Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:07:15 GMT

تایید ابتلای یک بیمار به کروناویروس در شوشتر

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۰۷۶

تایید ابتلای یک بیمار به کروناویروس در شوشتر

ایسنا/خوزستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر از مثبت و قطعی بودن آزمایش یک بیمار مشکوک به کروناویروس در شوشتر خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر  پنج بیمار مشکوک به کروناویروس در بخش آی سی یو بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شوشتر بستری هستند.

 وی افزود: بر اساس آزمایش های انجام شده تاکنون نتیجه آزمایش یک مورد مثبت قطعی و نتیجه آزمایش سه نفر  منفی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه نفر در حال ترخیص هستند و نتایج آزمایش یک مورد دیگر هم هنوز گزارش نشده است.

کلانتر افزود: خوشبختانه حال عمومی بیمار مبتلا به کروناویروس مساعد و رو به بهبودی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: برای حفاظت از کارکنان بیمارستان بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی، از وسایل حفاظت فردی استفاده می شود و مردم نیز باید به رعایت نکات بهداشت فردی و دوری از تجمعات بیش از پیش اهتمام ورزند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، پزشکان و مسئولین کادر سلامت بارها ازعوارض خطرناک استعمال سیگار و قلیان می‌گویند؛ اما متاسفانه شاهد کاهش سن مصرف سیگار و قلیان در میان جوانان و نوجوانان هستیم. علاوه بر آن امروزه مصرف سیگار و قلیان در میان بانوان افزایش چشم‌گیری داشته است به طوری که حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره افزایش شدید تمایل جوانان به مصرف قلیان می‌گوید: این روز‌ها شاهد افزایش تعداد دانش‌آموزان سیگاری و قلیانی در کشور هستیم و به طور کلی ۱۴ درصد مردم ایران درگیر مصرف مستمر دخانیات هستند. همچنین روند مصرف دخانیات در بانوان کشور رو به رشد است و نسبت به مصرف آقایان، شتاب بیشتری گرفته است. سن شروع مصرف دخانیات نیز پایین آمده و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان کشور نسبت به گذشته درگیر مصرف سیگار یا قلیان شده‌اند.

محمدرضا مسجدی؛ دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز گفته است که استعمال سیگار در میان خانم‌ها روند رشدی بالای ۷۰ درصد داشته است. حتی برای دختران ۱۲ تا ۱۵ سال تا ۱۳۳ درصد افزایش داشته که این ارقام تکان دهنده است.

عوارض مصرف دخانیات

از عوارض مصرف دخانیات می‌توان به سرطان، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، تضعیف سیستم ایمنی بدن، بیماری‌های دهان و دندان، مشکلات ناباروری، پوکی استخوان، مشکلات بینایی و شنوایی اشاره کرد. با این وجود سیگار و قلیان محبوبیت خاصی در میان مردم دارد.

اخیرا خبر‌های زیادی در رابطه با «قلیان اکسیژن» منتشر شده که در اصل طرحی مطالعاتی با هدف کم کردن عوارض مصرف قلیان از سوی وزارت بهداشت بوده که در صورت تایید و نهایی شدن جایگزین مناسب برای قلیان دخانی است و همین موضوع مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

قلیان اکسیژن تایید نهایی نشده است

غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن» در مصاحبه‌ای اظهار کرد: این دستگاه هنوز تایید نهایی را نگرفته و نتایج مطالعات، ملاک تصمیم‌گیری درباره آن خواهد بود.

از سوی دیگرایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، درباره طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن می‌گوید: قلیان‌ها محل رشد میکروب و قارچ‌ها هستند و هر پک سبب می‌شود مقدار زیادی قارچ و میکروب به قفسه صدری وارد شود. هر ترکیبی از مواد شیمیایی که از طریق سیگار، قلیان و حتی هوای آلوده وارد بدن می‌شود، ممکن است در آینده موجب سرطان یا سایر بیماری‌ها شود. معتقدم، وزارت بهداشت نباید به موضوع طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن ورود داشته باشد.

وی گفت: عوارض استفاده از قلیان اکسیژن هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که عوارض ناشی از استعمال این قلیان طی یک ماه یا حتی چند سال آینده بروز کند. با توجه به اینکه عوارض استفاده از این قلیان نامشخص است اجرای این طرح مطالعاتی در ۱۰ استان یک کار اشتباه است.

در همین خصوص علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با آسیب‌ها و فواید قلیان اکسیژن، اظهار کرد: به صورت کلی مواد دخانی مضر هستند و اکنون برای نتیجه‌گیری در رابطه با مضر بودن یا نبودن قلیان اکسیژن بسیار زود است؛ زیرا این طرح در مرحله آزمایش بوده و محققان درحال بررسی هستند بنابراین برای نظر قطعی باید تحقیقات به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو