Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، در چهار روز اخیر ۴۰۰ راهدار در قالب ۴۰ تیم فعال با ۲۸۸دستگاه ماشین آلات مشغول خدمت رسانی هستند که علیرغم افزایش شدید سطح آب رودخانه های استان و طغیان رودخانه های فصلی و دائمی، با توجه به آمادگی راهداری لرستان و شناسایی نقاط بحرانی، تاکنون انسداد و آبگرفتگی قابل توجهی بجز در محور قدیم خرم آباد- پلدختر گزارش نشده است و تلاش راهداران بدون وقفه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به تجربیات سیل گذشته، شامگاه دوشنبه پنجم اسفند ماه در اقدامی پیشگیرانه با تخریب خاکریز پل های موقت ورپل شاهیوند شهرستان چگنی، زیودار، کلات زیودار، چم مهر و بابازید شهرستان پلدختر به منظور هدایت بخشی از آب رودخانه از طریق کانال ایجاد شده، این پلها از خطر تخریب حفظ شدند.

درخصوص تخریب پل های چم شهران و دوآب و همچنین پنج پل فوق الذکر به اطلاع می رساند که این پل ها در سیل فروردین ۹۸ تخریب شدند که راهداری به علت عدم تامین اعتبار لازم جهت احداث پل های جدید و به ناگزیر جهت تسریع در برقراری تردد اهالی منطقه نسبت به نصب عرشه فلزی پل ها به صورت موقت در همان محل جانمایی قبلی اقدام کرد.

لازم به یادآوری است طراحی و برآورد پل جدید توسط مشاورین ذیصلاح انجام گرفته است و درصورت تامین اعتبار نسبت به احداث پل جدید با طراحی متفاوت از سازه های موجود و متناسب با شرایط منطقه اقدام خواهد شد.

با تلاش شبانه روزی راهداران جهت رفع آبگرفتگی، ریزش و رانش های محورها، کمترین انسداد راه بویژه راه روستایی نسبت به حجم سیل صورت گرفت تعداد زیادی از روستاها بلافاصله بازگشایی شدند و در حال حاضر راه ارتباطی ۲۷۷ روستا مسدود است که تلاش راهداران برای بازگشایی روستاهای باقی مانده ادامه دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خدمت رسانی راهداری و حمل و نقل جاده سیل شبانه روزی انسداد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم

ایسنا/لرستان معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: برای اجرای دیوار و پل روستای بیشه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم.

سید علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سیل سال ۱۳۹۸ در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه در آن مقطع، واحدهای آسیب‌دیده نیازمند کمک بیشتری بودند و بخشی از آنها به‌عنوان مصوبه هیأت دولت به لرستان در نظر گرفته شد، بیان کرد: در مجموع، از کل واحدهای یادشده، کار ۲۸۵۰ واحد از واحدهای آسیب‌دیده انجام شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن لرستان گفت: مصوبه هیأت دولت ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در قالب کمک به ۲۸۵۰ واحد نیمه‌تمام آسیب‌دیده از سیل سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تصویب شد و در نهایت در ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شد و این بانک به عاملیت چهار بانک، کار پرداخت تسهیلات را برعهده گرفت.

وی اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه استانی به بانک‌های ملت و صادرات ارسال و کار معرفی افراد به سیستم بانکی انجام شده و ۲۵ درصد پرونده‌های معرفی‌شده به بانک منجر به قرارداد شده است.

او با بیان اینکه نیازمند مساعدت بیشتر بانک‌های ملت و صادرات با متقاضیان تکمیل واحدها هستیم، ادامه داد: برای بانک‌های تجارت و سپه ابلاغیه‌ای به استان ارسال نشده است.

رحیمی افزود: برای روستای نظرآباد شهرستان دلفان که در بارندگی‌های پایان سال گذشته و فروردین ماه دچار رانش شده بود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد دادیم تا دیوار حائل بتنی آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت