Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری جلسه ستاد ملی پیشگیری به صورت ویدئو کنفرانس با ریاست معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه وضعیت استان قم برای مقابله با این ویروس و اقداماتی که در این راستا انجام شده است، گزارش شد.

وی با اشاره به مهمترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد، بیان کرد: متأسفانه در شرایطی مواجهیم که رشد و اوج‌گیری بستری شدن همشهریان را در مراکز درمانی شاهد هستیم و در این شرایط در حال پیگیری هستیم تا بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و بیمارستان مادر را به چرخه پذیرش بیماران استان قم وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به وضعیت بیمارستان‌هایی که بیماران مبتلا به کرونا ویروس را پذیرش می‌کنند، گفت: بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی و علی بن ابی طالب (ع) و بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند که با توجه به وضعیت پیش رونده‌ای که در انتشار این بیماری وجود دارد به ورود این دو بیمارستان نیز به چرخه درمانی نیازمند هستیم.

وی بر ضرورت عمل مردم به قرنطینه‌های خانگی و فردی تأکید و تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم که ضمن مراقبت‌های بهداشتی فردی نسبت به قرنطینه خانگی اهتمام داشته باشند و به جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشده و در اجتماعات حضور نداشته باشند.

تلاش برای جبران کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در قم

سرمست با اشاره به اقداماتی که برای جبران کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در استان قم صورت گرفته است، اضافه کرد: در زمینه توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سطح استان قم، پیگیری‌های خوبی صورت گرفته است و دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروهای بسیج، سازمان هلال احمر و سایر نیروهایی که جنبه داوطلبانه دارند پای کار آمدند تا همه با هم کمک کنیم که شهر را به نوعی از گسترش این ویروس محافظت کنیم.

وی اضافه کرد: برای مدیریت این وضعیت بحرانی جلسات روزانه‌ای برگزار می‌شود و در این راستا می‌شود به جلسه‌ای با همین موضوع در نخستین ساعات بامداد اشاره کرد.

استاندار قم ادامه داد: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی پیگیر هستیم تا از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم تا پیک شیوع این بیماری را در مرحله اول به حداقل رسانده و متوقف کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا بر ضرورت لغو برگزاری اجتماعاتی که به نحوی در این ایام برگزار می‌شد تأکید و مصوب شده است.

سرمست ادامه داد: در خصوص ادارات نیز تلاش شده که حضور کارمندان و ادارات به نوعی تنظیم شود که مردم بتوانند به عنوان ارباب رجوع در شرایطی که اضطراری است حضور یابند و مسئولان و کارمندان پاسخگوی آنان باشند.

همه باید مشکل گسترش کرونا را به صورت واقع بینانه درک کنیم

وی همچنین با اشاره به تعطیلی مراکز فرهنگی و آموزشی، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم انتشار بیماری را کنترل کنیم نسبت به تعطیلی موقت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اقدام کردیم.

استاندار قم همچنین به همکاری شهرداری و سایر نیروهای استان در کاهش این ویروس اشاره و عنوان کرد: در صورتی که همه دست در دست هم دهیم و مسئله را به صورت واقع بینانه درک کنیم از عهده این مشکل برمی‌آییم و در غیر این صورت این مشکل برای استان قم و کل کشور یک مشکل جدی تبدیل می‌شود.

وی افزود: پیش بینی شده با جلب امکانات ملی یک بیمارستان سیار برای پذیرش آماده کنیم مگر اینکه مردم به مسئولان کمک کنند تا بتوانیم این مشکلات را مهار کنیم.

سرمت در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به درخواست‌هایی که از ستاد ملی پیشگیری شده است، گفت: تکمیل بیمارستان مادر و امیرالمومنین (ع) و تجهیز بیمارستان سیار از جمله درخواست‌هایی بود که از این ستاد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تأمین اقلام ضد عفونی و ماسک نیز تقاضاهایی مطرح شد و در این راستا خواستیم که نیروهای بیمارستانی را از نظر تأمین مطالبات و انگیزشی مورد پشتیبانی قرار دهند.

کد خبر 4865222

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام سرمست قم استانداری قم ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش باران شیراز بارش برف استان قم ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود