Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@19:35:32 GMT

درگیرها در لیبی بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۳۶۳

درگیرها در لیبی بالا گرفت

همزمان با تشدید درگیری‌ها میان نیروهای "ارتش ملی لیبی" و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی این کشور در محورهای طرابلس مذاکرات سیاسی لیبی برای سومین روز متوالی در ژنو ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع نظامی آگاه اعلام کرد، درگیری‌های شدید و توپخانه‌ای میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" وابسته به خلیفه حفتر در جریان است و نیروهای دولت وفاق ملی پایگاه‌های طرف مقابل را با خمپاره هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان منابع اعلام کردند مذاکرات سیاسی لیبی بدون حضور نمایندگان پارلمان طبرق در ژنو ادامه دارد. پارلمان طبرق شورای هیئت سازمان ملل را به دلیل مداخله در انتخاب نمایندگان برای حضور در این مذاکرات مورد انتقاد قرار داد.

این مذاکرات با هدایت سازمان ملل در حالی ادامه دارد که هیئت سازمان ملل در حمایت از لیبی لیست شرکت کنندگان را منتشر نکرده و تنها برخی از شبکه‌های خبری عربی توسط منابع خود به اسامی این لیست دست یافته‌اند.

گفت‌وگوی سیاسی با هدف حل بحران لیبی از روز چهارشنبه بدون حضور نمایندگان اصلی طرف‌های درگیر در این کشور در ژنو آغاز شده است و همین مسئله تهدیدی برای بی‌نتیجه ماندن این مذاکرات است که سازمان ملل امیدوار است خروجی آن دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز به دور از مداخله‌های خارجی و راه‌حل‌های نظامی برای حل این بحران باشد.

هیات سازمان ملل در حمایت از لیبی روز چهارشنبه نسبت به برگزاری این نشست پافشاری کرد به این امید که طرف‌هایی را که نشست مذکور را تحریم کردند تحت فشار قرار داده و آنها را مجبور کند به این نشست ملحق شوند اما موفقیتی به دست نیاورد و طرف‌های اصلی درگیری در لیبی همچنان این مشارکت را تعلیق کردند.

نهادهای سیاسی لیبی با اعلام اینکه دستور کار این نشست مبهم بوده و شرکت‌ کنندگان آن مشخص نیستند، نشست ژنو را تحریم کردند. از طرفی هم شرکت در این مذاکرات را به انجام مجموعه‌ای از شروط منوط کرده‌اند از جمله پارلمان مستقر در شرق لیبی خواستار انحلال شبه نظامیان مسلح و اخراج مزدوران سوری و نیروهای ترکیه از طرابلس شد و دولت وفاق هم حضور در این مذاکرات سیاسی را به عقب نشینی نیروهای ارتش ملی لیبی از مناطق تحت کنترل خود در طرابلس مشروط کرد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/

نگرانی اردوغان از مرگ سربازانش در لیبی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم