Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی از روز شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۸ و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد و در پایان روز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزارت آموزش‌و پرورش در راستای اجرای بند‌های (۶ و ۷) بخشنامه شماره ۱۶۰۱۵۰/۷۰۰، آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال ۱۳۹۲ نهضت سوادآموزی را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به استناد بند (۲) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ و ماده (۵) آئین‌نامه اجرایی شماره ۷۹۷۹۵/ت ۵۶۶۱۰ مورخ ۳۰ شهریور ۹۸ هیئت وزیران و بند (۲/۳) شیوه‌نامه شماره ۱۶۰۱۵۰/۷۰۰ مورخ ۲ آذرماه ۹۸ وزارت آموزش‌وپرورش، ثبت‌نام این آزمون از فردا ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۸ و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir آغاز خواهد شد و در پایان روز سه‌شنبه ۲۰اسفندماه ۱۳۹۸خاتمه خواهد یافت.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در این آزمون، توجه داشته باشند که مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد و ثبت‌نام در سایت مربوطه پس از اتمام مهلت یاد شده، غیرفعال خواهد شد. متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به این آزمون به دفترچه راهنمای آن‌که از روز پنجشنبه ۸ اسفند ۹۸بر روی سایت اینترنتی www.hrtc.ir قرار خواهد گرفت، مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، زمان آزمون مذکور در روز جمعه، ۲۲ فروردین ۹۹برگزار می‌شود. همچنین کلیه فرآیند‌های مربوط به ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان تا اعلام نتیجه نهایی، انحصاراً از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir انجام می‌شود و به مراجعات حضوری و تلفنی پاسخ داده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه در حوزه امور اداری و تشکیلات، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را در دستور کار داریم گفت: اجرای قانون استخدام حق‌التدریس نیز در دستور کار است. در این طرح آموزشیار نهضت سواد آموزی، مربیان مهد کودک و حق‌التدریس تحت شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند. در این راستا نمایندگان مجلس نیز استفساریه‌ای را به قانون استخدامی این نیرو‌ها اضافه کرد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریس‌ها اظهارکرد: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق‌التدریسی‌ها صورت گرفته است؛ لذا۱۰ اسفند ثبت نام و۲۲ فروردین آزمون برای حق التدریسی‌ها برگزار می‌شود که اگر افراد نتوانند در این آزمون موفق شوند به خدمت آن‌ها در آموزش و پرورش پایان می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهضت سوادآموزی آموزش حق التدریس آموزش یار نهضت سوادآموزی سایت اینترنتی حق التدریس خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • آغاز آزمون سراسری از فردا
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌