Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، محمد مهدی بحرالعلوم درباره فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اسفند ماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نظراتی که مسؤولان وزارت بهداشت در مسیر جلوگیری از انتشار بیشتر این بیماری دارند و با توجه به تعطیل شدن فعالیت‌های گروهی نهادهای دانشجویی، در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز این فعالیت‌ها تا وقتی که زمان از سرگیری دوباره فعالیت‌های دانشگاهی اعلام شود، تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اسفندماه جاری دوره‌های تدبر در قرآن در برخی دانشگاه‌ها، همچنین دوره ارتقای حافظان و قاریان قرآن و برگزاری جلسات کارورزی دوره تربیت معلم حفظ و قرآئت قرآن برای دانشجویانی که در برخی دانشگاه‌ها در این دوره‌ها حضور داشتند، لغو شده و برگزاری آن به آینده موکول شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از تعطیلی برخی برنامه‌های ملی و بین‌المللی قرآنی در سطح کشور پس از استعلام از وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف قرآنی کشور مانند «سازمان دارالقرآن» و «سازمان اوقاف و امور خیریه» طی تماس‌هایی برای برگزاری برنامه‌های خود که بنا بود در اسفندماه جاری و یا فروردین ۹۹ برگزار شود، از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت استعلام گرفتند که با توجه به وضعیت موجود، لغو این برنامه‌ها از سوی وزارت بهداشت درخواست شد.

وی افزود: بر همین اساس مراسم «تکریم از چهره‌های قرآنی کشور» که سازمان دارالقرآن‌کریم به صورت سالانه برگزار می‌کند لغو و زمان برگزاری «مسابقات بین‌المللی قرآن کریم» به عنوان مهمترین رخداد قرآنی کشور که بنا بود ۲۲ فروردین‌ماه به میزبانی شهر مشهد و به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شود، به بعد از ماه مبارک رمضان و در خرداد ماه تغییر داده شد.

بحرالعلوم به تعطیلی فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاهی علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: درست است که محتوای فعالیت ما در این مرکز، قرآنی است اما نظر کارشناسان اهل فن به عنوان افرادی که در این شرایط درحال تلاش و فعالیت برای کنترل و ممانعت از شیوع ویروس کووید ۱۹ هستند، بر تعطیلی برنامه‌های قرآنی استوار است.

وی افزود: این مهم را دوستان ما در سازمان‌های مختلف نیز قبول کرده‌اند. این رویه خوبی است که در هر موضوعی ما به نظر اهل فن مراجعه کنیم و به لطف خدا در این خصوص مراجع تقلید نیز توصیه‌های خوبی داشتند که امید داریم هر چه زودتر این مشکل نیز از کشور رخت بربندد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری برخی فعالیت‌های قرآنی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت مجازی خبر داد و گفت: برای فروردین ماه ۹۹ به صورت مجازی برنامه‌های قرآنی را تدوین و طراحی کرده‌ایم و در این خصوص در انتظار تصویب از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: همچنین ثبت نام بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز مدتی است آغاز شده که دانشجویان و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و برای شرکت قوی‌تر در این جشنواره به مطالعه کتاب‌های اعلام شده، بپردازند.

کد خبر 4865082

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان سازمان سنجش وزارت بهداشت دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور علی خاکی صدیق دانشگاه های ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی فعالیت های قرآنی وزارت بهداشت قرآن و عترت علوم پزشکی دانشگاه ها برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج