Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از پکن گزارش داد 14 مورد دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند؛ این رقم نشان می‌دهد شمار جان باختگان به کمترین میزان در یک ماه اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تلویزیون الجزیره در خبر فوری گزارش داد: مقامات چینی اعلام کردند با مرگ 44 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، شمار قربانیان به 2788 نفر افزایش یافت.
مقامات چینی همچنین اعلام کردند شمار مبتلایان به ویروس کرونا هم با ثبت 327 مورد جدید از بیش از 78 هزار نفر فراتر رفت.

وزارت بهداشت چین بامداد امروز جمعه با انتشار جدیدترین آمار مربوط به تلفات ویروس کرونا اعلام کرد که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده و به 2788 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت چین افزود: در روز پنجشنبه، 44 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده و 327 هم نفر هم به این ویروس مبتلا شدند.
وزارتخانه مزبور اعلام کرد که 36117 نفر از مبتلایان به این ویروس، پس از معالجه در بیمارستان ها، راهی منازلشان شدند.
به جزء چین، بسیاری از دیگر کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شدند. ویروس کرونا برای اولین بار در تاریخ 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد.

هشدار ماکرون درخصوص شیوع کرونا در فرانسه
رئیس‌جمهور فرانسه در بازدید از بیمارستانی در پاریس، ویروس جدید کرونا را یک بحران دانست و در خصوص انتشار قریب‌الوقوع آن در این کشور هشدار داد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون در بازدید از بیمارستانی در پاریس به همراه «اولیویر وران» وزیر بهداشت دولتش، هشدار داد: «[ویروس جدید کرونا] یک بحران است و شیوع آن در راه است».
تا کنون دو نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. یکی از این دو فرد جان‌باخته گردشگری چینی بود. فرد جان‌باخته دیگر، یک فرانسوی 60 ساله بود که در بیمارستانی فوت کرد که ماکرون روز پنجشنبه از آن بازدید کرد.
فرانسه در حال حاضر در حالت آماده‌باش قرار گرفته است زیرا ایتالیا با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همسایگی این کشور قرار دارد.

مکرون با بستن مرز‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا مخالفت کرد
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بی فایده خواندن بستن مرز‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرد.
امانوئل مکرون در سفر به ایتالیا به همراه جوزپه کونته نخست وزیر این کشور در یک نشست خبری شرکت کرد.
مکرون در این نشست خبری به همکاری‌های اروپایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و اختصاص بودجه 230 میلیون یورویی برای تحقیقات، کمک به کشور‌های درگیر با این ویروس، کمک به شرکت‌هایی که از شیوع بیماری دچار آسیب شده اند و فعال کردن ساز و کار‌های لازم برای محافظت عمومی در اروپا اشاره کرد. وی همکاری‌های اروپایی برای مقابله با ویروس کرونا را ضروری توصیف کرد و با اشاره به تشکیل اتاق بحران در فرانسه، از اقدامات بخش بهداشت و درمان این کشور قدردانی کرد. مکرون با گفتن این که مرز‌ها جلوی ویروس را نمی‌گیرد، تاکید کرد سازمان جهانی بهداشت نیز بستن مرز‌ها را توصیه نمی‌کند.
 
تایید ابتلای 38 نفر به ویروس کرونا در فرانسه
وزیر بهداشت فرانسه از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ اولیویه وران در یک نشست مطبوعاتی مبتلایان به ویروس کرونا را در فرانسه 38 نفر اعلام کرد. پیش از این تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در فرانسه 18 نفر بود.
به گفته وزیر بهداشت فرانسه؛ از این تعداد تاکنون 2 نفر فوت کرده 24 نفر بستری اند که حال دو تن از آنان وخیم است و 12 نفر نیز معالجه شده اند.
وران گفت: 138 بیمارستان و مرکز درمانی در فرانسه مسئول پذیرش افراد مشکوک به این بیماری هستند.
 
امکان راه اندازی آموزش فراگیر از راه دور برای مدارس در فرانسه
ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی فرانسه اظهار داشت در صورت همه گیری کروناویروس، راه اندازی آموزش فراگیر از راه دور برای مدارس در فرانسه امکان پذیر است.

قرنطینه نماینده مجلس ملی فرانسه
یکی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه بدلیل سفر به یکی از مناطق پرخطر بنابه توصیه مقامات ذیربط ملزم گردیده به مدت 14 روز خود را در منزل قرنطینه کند.
از وی تست کرونا بعمل آمده، ولی هنوز نتیجه آزمایش مشخص نشده است.

اتحادیه اروپا بستن مرزها برای مقابله با ویروس کرونا را رد کرد
سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، عدم پذیرش افراد دارای علائم بیماری ناشی از ویروس کرونا ابین مرزهای داخلی اتحادیه اروپا اقدامی غیرسازنده است و درعوض مبتلایان باید مورد قرنطینه قرار گیرند.
کارشناسان اتحادیه اروپا به این توافق رسیدند که بستن مرزهای میان کشورهای عضو، اقدامی غیرسازنده است و بهتر است در عوض افراد مشکوک به ابتلا به بیماری «کووید-19» در قرنطینه قرار گیرند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه «شنگن» تصمیمی برای انجام بازرسی در مرزها جهت مقابله با شیوع کرونا ندارند.
این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون اروپا افزود: «ممانعت از ورود [به یک کشور] اقدام پیش‌گیرانه یا درمانی مناسبی برای جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری نیست».
او در ادامه گفت، قرنطینه افرادی که علائم بیماری را داشته باشد اقدام مؤثرتری خواهد بود و بازگرداندن افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا تنها به شیوع بیش‌تر آن کمک خواهد کرد.

آمار تلفات کرونا در ایتالیا به 17 نفر رسید
یک مقام دولت ایتالیا گفت با فوت سه نفر دیگر در اثر ویروس کرونا در شمال این کشور آمار تلفات این بیماری در ایتالیا به 17 نفر رسید.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام دولت ایتالیا گفت با فوت سه نفر دیگر در اثر ویروس کرونا در شمال این کشور آمار تلفات این بیماری در ایتالیا به 17 نفر رسید.
جدیدترین توصیه های کرونایی سازمان بهداشت جهانی

کشف نمونه ویروس کرونا در یک سگ خانگی در هنگ کنگ
رویترز اعلام کرد، مقامات هنگ کنگ گفتند سگ خانگی یک بیمار ویروس کرونا را قرنطینه کرده اند که نمونه‌های دماغی و دهانی وی از جهت ابتلا به ویروس کرونا به صورت خفیفی مثبت بود.
با این حال آن‌ها افزودند هنوز شواهدی مبنی بر انتقال این ویروس به حیوانات خانگی ندارند.
این سگ هیچ گونه علائمی دال بر این بیماری نداشت.
اداره کشاورزی، شیلات و حفاظت محیط زیست هنگ کنگ گفت: آزمایش‌های بیشتری را برای تایید ابتلای احتمالی این سگ به این ویروس صورت خواهد داد تا روشن شود آیا این نمونه آلودگی محیطی بوده یا این که این سگ به این بیماری مبتلا شده است.
این سگ به مدت دو هفته در قرنطینه قرار خواهد گرفت.
 
تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نیجریه
خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد: وزارت بهداشت نیجریه نخستین مورد از ابتلا به کرونا را در این کشور تایید کرد. این مورد در ایالت لاگوس قرار دارد.
 
سناتور آمریکایی صلاحیت مایک پنس را برای مبارزه با کرونا در آمریکا زیر سئوال برد
سناتور باب منندز در حساب توئیتری خود نوشت: دادن مسئولیت مقابله با ویروس کرونا به مایک پنس در آمریکا مثل دادن مسئولیت مربوط به پول های بازنشستگی به برنی مادوف است.
برنی مادوف یکی از سرمایه داران مشهور به فساد در آمریکاست.
 
احتمال تعطیلی پارلمان اروپا به سبب نگرانی از کرونا
خبرگزاری رویترز گزارش داد: پارلمان اروپا با توجه به نگرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا در حال بررسی برگزاری نشست خود از طریق تله کنفرانس است.
یک سخنگوی پارلمان اروپا گفت این پیشنهاد به طور جدی در حال بررسی است.
وی گفت تصمیم نهایی در این باره در چند روز آینده اعلام خواهد شد.
 
نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در هلند
شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد مقامات لیتوانی از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.
یک مرد هلندی ساکن شهر تیلبورخ کرونا مثبت اعلام شده و همینک در قرنطینه است. او بتازگی از ایتالیا بازگشته است.
 
منطقه بالکان در حالت آماده باش برای مهار ویروس کرونا
ویروس کرونا بخش‌هایی از منطقه بالکان را آلوده کرده و نگرانی‌های مردم از گسترش این ویروس به شدت افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو و به نقل از رسانه‌های محلی، تأیید اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در کشور کرواسی موجب نگرانی‌هایی نیز در بوسنی و هرزگوین شده است تا جایی که شهروندان این کشور شدت ترس خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی منتشر کردند و توصیه‌هایی مبنی بر تهیه و تأمین مواد غذایی و آب برای 10-15 روز آینده و همچنین تهیه ماسک و ضد عفونی کننده به یکدیگر داشتند.
همچنین این موضوع موجب شد تا مردم در برخی از فروشگاه‌ها برای خرید مواد غذایی صف بکشند. تمام ماسک‌ها و ضد عفونی کننده‌ها در داروخانه‌ها به فروش رفته است.

کرواسی
نخستین مورد شهروند زاگربی که برای تماشای لیگ قهرمانان اروپا به میلان در ایتالیا سفر کرده بود در بازگشت به کرواسی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری گردید. پس از آن یک گروه از دانش آموزانی که به صورت دسته جمعی از ایتالیا برگشتند نیز در قرنطینه قرار گرفتند؛ و نخست وزیر کرواسی در نخستین تصمیم، تمام سفر‌های دانش آموزی به ایتالیا را ممنوع کرد.
امروز وزیر بهداشت کرواسی اعلام کرد: 131 نفر مشکوک به ابتلای این ویروس هستند و تا به امروز فقط نتیجه آزمایش سه بیمار در کرواسی مثبت اعلام شده است. از مجموع سه مبتلا به این ویروس در کرواسی دو نفر از آن‌ها دوقلو هستند.

مقدونیه شمالی
وزیر بهداشت مقدونیه شمالی امروز اعلام کرد اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا یک خانم است که به تازگی از ایتالیا بازگشته است وی افزود این خانم اولین بیمار در مقدونیه شمالی است که نتیجه آزمایش ویروس کرونا او مثبت اعلام شده است. این زن با وسیله نقلیه عمومی ون از شمال مقدونیه از کشور ایتالیا وارد شده بود. تمام مسافران این ون تحت آزمایش قرار گرفته اند.

آلبانی
وزیر بهداشت و درمان آلبانی گفت: تاکنون هیچگونه مورد مثبتی از ویروس کرونا در آلبانی مشاهده نشده است؛ و فقط 6 مورد مشکوک گزارش شده که هر 6 مورد پس از تجزیه و تحلیل کرونای آن‌ها منفی بوده است.
همچنین پس از شکایت نخست وزیر آلبانی از فضای وحشت و رعب آور ایجاد شده در فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا پلیس بلافاصله چندین نفر از کاربران درفیس بوک و واتس اپ را به اتهام گسترش ترس و وحشت عمومی دستگیر کرد.
   
نخستین مورد ابتلا به کرونا در ایرلند شمالی
اداره بهداشت عمومی ایرلند شمالی از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.
 
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد و نروژ
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سوئد به پنج نفر و در نروژ به سه نفر افزایش یافت.
 
کاهش ارزش سهام گروه مایکروسافت
به گزارش پایگاه اینترنتی فایننشال پست، نگرانی از تاثیر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بر تجارت کامپیوتر، ارزش سهام گروه مایکروسافت را بیش از 4 درصد کاهش داد. چنین کاهشی برای شرک‌های اپل و اچ پی هم اتفاق افتاده است.
 
توقف پروازها از ازبکستان به شهرهای جده و مدینه
اداره هواپیمایی ازبکستان اعلام کرد پروازها به شهرهای جده و مدینه در عربستان را از روز 27 فوریه به خاطر ویروس کرونا متوقف می کند.
 
تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت تحصیلی و علمی دانشکده‌ها و مدارس نظامی ارتش در کویت
خبرگزاری رسمی کویت اعلام کرد ارتش این کشور تمام فعالیت‌های علمی و تحصیلی در دانشکده‌ها و مدارس نظامی را به مدت دو هفته تعطیل کرد.
 
شرکت هواپیمایی اس 7 روسیه پرواز‌ها به کره جنوبی را متوقف کرد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت هواپیمایی اس 7 روسیه پرواز‌ها به کره جنوبی را تا 31 مارس میلادی متوقف کرد.
 
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کره جنوبی به 2022 نفر رسید
رویترز در خبری اعلام کرد: با تایید 256 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی، شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 2022 نفر رسید.
 
افزایش مبتلایان ویروس کرونا در آلمان
شمار مبتلایان به کرونا در ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان و شهر هاینسبرگ، از شش مورد به 20 مورد رسیده است.
همچنین در ایالت‌های جنوب غرب آلمان از جمله راینلند فالتس دو مورد و در بادن وورتمبرگ نیز هشت مورد تا کنون ابتلا به بیماری کویید - 19 بر اثر ویروس کرونا شناسایی شده است.
هر چند هنوز آماری درباره مجموع آلوده شدگان به کرونا در آلمان ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد این آمار به بیش از 40 نفر رسیده باشد.
 
لغو مسابقات بین المللی کشتی در جمهوری قرقیزستان
مسابقات بین المللی کشتی برای دریافت سهمیه المپیک توکیو 2020 که قرار بود در ماه مارس (هشتم تا دهم فروردین) در شهر بیشکک برگزار شود به علت گسترش ویروس کورنا لغو شد.
قرار بود تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری اسلامی ایران برای آخرین شانس دریافت سهمیه المپیک توکیو 2020 در این مسابقات رقابت کنند.
آژانس دولتی جوانان و وزارت فرهنگ و ورزش قرقیزستان در اطلاعیه‌ای علاوه بر لغو برگزاری مسابقات کشتی، از لغو چندین رویداد ورزشی دیگر خبرداد.
 
پارک دیزنی‌لند توکیو دو هفته تعطیل شد
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از توکیو گزارش داد در پی شیوع ویروس کرونا پارک دیزنی‌لند توکیو به مدت دو هفته تعطیل شد.
این خبر را مجموعه دیزنی‌لند توکیو منتشر کرد.
 
تایلند از یک مورد دیگر آلودگی به ویروس کرونا خبر داد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یک مقام بخش بهداشت و درمان تایلند از یک مورد دیگر آلودگی به ویروس کرونای جدید خبر داد. به این ترتیب، شمار افراد آلوده به این ویروس در تایلند به 41 نفر رسید.
 
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لیتوانی
تلویزیون العربیه در خبری فوری اعلام کرد: مقامات لیتوانی از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.
 
کاهش 3,67 درصدی شاخص بورس توکیو
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از توکیو اعلام کرد، در پی شیوع ویروس کرونا، شاخص بورس توکیو در پایان معاملات روز جمعه 3,67 درصد کاهش یافت.
 
شاخص بورس شانگ‌های 3 درصد کاهش یافت
در پی شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد کشورها، شاخص بورس شانگ‌های در پایان معاملات روز جمعه بیش از 3 درصد کاهش یافت.
خبرگزاری فرانسه از شانگهای در خبری اعلام کرد، ساعت 11:30 دقیقه به وقت محلی (03:30 به وقت گرینویچ) شاخص سهام بورس شانگ‌های 3,37 درصد کاهش یافت و به 2 هزار و 890 ممیز 56 صدم واحد (2.890,56) رسید.
شاخص ترکیبی بورس شنژن (Shenzhen) به عنوان دومین شاخص بورس اوراق بهادر چین نیز 4,38 درصد ریزش داشت و به یک هزار
 
بهای نفت کاهش یافت
ترس از شیوع «ویروس کرونا» در چین و برخی دیگر از کشور‌های جهان و پیامد‌های منفی که این بیماری برای اقتصاد‌ها و بازار‌های مالی جهان در پی دارد، باعث شد بهای ‏نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه بازار‌های جهان کاهش یابد.
دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال، از اول این هفته تاکنون بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در پایان معاملات روز کاری پیشین، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و 25 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین‏، معادل دو و 3 صدم درصد کاهش به 52 دلار و 18 سنت رسید. از آخر سال 2018 تاکنون سابقه نداشته است که ارزش این شاخص نفتی تا این اندازه کاهش یابد.
 
 حذف بیش از یک میلیون کالای دروغین مدعی درمان کرونا از سایت آمازون
وب سایت فروش کالای "آمازون" در هفته‌های اخیر بیش از یک میلیون محصول را که به دروغ مدعی درمان کرونا یا پیشگیری در برابر آن بودند حذف کرده است.
آمازون همچنین ده‌ها هزار معامله از طرف تاجرانی را که به گفته این شرکت در حال گران فروشی به مشتریان با تکیه بر نگرانی ناشی از بیماری کرونا بودند حذف کرده است.
یک بازرگان روز پنج شنبه یک بسته ده تایی از ماسک "ان 95" را به قیمت 128 دلار عرضه کرده بود حال آن که پیشتر متوسط قیمت این بسته ماسک 41 دلار و 24 سنت بود.
همچنین یک بسته دوتایی ماسک اکسیژن اوایل هفته جاری به قیمت 24 دلار و 99 سنت عرضه شد حال آن که پیشتر قیمت آن به طور متوسط 6 دلار و 65 سنت بود.
این شرکت گفت بر افزایش قیمت و نیز کالا‌های دروغین از طریق بررسی خودکار و نیز دستی فهرست‌های درج شده در وبسایت آمازون نظارت می‌کند.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی جهان
صندوق بین المللی پول اعلام کرد شیوع ویروس کرونا، رشد اقتصادی جهان را تا یک دهم درصد کاهش می‌دهد و رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی به 5.6 درصد خواهد رساند.
صندوق بین المللی پول در ماه ژانویه پیش بینی کرده بود رشد اقتصاد جهانی از 2.9 درصد در سال گذشته به 3.3 درصد در سال جاری میلادی افزایش یابد. از آن پس تاکنون، ویروس کرونا - عامل بیماری کووید 19 - فعالیت اقتصادی را در چین مختل کرده است. سازمان جهانی بهداشت شیوع این ویروس را وضعیت اضطراری بهداشتی در دنیا توصیف کرد.
جری رایس، سخنگوی صندوق بین المللی پول در نشست خبری با خبرنگاران در واشنگتن گفت این نهاد اقتصادی در گزارش چشم انداز اقتصادی دنیا که در ماه آوریل منتشر خواهد شد پیش بینی خود را در زمینه رشد اقتصادی جهان کاهش خواهد داد.
رایس گفت رقم تازه تری از آنچه که پیشتر برای کاهش رشد اقتصادی اعلام شده در اختیار ندارد، اما روشن است که شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصادی دنیا اثرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا جهان نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا مبتلایان به ویروس کرونا ویروس کرونا در این کشور پایان معاملات روز شیوع ویروس کرونا شمار مبتلایان خبرگزاری فرانسه خبرگزاری رویترز درصد کاهش یافت ابتلا به کرونا برای مقابله ویروس کرونا اتحادیه اروپا قرنطینه قرار خبری فوری وزیر بهداشت رشد اقتصادی بین المللی اعلام شده کره جنوبی شاخص بورس بستن مرز نفر رسید دو هفته مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن

وزرای دفاع آلمان و فرانسه از همکاری مشترک برای تولید تانک های مجهز و مدرن برای آینده با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، گفته می شود تانک جنگی که به طور مشترک توسط آلمان و فرانسه ساخته می‌شود کاملاً مجهز و قابل همکاری و مجهز به هوش مصنوعی است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: ما به طور مشترک در حال توسعه سیستمی برای آینده هستیم که برای آنچه ما نیاز داریم - از هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری حسگر گرفته تا امکان استفاده از این سیستم بدون سرنشین در شرایط خاص، طراحی شده است.

سباستین لکورنو، همتای فرانسوی وی افزود: ما فقط تانک آینده را توسعه نمی‌دهیم، بلکه آینده تانک را نیز توسعه می‌دهیم.

وی توضیح داد که نیاز به قابلیت همکاری - تعامل سیستم‌های مختلف - از طریق تجربه جنگ اوکراین آشکار شد.

این دو وزیر اروپایی می‌خواهند امروز جمعه در پاریس اعلامیه‌ای را امضا کنند که نشان دهنده آغاز فاز پروژه 1A است. انتظار می‌رود که توزیع وظایف بین شرکت‌های دفاعی درگیر با جزئیات بیشتری شرح داده شود.

پیستوریوس گفت، تجربه در توسعه سیستم نبرد هوایی FCAS به عنوان یک "طرح اولیه" عمل می‌کند. به گفته این مقام آلمانی قرارداد تفصیلی باید در ابتدای سال آینده تکمیل شود.

لکورنو هم افزود: "ما از نیازهای عملیاتی ارتش آلمان و ارتش فرانسه شروع کردیم، در حالی که پیشینیان ما گاهی اوقات نیازهای صنعت را بیشتر در نظر می‌گرفتند."

این پروژه به تعویق افتاد زیرا شرکت‌ها مسئولیت‌ها و حقوق مالکیت معنوی را در ارتباط با پیشرفت‌های فناوری مورد مناقشه قرار دادند. در میان مدت، این پروژه باید برای سایر کشورها مانند ایتالیا یا هلند نیز باز شود. این سیستم جدید در ابتدا قرار بود در سال 2035 آماده استفاده شود، اما اکنون صحبت از سال 2040 است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتشتوافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا