Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@18:39:05 GMT

برگزاری نماز جمعه در ۲۰ شهر استان مازندران لغو شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۲۵۵۳

برگزاری نماز جمعه در ۲۰ شهر استان مازندران لغو شد

به دنبال شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، برگزاری نمازجمعه امروز در ۲۰ شهر استان مازندران لغو شده است. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بلافاصله یک روز پس از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در مازندران، خبری بین رسانه‌های مجازی مبادله شد که شیوع کرونا به مازندران رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین بار این ویروس در تنکابن شیوع یافته و دامنه آن با کنترل و پیشگیری گسترش نیافته است.

اگرچه تاکنون این ویروس تاکنون بر اساس آمار وزارت بهداشت، 26 نفر را به کام مرگ کشانده است ولی اطلاع دقیق و سریع از بیماری از سوی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها و مناطق این آمار در استانها روند کاهشی دارد.

از سویی نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و ورود جدی دادستان‌ها به برخورد با تخلفات و گرانفروشی‌ها سبب می‌شود مردم با دقت نظر و توجه بیشتری نسبت به کنترل بیماری کرونا اقدام شود.

رئیس کل دادگستری مازندران بر ورود به موقع  دادستان‌های استان و مدیران سازمان‌های تابع  بر تخلفات و گرانفروشی‌های ویروس کرونا تاکید کردو افزود: برای برخورد با احتکار و گرانفروشی مواد ضد عفونی کننده و ماسک باید اکیپی متشکل از سازمان صنعت و معدن، تعزیرات، سازمان بازرسی و دادستانی تشکیل شود و با متخلفان و گرانفروشان برخورد شود.

زمزمه ممانعت کشورهای همسایه از واردات محصولات دام ایران/کرونا ارتباطی با دام نداردتعداد مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به 2022 نفر رسیدمردم برای اطلاع درباره کرونا با "115" تماس نگیرند!

حجت الاسلام صادق اکبری افزود: دادستان‌های سراسر استان باید به این موضوع  با جدیت، سرعت و دقت ورود کنند و با کسانی که اقدام به احتکا ر و گرانفروشی می‌کنند بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان استانی باید در این موارد بحرانی به هموطنانمان خدمت کنیم و کمک و یاور مردم باشیم البته در برخی از شهرهای استان، دادستانها با ورود به موقع با متخلفان  برخورد مناسب داشتند. سازمان بازرسی استان باید به موضوع عملکرد مدیران استان در خصوص کمک رسانی به مردم در مورد ویروس کرونا نظارت دقیق داشته و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد.

اکبری به انتشار برخی از اطلاعات غلط و نادرستی که از سوی برخی از کانال‌های خبری که امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازند، افزود: دادستان‌های سراسر استان با همکاری پلیس فتای استان باید به این موارد ورود کرده و با این‌گونه افراد با جدیت برخورد شود.

نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در مبارزه با ویروس کرونا

سه شرکت دانش‌ بنیان مازندران با حمایت، پیگیری و تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری مازندران، تولید انبوه دستگاه و مواد ضدعفونی‌کننده را برای مقابله با کرونا ویروس و بر حسب نیاز استان آغاز کردند.

برای مقابله با این ویروس که سرعت انتقال آن بسیار بالا است، نیاز به عزم عمومی مورد تأکید است و همگان در هر قشری باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری شود.

در بین مبتلایان افراد عادی تا کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی دیده می‌شوند، بنابراین شوخی‌گرفتن این موضوع به صلاح نظام سلامت و افراد جامعه نیست. سه مورد از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان  مستقر در پارک علم و فناوری مازندران با توجه به نیاز کشور به دستگاه‌ها و محصولاتی که در کاهش مبتلایان و پیشگیری از کرونا ویروس نقش دارند؛ با حمایت پارک علم و فناوری و مجوزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دریافت کرده‌اند، دست به کار شدند و تولیدات خود را افزایش دادند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

یکی از آنها ضدعفونی کننده دست و سطوح با پایه گیاهی بوده که به‌علت استفاده از فرمولاسیون موجود دست‌ها پس از استفاده خشک نمی‌شوند، کاربرد وسیع الطیف علیه میکروب‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها قارچ ها دارد. عملکرد این محصول با دارابودن اکتیویته بالا و تاثیر برروی سلول های میکروبی می‌تواند بافت غشای سلولی میکروب‌ها را از بین ببرد. از دیگر محصولات این شرکت محلول ضد عفونی ‌کننده میوه و سبزیجات با پایه گیاهی‌پوشان است، این محصول یک ضد قارچ و ضد باکتری با پایه گیاهی متشکل از عصاره‌های گیاهی‌ست که توسط شرکت دانش بنیان پوشش حیات سبز تولید می‌شود.

پلمپ واحد تجهیزات پزشکی در بابلسر

علی اصغری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر نیز گفت: در راستای تشدید امر نظارت و بازرسی از داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی در جهت پیشگیری از  ویروس کرونا، گشت مشترکی با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات حکومتی با متخلفینی که نسبت به عدم عرضه ماسک و تجهیزات بهداشتی به قصد گرانفروشی می‌نمودند برخورد قانونی شده است.

وی افزود: در این شهرستان تعداد هفت واحد متخلف داروخانه و تجهیزات پزشکی شناسایی که با عناوین گرانفروشی و عدم صدور فاکتور پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد. یک واحد تجهیزات پزشکی نیز با دستور دادستان شهرستان بابلسر پلمپ شد.

پذیرش مسافر در اقامتگاه‌های مازندران ممنوع شد

پس از هتل‌های مازندران، سایر مراکز اقامتی شخصی در این استان نیز پذیرش مسافر را ممنوع کردند. تعطیلی مدارس به دنبال سرایت ویروس کرونا که به انگیزه قرنطینه در خانه صورت گرفته بود، منجر به افزایش سفر به شمال کشور شد، این رفتار ‌اعتراض وزیر بهداشت را برانگیخت، معاون وزیر بهداشت هم اشاره کرده بود که سفر به شهرهای شمالی ایران 20 درصد افزایش یافته‌ است و وزیر بهداشت موکدا از مردم ساکن در شهرهای آلوده به ویروس کرونا، خواست که سفر نکنند، از شهر خود خارج نشوند، به جاهای دیگر نروند و وزارت بهداشت را مجبور به قرنطینه‌کردن نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم هشدار داد: مردم  به مازندران سفر نکنند. استاندار مازندران  در عین حال که از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به این استان سفر نکنند، برای مقابله با این وضعیت از استقرار پایگاه تست کرونا به منظور پایش سلامت مسافران در مبادی ورودی این استان خبر داد.

لغو نماز جمعه 20 شهر مازندران

حجت‌الاسلام محمد انتظاری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران نیز گفت: بر اساس تصمیم اخیر شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور، نماز جمعه این هفته 20 شهر مازندران لغو شد.

وی افزود: آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرهای بابل، بابلسر، فریدونکنار، بهنمیر، ساری، گلوگاه، بهشهر، نکا، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/ 681

 

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ویروس کرونا دادستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند