Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه آفریقا اعلام کرد، قصد دارد ۳۰۰۰ سرباز در منطقه ساحل مستقر کند تا از استقرار شورشی‌ها و وخامت اوضاع جلوگیری کند اما هنوز مکانیزم و زمان استقرار این نیروها را مشخص نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماعیل شرقی، کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در نشست خبری در آدیس‌آبابا در حاشیه نشست مشترک این اتحادیه و اتحادیه اروپا در خصوص استقرار این نیروها گفت: این تصمیمی است که ما با کشورهای عضو گروه پنج ساحل و گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا روی آن کار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم به این دلیل گرفته شده که تهدیدها افزایش یافته و اوضاع پیچیده شده است.

گروه کشورهای ۵ ساحل از سال ۲۰۱۴ تشکیل شد. مقر این گروه در نواکشوط است و موریتانی، مالی، بورکینافاسو، نیجر و چاد عضو آن هستند. این گروه سازمانی برای همکاری امنیتی و توسعه این کشورهای واقع در غرب آفریقا است.

با وجودی که هنوز نتایج نشست سران آفریقا اعلام نشده است اما دیپلمات‌ها تأکید دارند تصمیم استقرار نیروها اجرایی شود.

همچنین نماینده آفریقای جنوبی در اتحادیه آفریقا به خبرگزاری فرانسه گفت، در این نشست تصمیم گرفته شد که سه هزار تن به مدت شش ماه برای کمک به کشورهای ساحل جهت مقابله با تهدیدهای پیش رو مستقر شوند.

وی با بیان اینکه امیدوار است در سال جاری میلادی این نیروها مستقر شوند، گفت، هنوز کشورهای شرکت کننده به صورت رسمی برای اعزام نیروها اعلام آمادگی نکردند و مکانیزم تأمین بودجه نیز مشخص نیست.

در جریان این نشست خبری در آدیس‌آبابا، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت، این اقدام بسیار عالی است. من فکر می‌کنم که همکاری لجستیکی کافی داریم تا همه چیز را با هم مدیریت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا منطقه ساحل در آفریقا اتحادیه آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسکری چاوردی  مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص مرمت برخی آسیب‌ها در این محوطه اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ‌ داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

موزه‌ها شنبه تعطیل است

وی بابیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ‌ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، اظهار کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

 عسکری گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا