوب برای زنجبیل، سیر و لیموترش و دیگر محصولات کشاورزی پر مصرف این روزها شوند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پاسخ به این پرسش که مرکز آمار از افزایش 46.2 درصدی پیاز در یک‌ماه‌ اخیر خبر داده است، علت افزایش قیمت این محصول چیست، گفت: افزایش قیمت مطرح شده درباره پیاز و سایر محصولات سبزی و صیفی مربوط به یک‌ماه پیش و زمان سیل خوزستان است که ورودی پیاز به بازار کاهش یافت، از دو هفته پیش قیمت‌ این محصولات روندی کاهشی داشته است.

کارگر قیمت عمده روز هر کیلوگرم پیاز زرد را 6 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم پیاز قرمز را 9 هزار و 300 تومان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ چند روز پیش اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی برخی محصول کشاورزی که به اعتقاد مردم جنبه دارویی دارند، خبر داده بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش قیمت فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳