Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:49:07 GMT

ادامه تعطیلی تالارهای مطالعه کتابخانه ملی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۱۱۲

ادامه تعطیلی تالارهای مطالعه کتابخانه ملی

تالارهای مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان هفته بعد تعطیل شد.

 سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعلام کرد: با توجه به ادامه فراگیری «بیماری مسری کرونا» و برای حفظ سلامت اعضا و کارکنان کتابخانه ملی، تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی تا پایان روز جمعه (۱۶ اسفند ۹۸) ادامه خواهد داشت.

در صورت مهیاشدن شرایط و در اطلاعیه‌های بعدی، پذیرش اعضا در تالارهای کتابخانه ملی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک‌ هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفندماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک‌ هفته دیگر تا تاریخ ۱۶/ ۱۲ /۹۸ تمدید می‌شود.

متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شرح ذیل است:

«پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفند ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی و لزوم‌  رعایت توصیه‌های اکید پزشکی و بهداشتی، بدینوسیله ضمن قدردانی از همراهی شایسته فعالان و صنوف مرتبط در این خصوص  اعلام می‌دارد تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک هفته دیگر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تمدید می‌شود.

لازم به ذکر است نحوه ادامه برنامه‌ها پس از این تاریخ، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.»

گفتنی است پیش از این همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور را تا تاریخ ۹ اسفند ماه تعطیل اعلام کرده بود.

فیلمسازی تعطیل شد

خانه سینما به گروه‌های فیلمسازی پیشنهاد داد که به طور موقت از فعالیت خود خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما، این نهاد صنفی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:«با توجه به شیوع ویروس کرونا، خطر انتقال سریع آن در میان افراد جامعه وجود دارد و پزشکان و متخصص نیز بارها درباره پرهیز از حضور در محیط‌های عمومی هشدار داده‌اند، به دلیل ناممکن بودن کنترل کامل سطوح، وسایل و ارتباطات، احتمال انتقال بیماری در میان گروه‌های فیلمسازی به شدت بالاست.

لذا پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ابتلای اهالی صنعت تصویر ایران و خانواده‌هایشان و همچنین پرهیز از مشکلات مرتبط با آن که قطعا سبب ایجاد مخاطره و صدمات فراوان مادی و معنوی برای نهادهای اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی است، دست کم در شرایط فعلی که با شیوع دامنه‌دار بیماری مواجهیم، گروه‌هایی که در مرحله پیش‌تولید یا فیلم‌برداری قراردارند، به طور موقت از فعالیت خودداری کنند.

بدیهی است این پیشنهاد از سوی خانه سینما فاقد الزامات قانونی است، اما می‌تواند در حد هشداری به تهیه‌کنندگان برای پیشگیری از این بیماری فراگیر و تبدیل آن به بحرانی عمومی در صنعت تصویر ایران تلقی شود.»

#ویروس کرونا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی برنامه های فرهنگی هنری و سینمایی کتابخانه ملی سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور کنیا اعلام کرد که جستجوی تیم‌های امدادونجات برای یافتن دست کم ۹۱ تن از مفقودشدگان سیل مرگبار اخیر در این کشور، همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور کنیا دیروز در گزارش وضعیت از افزایش دست کم ۴۶ نفر به شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور خبر داد. براساس داده‌های دولتی، تاکنون دست کم ۱۶۹ نفر در سراسر کنیا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۸۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

سیل مرگبار در کنیا در حالی رخ داده است که در پی بارندگی شدید در تانزانیا و بروندی، ده‌ها نفر جان باخته و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی دلیل این بلایای طبیعی شدید و نسبتاً خارج از کنترل است.

پارسال در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کنیا ناشی از پدیده «ال‌نینو»، دست کم ۱۲۰ نفر کشته شدند. این بارش‌ها پس از دهه‌ها خشکسالی که بخش‌های گسترده‌ای از شرق آفریقا را درنوردیده بود، روی داده است.

کد خبر 6093208

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی