Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان از تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه می خواهد با کاهش روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت موافقت کنند. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فایننشال تایمز، عربستان سعودی قصد دارد در اجلاس هفته آینده اوپک و متحدانش، کاهش بزرگی در تولید نفت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان جهانی انرژی به دنبال پاسخی در برابر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای نفت هستند.

 عربستان از تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه می خواهد با کاهش روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت موافقت کنند. این مقدار بسیار بیشتر از آن چیزی است که قبلاً در مورد آن صحبت شده بود.

هدف از این طرح که در دیدار محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک از ریاض در روزهای اخیر مورد بحث قرار گرفت این است که نشان دهد تولیدکنندگان نفت می توانند در برابر کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا پاسخ مناسبی بدهند. شیوع این ویروس زنجیره های جهانی عرضه را فلج و سفرهای بین المللی را مختل کرده است.

 عربستان سعودی پیشنهاد داده یک میلیون بشکه کاهش تولید جدید را بر عهده می گیرد و کویت، امارات و روسیه مسئول بقیه آن هستند. هنوز با این قرارداد موافقت نشده و مسکو در مورد کاهش تولید تردید دارد چون عقیده دارد هنوز مشخص نیست ویروس کرونا چقدر بر تقاضای نفت تاثیر بگذارد.

 یک کمیته فنی از تولید کنندگان اوپک و غیر اوپک در اوایل همین ماه پیشنهاد 600 هزار بشکه در روز کاهش تولید را با هدف متعادل کردن بازار داد ولی این پیشنهاد مربوط به زمانی می شد که ویروس کرونا هنوز از مرزهای چین خارج نشده بود.

 قیمت شاخص نفت برنت به 50 دلار در هر بشکه و پایین ترین حد خود طی یک سال گذشته رسیده است یعنی بیش از 10 درصد کاهش.  ویروس کرونا تا شمال ایتالیا، کره جنوبی و بخش هایی از کالیفرنیا راه یافته است.

قیمت جهانی نفت امروز 98/12/09|برنت 50دلار و 83سنت شد14 شرکت نفتی عربستان متحمل خسارات سنگین شدند

 تاجران نفت می ترسند با تصمیم دولت های غربی مبنی بر قرنطینه کردن بیشتر شهرها به خاطر شیوع ویروس، تقاضای سوخت به شدت پایین بیاید. مصرف سوخت چین در این ماه که اوج قرنطینه شدن شهرها و محدودیتهای سفر بود، 25 درصد کاهش یافت.

اوپک که از 2016 با روسیه همکاری می‌کند، سعی کرده پاسخ کاهش ناگهانی تقاضای نفت را بدهد. قیمت نفت در اوایل ژانویه 70 دلار در هر بشکه بود.

 تحلیلگران نسبت به رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به بسیار بدبین هستند. پیش بینی های اولیه یک درصد رشد را نشان می دهد.

 اضافه کردن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش تولید اوپک و متحدانش، مقدار کاهش تولید این گروه را به 3.1 میلیون بشکه در روز می رساند که بیشترین محدودیت تولید از 2008 و پایان بحران مالی است.

 انتهای پیام/88

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوپک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوپک سازمان اوپک یک میلیون بشکه ویروس کرونا کاهش تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا