Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک فوکال پوینت علمی کروناویروس گفت: کرونا ویروس بحث جدیدی نیست، یک بیماری ویروسی همچون سایر بیماری‌ها است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند، اما آنچه درخصوص این بیماری مهم است تغییراتی است که در ساختار آن ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیماری با علایم تنفسی شدید همچون تب، سرفه، درد عضلانی و نهایتاً مرگ در کشور چین مطرح شد افزود: یک میکرواورگانیسم در قابلیت حیات خود شرایط ویژه‌ای دارد برای مثال بسیاری از ویروس‌ها مختص حیوانات هستند مگر اینکه قابلیت زنده ماندن در بدن میزبان دیگر برای آن فراهم شود.

خسروی اضافه کرد: با تغییراتی که در ساختار ویروس کرونا ایجاد شده است و با توجه به ژنوم آن، انتقال ویروس از مخزن حیوانی به بدن انسان فراهم شده است، کرونا ویروس یک بیماری است که سیستم تنفسی و کلیوی را درگیر می‌کند.

او با اشاره به اینکه کرونا ویروس در زمان نهفتگی هم قابلیت انتقال دارد ادامه داد: طیف علایم بیماری متفاوت است، علایم از خفیف آغاز و به سمت علایم شدید پیش می‌رود، در مرحله خطرناک بیمار با تنگی نفس شدید مواجه می‌شود که باید سریعاً بستری شود.

خسروی گفت: تشدید بیماری در افراد بالای ۵۹ سال، بیماران همودیالیزی، بیماران مبتلا به آسم، تنگی نفس، آن‌هایی که به واسطه شیمی درمانی ضعف سیستم ایمنی دارند، بیماران روماتیسمی که کورتون مصرف می‌کنند بیشتر است، این افراد وارد فاز خطرناک این بیماری می‌شوند.

او با تأکید براینکه درمان قطعی برای کرونا ویروس وجود ندارد افزود: این موضوع اهمیت پیشگیری را دوچندان می‌کند بحث پیشگیری در کرونا ویروس بسیار مهم است.

خسروی اضافه کرد: شستشوی دست‌ها و صورت و پرهیز از حضور در اجتماعات همچون مجالس ترحیم از جمله اقدامات پیشگیرانه در بحث بیماری کرونا هستند.

او با تأکید بر اینکه ویروس کرونا اگر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۵۶ درجه بماند از بین می‌رود ادامه داد: یکی از تعریف‌های بیوتروریسم تغییر رفتار غیرمعمول یک جرم معمولی است، احتمال دستکاری کروناویروس وجود دارد و می‌توان حمله اولیه این ویروس را بیوتروریسم نامید، اما اثرات بعدی آن در این قالب قرار نمی‌گیرد.

خسروی گفت: امکان تغییرات در ژنوم کرونا ویروس وجود دارد، مشکلی که در تولید واکسن کرونا وجود دارد همین غیرقابل پیش بینی بودن آن است.

او افزود: چیزی که در بین مردم در بیماری‌های آنفلولانزا شایع است تزریق آمپول دگزامتازون است، اما تزریق حتی یک دوز از این دارو در بیماری کرونا خط قرمز است.

خسروی در پایان اضافه کرد: اینکه گفته شده کودکان زیر ۱۰ سال به کرونا مبتلا نمی‌شوند یک اطلاعات آماری از چین بود، در حال حاضر مشخص شده احتمال ابتلا در کودکان هم زیاد است و حتی کودکان زیر ۵ سال مستعدتر برای ابتلا هستند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا تزریق دگزامتازون بیماری های عفونی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن