Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:45:30 GMT

نرخ بیکاری هلند در کمترین سطح تاریخ!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۳۷۸

نرخ بیکاری هلند در کمترین سطح تاریخ!

نرخ بیکاری هلند به سه درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه  ژانویه  با ۱۸ هزار نفر کاهش به ۲۸۴ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح سه درصدی برسد که کمترین نرخ بیکاری این کشور از زمان ثبت آمار مربوطه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت شمار شاغلان هلندی۳۱ هزار نفر بیش‌تر شده و به ۹ میلیون و ۵۹ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۷۱.۵ درصد افزایش پیدا کرده که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۲۴ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۷.۹ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به دسامبر۲۰۱۹ با ۳.۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر اما نرخ بیکاری در استرالیا تا پایان دوازده ماه منتهی به ژانویه با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل به ۵.۳ درصد رسید که این رقم، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در استرالیا از ماه اکتبر سال قبل تاکنون بوده است.

طی این مدت شمار شاغلان استرالیایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیش‌تر شده و به ۱۲ میلیون و ۹۹۵ هزار نفر رسیده است که در این بین ۴۶ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به یافتن شغل تمام وقت و ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به یافتن شغل پاره وقت شده اند. از سوی دیگر شمار بیکاران با ۳۱ هزار نفر افزایش به ۷۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

 نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می گیرد به ۶۶.۴ درصد افزایش پیدا کرده که ۱.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری هزار نفر ثبت شده ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران کشور با اشاره به کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری فرزندان در جامعه ایثارگری از استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با هر مدرک تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت و پاسداشت روز معلم در جمع خانواده‌های شهدا و اساتید و نخبگان شهرستان بابل، شهید مطهری را الگوی تعلیم و تربیت عنوان و اظهار کرد: ایشان غیر از لباس تعلیم و تربیت بر تن، میدان‌دار مبارزه و رفع شبهات هم بودند.

وی افزود: پاداش این الگو بودن شهید مطهری شهادت بود که خداوند به او بخشید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمال و قله معلمی شهادت است، غایتی که همه ما برای آن می‌دویم و شهید مطهری با شهادت به آن رسید، تصریح کرد: کار معلم تربیت نفس است و انسان‌های جاهل را عالم می‌کند؛ شهید انسان‌های جاهل را بصیر می‌کند و به او زندگی کردن درست و مرگ درست را می‌آموزد.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه علم ابزار زندگی کردن است، اظهار داشت: ما تحصیل می‌کنیم و مدارک تحصیلی را در دوره‌های مختلف آموزشی اخذ می‌کنیم برای اینکه شغلی داشته باشیم و کسب درآمد داشته باشیم، شخصیت ما حول محور شغل و درسی که خواندیم شکل می‌گیرد اما شهدا هم زندگی کردن و هم چگونه ابدی شدن را به ما می‌آموزند پس آن‌ها معلمان بلند مرتبه تری هستند.

وی ادامه داد: همه شهدا و والدین و خانواده‌های شهدا و جانبازان و آزادگان معلم هستند چون در حال تربیت اطرافیان خود هستند و ایثارگران هم اصالت معلمی بر دوش دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آخرین وضعیت فرزندان شهید و جانبازان عنوان کرد: با اهتمام دولت همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با هر مدرک تحصیلی استخدام می‌شوند مگر در موارد خاص که مشکل گزینشی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری قبل از این دولت ۲۰ درصد بود که در شرایط فعلی با همکاری دولت و مجلس به ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: همه تلاش‌ها در این دولت سیزدهم این است تا قبل از پایان دولت نرخ بیکاری در خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به زیر پنج درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: مشکلات بهبود اقتصادی و معیشتی هم دغدغه مردم است، البته در این دو سال یک همت جدی برای اینکه بخشی از این آلام مردم کم شود وجود دارد؛ وضعیت معیشت و درمان خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز در سال‌جاری بهبود می‌یابد.

کد خبر 749876

دیگر خبرها

  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته