Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته رئیس شورای شهر مرکز استان در نطقی از استاندار در خواست کرد تا تست تب سنجی در مبادی ورودی استان بوشهر در حوزه دریایی، زمینی و هوایی انجام شود که استاندار بوشهر در جلسه پدافند غیر عامل این موضوع را تصویب و دستور اجرایی شدن آن صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ وجود بیماری کرونا و مولکول های این ویروس موجب شد تا بار دیگر همه مسئولین و مردم در کنار همدیگر قرار بگیرند با وحدت در مقابل این پدیده بیاستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوشهر در لیست استانهای پاک کشور نسبت به ویروس کرونا قرار دارد و همه دستگاه های اجرایی، تولیدی و صنعتی اقداماتی در راستای پیشگیری انجام داده اند اما همچنان این اقدامات کافی نیست و باید تلاش های بیشتری توسط مسئولین انجام شود.

برخی شهروندان از نقاط مختلف استان خواستار توجه و اجرای برنامه های مختلفی برای پیشگیری از وجود ویروس کرونا در نقاط استان بوشهر شدند که نیاز است مسئولین بهداشت و درمان و استاندار اقدامات لازم نسبت به آن داشته باشند.

 

اطلاعیه فعالان مدنی برای مقابله با ویروس کرونا در بوشهر

جمعی از فعالان مدنی در حالی که تلاش برای فرهنگ سازی و برای مقابله با ویروس کرونا دارند اما طی اطلاعیه ای از متولین امر چند نکته تذکر داده اند.

متن اطلاعیه به شریح زیر است:

بنام خدا
-استاندار محترم بوشهر
-رئیس محترم دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر

با سلام و آرزوی موفقیت در خدمت‌رسانی به مردم نجیب استان بوشهر؛

ما فعالین مدنی و شهروندان دغدغه‌مند جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس جدید کرونا تقاضا داریم:
۱- بین کلیه شهروندان بسته‌های بهداشتی که شامل اقلام زیر است توزیع گردد:
-ماسک N95، دستکش یک‌بار مصرف، ژل ضدعفونی‌کننده و اسپری الکل.
۲- تمامی کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و کارکنان شاغل در منطقه اقتصادی پارس جنوبی موظف شوند در محل کار خود از ماسک و دستکش استفاده نمایند.
۳- در ورودی ادارت ژل ضدعفونی، آب و مایع دستشویی جهت استعمال اربابین رجوع قرار داده شود.
۴- در سطوح شهرهای استان ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و بهداشتی دایر شود و در این ایستگاه‌ها ژل ضد عفونی، مایع دست‌شویی و دیگر اقلام جهت استعمال مردم وجود داشته باشد؛ همچین دستگاه تب‌سنج نیز در این ایستگاه‌ها مستقر گردد.

 

دستور فوری استاندار برای استقرار تیم های تب سنجی در مبادی مرزی استان بوشهر

روز گذشته رئیس شورای شهر مرکز استان در نطقی از استاندار در خواست کرد تا تست تب سنجی در مبادی ورودی استان بوشهر در حوزه دریایی، زمینی و هوایی انجام شود که استاندار بوشهر در جلسه پدافند غیر عامل این موضوع را تصویب و دستور اجرایی شدن آن صادر شد.

رئیس شورای شهر بوشهر در پیامی از توجه استاندار به این موضوع تشکر کرد.

متن پیام:

تقدیر رئیس شورای شهر بوشهر از مدیریت ارشد استان
ابوذر دهدار با بیان اینکه با توجه به دغدغه های شهروندان و حضور در گردشگران و مسافران در استان که برخی از آنها از استان های درگیر این بیماری هستند در جلسه امروز در استانداری به ریاست جناب استاندار پیشنهاد دادم که در تمامی مبادی ورودی استان(زمینی ،هوایی و دریایی ) و نوار ساحلی ایستگاههای تست بیماری کرونا راه اندازی شود که به تصویب رسید و از امروز این امر عملیاتی شد که جای تشکر و قدردانی از مدیریت ارشاد استان و همه مجموعه ای اجرا کننده این طرح دارد.

دهدار خاطر نشان کرد: پیشنهاد ضد عفونی مرسوله های پستی از دیگر مواردی بود که امروز تصویب رسید.

رئیس شورا گفت: انشالله با اقدامات پیشگیرانه ای که شروع شده و زحمات فداکارانه مجموعه درمانی استان و همکاری همه شهروندان و دستگاههای مرتبط بزودی ویروس کرنا را شکست می دهیم.

 

تست تب سنجی در چند نقطه پر تردد بوشهر آغاز شد

مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تیم های تخصصی برای تب سنجی ویروس کرونا به چند نقطه پر تردد و حساس در مرکز استان اعزام کرد و روزانه از همه متقاضیان در محیط های عمومی تست انجام خواهد شد و در صورتی که موردی مشکوک باشد فورا به بیمارستان های از قبل تعیین شده اعزام خواهند شد.

روز گذشته تیم های تخصصی تب سنجی در ساحل بوشهر حضور و از همه افرادی که در کنار ساحل بودند تست به صورت تخصصی با دستگاه های جدید انجام شد که هیچ گونه مورد مشکوک یا علائمی مشاهده نشده است.

مجموعه بهداشت و درمان شهرستان بوشهر نیز برای مقابله با این پدید تیم تخصصی با دستگاه های مدرن و پیشرفته در فرودگاه بوشهر مستقر کرده است که این تیم تخصصی از همه مسافران پرواز های ورودی و خروجی تست تب سنجی می گیرد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا کنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در استان بوشهر مشاهده نشده است.

 

انتهای پیام//

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مبادی ورودی استان رئیس شورای شهر ویروس کرونا استان بوشهر تست تب سنجی تب سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید