Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و کمک به اشتغال موجود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی افزود: از ابتدای امسال  تاکنون ۱۹۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی وتکمیلی استان انجام شده است که نسبت به پارسال افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

او گفت: در این مدت ۱۱ فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد ریال در زمینه‌های بسته بندی بذر گندم، جو و حبوبات، بسته بندی زعفران، بسته بندی عسل، تولید خوراک آماده دام و طیور، سردخانه دو مداره، تولید انواع عرقیات، عصاره و اسانس گیاهی، تولید و بسته بندی انواع میوه، صیفی جات و سبزیجات خشک و پنبه پاک کنی صادر و با صدور این پروانه ها، زمینه اشتغال ۹۹ نفر در استان فراهم شده است.

یوسفی عنوان کرد: در حال حاضر خراسان شمالی دارای ۸۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به مشکلات موجود در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اشاره نمود و بدهی معوقه بانکی واحد‌های تولیدی، نوسانات قیمت مواد اولیه و عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی برای فعالیت‌های جاری و طولانی شدن فرآیند پرداخت تسهیلات را از مهمترین مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی خراسان شمالی صنایع تبدیلی و تکمیلی صنایع تبدیلی و تکمیلی خراسان شمالی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار