Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@22:33:23 GMT

خطرات کرونا برای افراد دارای بیماری‌ها نادر

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۳۳۶۷

خطرات کرونا برای افراد دارای بیماری‌ها نادر

افراد مبتلا به بیماری‌های نادر در مقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیر تر از گروه‌های عادی جامعه هستند و باید تحت آموزش‌های درست در در خصوص کروناویروس‌ها قرار بگیرند.

دکتر حمیدرضا ادراکی- مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر - در آستانه روز جهانی بیماری‌های نادر با بیان اینکه تجمعات انسانی یکی از عوامل انتقال

کروناویروس از فردی به فرد دیگر خواهد بود، گفت: به همین دلیل بر خلاف سنت سالیان گذشته، امسال بنیاد بیماری‌های نادر جشنی به مناسبت روز

جهانی بیماری‌های نادر برگزار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه برخی بیماران نادر دارای بیماری با نقص سیستم ایمنی بدن هستند، تصریح کرد: از این رو ممکن است حتی یک سرماخوردگی ساده که افراد عادی به راحتی دوره آن را می‌گذرانند، برای این بیماران تبدیل به عفونت‌های گسترده شود.

موضوع اپیدمی کرونا یا دیگر ویروس‌ها برای بیماران نادر بسیار حساس‌تر و نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش به بیماران نادر در خصوص کروناویروس، اظهار کرد: این آموزش‌ها به صورت تلفنی، از طریق سایت بنیاد و... انجام می‌شود. طی روزهای گذشته نیز ورکشاپی حضوری برای این عزیزان برگزار شد تا آموزش حضوری موثر به انها ارائه شود.

ادراکی برخی از این توصیه‌هارا اینگونه برشمرد: بیماران نادر باید وسایل‌شان مربوط به خود و مجزا از سایرین باشد. البته نمی‌توان توقع داشت از هر وسیله‌ای چند عدد در منزل باشد تا در اختیار هر فرد به طور مجزا قرار گیرد، اما می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از وسایل مشترک استفاده کرد.

به عنوان مثال هنگام استفاده از موس کامپیوتر در صورتی که ماده ضدعفونی کننده در اختیار نداشتند از دستمال کاغذی برای نگه داشتن آن استفاده کنند.

وی افزود: خودکار مشترک در اماکن عمومی مانند بانک‌ها، کلیدهای روشن و خاموش کننده برق، دکمه آسانسور و... همگی از جمله مواردی هستند که افراد متعددی با آن تماس داشتند و نقاط آلوده‌ای به حساب می‌آیند.

رعایت نکات فوق برای تمام افراد ضروری است اما، بیماران نادر از آنجایی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند باید بیش از سایرین رعایت کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر به نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و گفت: استفاده از میوه و سبزیجات تازه بسیار موثر خواهد بود.

وی در خاتمه افزود: حضور در محیط‌های سر بسته مانند مترو، اتوبوس، سالن‌های تئاتر، سینما و... به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم از وسایل نقلیه شخصی یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند. رعایت این نکات به همراه شست‌وشوی دست‌ها، صورت و بینی و همچنین قرقره آب نمک، تا گذر از پیک بیماری بسیار موثر خواهد بود./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری های نادر بیماران نادر بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان