Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:07:04 GMT

دلفان محروم چشم انتظار حمایت ویژه دولت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۲۰۴

دلفان محروم چشم انتظار حمایت ویژه دولت

با آغاز بارش ها در روز ظهر روز دوشنبه و تداوم آن در روزهای سه شنبه و طغیان رودخانه های بادآور و گچینه و کانال های دره مشتری و فرهنگیان سیلاب در نیمی از شهر نورآباد جاری شد که محله های کشتارگاه، پشت کلانتری ۱۱، بلوار بسیج، منطقه شهرداری و فاز اول فرهنگیان بیش از مناطق گرفتار شدند.
بیشتر ساکنان مناطق کشتارگاه، شهرداری و کلانتری ۱۱ در شهر نورآباد را اقشار ضعیف جامعه تشکیل می دهند که ۲ سیلاب اخیر خسارات سنگینی را به لوازم خانگی و اثاثیه آنان وارد کرد و آنان نگران زندگی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک بانوی سالخورده به خبرنگار ایرنا گفت: سیل تمام زندگی ام را نابود کرده است سرپرستی ندارم و نمیدانم چگونه دسترنج زندگی ام را جبران کنم.
مرادی ازساکنان محله شهرداری می گوید: تا کی باید مردم این محله باید سختی و رنج بکشند گناه ما چیست، چرا دیواره ساحلی در کنار رودخانه بادآور ایجاد نمی گردد.
یک پیرمرد ۷۰ ساله دیگر گفت: سرپرستی چهار خانواده را برعهده دارم و تمام محصول کشاورزی ام که در انبار زیرزمینی بود نابود شده است.
بهرامی، از ساکنان محله کشتارگاه با تشکر از نیروهای امدادی وبسبج مردمی بیان کرد: از این عزیزان تشکر می‌کنم که در بیرون کردن گل ولایی و امدادرسانی مارا کمک کردند اما زندگی  و اثاثیه ام نابود شدند.
یک خانم  از محله کشتارگاه می گوید: فرش، تلویزون، یخچال و تمام زندگی ام ازبین رفت من که سرپرست دو یتیم هستم چگونه می خواهم جبران کنم.
به هرروی، سیلاب ششم اسفندماه بسیاری از خانوارهای محروم و نیازمندرا بیش از گذشته به خاک سیاه نشانده است، آنان چشم انتظار حمایت مسئولان هستند تا حداقل بخشی از خسارات جبران گردد.

رییس جمعیت هلال احمر دلفان گفت: خسارات سیل در محله های شهرداری، کشتارگاه و پشت کلانتری ۱۱ بیش از سایر محله ها بوده است. 
سید عابدین الماسی افزود: کار برآورد و بازرسی از واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده در شهر نورآباد آغاز شده همچنین توزیع اقلام خوراکی برای یکهزار خانواده شناسایی شده در حال انجام است.
شهردار نورآباد با تائید نبود دیواره ساحلی در رودخانه بادآور اظهارداشت: با وجود ایجاد خاک ریز خاکی سیل وارد محله شهرداری شد.
علی نجات نورعلی بیان کرد: ساخت دیواره ساحلی از ضروریات است که امیدواریم اعتبارمورد نیاز آن توسط ستادبحران تخصیص یابد تا مشکلات ناشی ازسیل محله شهرداری کاهش یابد.

رییس اداره توزیع برق دلفان گفت: سیل اخیر ۱۱ میلیارد ریال به تاسیسات و شبکه های توزیع برق این شهرستان خسارت زد.

فخرالدین حسن‌پور افزود: با تخریب شبکه های توزیع برق ۱۰ روستا در مناطق میربگ و کاکاوند و اولادقباد قطع گردید که با تلاش ماموران برق دلفان پس از فروکش کردن سیلاب شبکه های تخریب شده بازسازی و ترمیم شدند.
وی اظهار داشت: ماموران اداره برق دلفان شبانه و روز تلاش نمودند تا از قطعی برق جلوگیری نمایند.
حسن پور بیان کرد: با وجود اینکه در سطح شهرستان بیش از ۱۷۰ میلیمتر بارش باران داشتیم و روان آب ها وارد خیابانهای شهر نورآباد شد ولی خوشبختانه برق شهر نورآباد برای لحظه ای قطع نگردید.

رییس شورای اسلامی شهر نورآباد گفت: براساس برآوردهای اولیه بر اثر سیل روزهای اخیر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و زیرساختی این شهر خسارت وارد شده است.

سید حرمت مشعشعی افزود: این میزان خسارت براساس برآوردهای اولیه تعیین شده که اقدامات کارشناسی برای مقدار واقعی خسارت در روزهای آینده انجام خواهد شد.
وی بیان کرد : عمده خسارات وارده به پل های ارتباطی،معابر عمومی و فضای سبز است 

رییس شورای اسلامی شهر نورآباد با بیان اینکه شهرداری نورآباد ،یک شهرداری کم درآمد است افزود: دوسیل مخرب  در یک سال  برای شهرداری نورآباد سنگین و غیرقابل جبران است لذا دولت بایستی بخشی از خسارات وارده را جبران نماید.

سیل ۱۲ فروردین و ششم اسفندماه سال جاری خسارات سنگینی را به بخش های کشاورزی، زیرساخت های شهری و روستایی وارد کرده است.

بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

برچسب‌ها نورآباد دلفان سیل خسارت مالی لرستان پروندهٔ خبری سیل دوباره در لرستان خطر وقوع سیل در برخی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نورآباد دلفان سیل خسارت مالی لرستان نورآباد دلفان سیل خسارت مالی لرستان شهر نورآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان گفت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری های استان است. وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شد.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده است، ادامه داد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح های عمرانی است.
روستا بیان کرد: انتظار می رود شهرداری های سه شهر بزرگ استان فهرستی از طرح های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی، اعتبارات اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری