Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مایع ضدعفونی کننده ۷۷ درصد تولید کردیم و قرار است در هفته جاری در اختیار مراکز بهداشتی قرار بگیرد.

محمد فامیلیان، دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مبتکر مایع ضدعفونی کننده در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از الکل‌های ۹۶درصدی که در معاونت پژوهشی برای شرایط بحران موجود بود، استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فامیلیان افزود: برای تولید این مواد شوینده، غلظت الکل را پایین آوردیم و قصد به توزیع آن در مراکز بهداشت داریم. در دفعه اول حدود ۳۵۰ لیتر تولید کردیم؛ اما در توانمان هست که بیشتر از آن هم تولید کنیم.

این دانشجوی رشته داروسازی و تولید کننده مایع ضدعفونی ۷۷ درصد در ادامه افزود: استارت این کار در روز چهارشنبه ۷ اسفند خورده شد. با توجه به پیگیری و حمایت دانشگاه، اما باز هم بودجه ما اندک است. اگر این منبع مالی بیشتر و بزرگ‌تر بشود، میتوانیم بیشتر تولید کنیم.

وی گفت: اگر این محصول به اشباع برسد طبیعتا مردم مشکلی برای تهیه آن نخواهند داشت. در نظر داریم که تا روز سه شنبه هفته آینده ۲۰۰۰ لیتر را تحویل بدهیم.

فامیلیان در پایان گفت: توصیه ما به مردم این است که برای تمیز کردن سطوح داخلی خانه از الکل استفاده نکنند، چون در حال حاضر الکل به اندازه کافی در بازار برای تولید محصولات این چنینی وجود ندارد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران ماده ضدعفونی کننده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مایع ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی