Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:05:45 GMT

توافق‌نامه‌ صلح آمریکا و طالبان فردا امضا می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۳۲۳

توافق‌نامه‌ صلح آمریکا و طالبان فردا امضا می‌شود

به گزارش روزنامه صبح کابل، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا گفته است که امضای توافق‌نامه‌ صلح با طالبان، وابسته به اجرای تعهدات مرحله‌ یک‌هفته‌ای کاهش خشونت است.  

وی همچنین تأکید کرد که اگر مرحله‌ کاهش خشونت با موفقیت به پایان برسد، توافق‌نامه‌ صلح با طالبان را خودش امضا خواهد کرد.  

این در حالی است که نمایندگان آمریکا و گروه طالبان، روز جمعه گذشته (۲ اسفند) بر روند یک‌هفته‌ای کاهش خشونت به توافق رسیده بودند و دو طرف خاطرنشان کردند، در صورتی که روند این توافقنامه به پایان برسد، موافقت‌نامه‌ صلح میان دو طرف، فردا روز شنبه (۱۰ اسفند) به امضا میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین حال، رسانه‌ها داخلی افغان روز پنچ‌شنبه (۸ اسفند) به نقل از منابعی نوشتند که یک هیأت شش ‌نفری روز گذشته به نمایندگی از دولت افغانستان، برای گفت‌وگو با طالبان به دوحه پایتخت قطر سفر کرده‌اند.  

قرار است پس از امضا توافق‌نامه‌ صلح امریکا و طالبان، گفت‌وگو  بین‌افغان ها میان گروه طالبان و نمایندگانی از دولت افغانستان آغاز شود.  

دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که قرار است وزیران خارجه و نمایندگان ویژه حدود سی کشور و سازمان‌های معتبر بین‌المللی در مراسم امضا توافق‌نامه میان این گروه و آمریکا فردا (شنبه) شرکت خواهند کرد.  

هنوز دولت‌ها آمریکا و افغانستان در مورد این خبر اظهار نظری نکرده‌اند و فهرست اشتراک کنندگان در این مراسم هم اعلام نکرده‌اند.  

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت: این توافق نامه آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان را رقم خواهد زد.  

وی افزود: این توافق زمینه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و گفتگوهای بین‌افغان ها را فراهم خواهد ساخت.  
 

برچسب‌ها قطر افغانستان سهیل شاهین دونالد ترامپ طالبان ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر افغانستان سهیل شاهین دونالد ترامپ طالبان ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ قطر افغانستان سهیل شاهین دونالد ترامپ طالبان ایالات متحده آمریکا توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید