Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:43:12 GMT

استاندار کرمانشاه: شهرها ضدعفونی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۸۳۹

استاندار کرمانشاه: شهرها ضدعفونی می‌شوند

هوشنگ بازوند روز جمعه در نشست رسیدگی به وضعیت ویروس کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: این ضدعفونی از بعداز ظهر امروز توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی آغاز خواهد شد و نیروهای سپاه و ارتش نیز در این امر شهرداری ها را همراهی خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ضدعفونی مناطق شهری باید با اولویت مناطق حاشیه و فقیرنشین شهر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر آمادگی این ارگان برای ضد عفونی خیابان‌ها گفت: مواد موردنیاز ضدعفونی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و ضدعفونی معابر شهری از بعد از ظهر امروز آغاز خواهد شد
کنترل ورودی و خروجی های شهرها
بازوند در ادامه این نشست عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از شیوع و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود.
وی همچنین با تأکید بر کنترل ورودی و خروجی های شهرها گفت: نیروهای هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی ورودی و خروجی های شهر را کنترل کنند تا در صورت مشاهده شواهد بیماری کرونا در افراد به موضوع رسیدگی و نکات آموزشی به مردم ارایه شود.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: افراد ورودی به پایانه ها و فرودگاه کرمانشاه از نظر سلامت باید کنترل شوند.
بازوند: دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات موردنیاز و تب سنج های لازم را به منظور کنترل ورودی و خروجی ها در اختیار هلال احمر قرار دهد.
وی با بیان این که اجماع ملی برای مبارزه با بیماری کرونا شکل گرفته است، گفت: با اتحاد ملی و همکاری آحاد جامعه از این برهه نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این نشست با اعلام آمادگی به منظور برپایی پایگاه های هلال احمر در ورودی و خروجی شهرها، پایانه ها و فرودگاه کرمانشاه گفت: نیروهای هلال احمر موارد ضروری را به مردم گوشزد می کنند و در صورت لزوم آموزش های لازم را به آنان ارائه می دهند.
چاره اندیشی برای کمبود لواز بهداشتی
فرزین معتمدی، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها را یکی از نگرانی های مردم عنوان کرد و گفت باید هرچه زودتر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را تهیه و در داروخانه‌ها توزیع شود تا از نگرانی حاکم در جامعه و مردم کاسته شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم در این نشست اعلام کرد به زودی واحدهای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کرمانشاه راه اندازی می شوند.
محسن دارابی افزود: اکنون ۱۳ واحد تولید ماسک در سطح کشور داریم که روزانه ۵۰۰ هزار ماسک تولید می کنند و برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهند.
وی با بیان اینکه چهار واحد تولیدی در کرمانشاه ظرفیت تولید اقلام بهداشتی را دارند، گفت: ۲ واحد در هفته آینده به منظور تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک وارد مدار خواهند شد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه افزود: یکی از این واحدها می‌تواند روزانه ۶ نوع محلول ضدعفونی کننده و ۲ تن ژل ضدعفونی را تولید کند.
دارابی عنوان کرد: واحد دیگر روزانه ۱۰ تن ژل ضدعفونی تولید می کند و دستگاه مورد نیازتولید موردنظر برای تولید ماسک را خریداری کرده است.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد مثبت بیماری بیماری کرونا در استان تا عصر دیروز (پنجشنبه) ۲ نفر است و حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد مشکوک نیز به به منظور مشخص شدن بیماری در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۶۶۳ تن را گرفته است.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.
از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه هوشنگ بازوند ویروس کرونا هوشنگ بازوند کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی ورودی و خروجی ها ضدعفونی کننده بیماری کرونا ویروس کرونا هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه

مسئول بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی شده یک شعبه از داروخانه‌های دولتی در هر شهرستان دایر شود که بیماران خاص مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، 18 اردیبهشت ماه به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامگذاری شده است و به بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که در جامعه عمومیت ندارد و درمان آن به فراهم کردن شرایط ویژه‌ای نیاز دارد زیرا کمیاب بودن داروی بیماران مبتلا به این دسته از بیماری‌ها و پرداخت هزینه‌های بالا سبب می‌شود گاهی این بیماران از درمان منصرف شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این بیماری‌ها هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی است که بر خانواده‌ها، اجتماع و نظام سلامت تحمیل می‌کند که می‌توان با پوشش بیمه‌ای مناسب از سنگینی بار آن کاست.

بهنام روندی مسئول بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: از سال‌های دور چهار بیماری خاص اصلی شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و ام اس تحت حمایت وزارت بهداشت بوده‌اند اما در سال‌های اخیر این بیماری‌ها به 107 گروه تحت عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد برخی بیماری‌ها همچون هموفیلی و تالاسمی با غربالگری پیش از ازدواج ثابت مانده اما سایر بیماری‌های صعب‌العلاج اکتسابی در حال افزایش هستند و حدود 35 تا 40 هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان حضور دارند.

روندی با اشاره به اینکه در کشور ما عمده هزینه‌های درمان بیماران خاص با کمک سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت رایگان است گفت: بیمارانی که به معاونت درمان مراجعه می‌کنند با ارائه مدارک مثبته بیماری به سازمان‌های بیمه گر پایه معرفی و بعد از تأیید در کمیسیون در سامانه بیمه، کد ملی این افراد نشان دار می‌شود و دفترچه درمانی آن‌ها از حالت عادی به خاص تغییر می‌کند و پوشش بیمه‌ای صد درصدی می‌شوند.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: از سال 1401 صندوقی برای حمایت از بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت تشکیل شد که با بودجه در نظر گرفته شده علاوه بر اینکه هزینه‌های درمانی بیماران رایگان شده، هزینه‌های جانبی بیماران نیز شامل تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی غیردارویی با ارئه فاکتورهای معتبر قابل پرداخت است.

وی در پاسخ به انتقادهای موجود در زمینه کمبود داروهای بیماری‌های خاص از جمله انسولین قلمی عنوان کرد: در چند سال اخیر وزارت بهداشت برای هر بیماری یک پروتکل درمانی تعریف کرده و هر بیماری داروهای اصلی مورد نیازی دارد که از طرف شرکت‌های بیمه پوشش داده می‌شوند.

روندی افزود: داروهای تولید داخل مشکلی از نظر دسترسی ندارند اما برخی از داروهای وارداتی که به طور عمده نمونه داخلی هم دارند به دلیل تحریم‌ها گاهی با کمبود مواجه می‌شوند که البته این مشکل نیز مربوط به سراسر کشور است و در هر صورت نمونه داخلی در دسترس بیماران قرار دارد.

وی عنوان کرد: داروخانه بیماری‌های خاص در بیشتر استان‌ها در مرکز استان قرار دارد و داروهای ضروری و اورژانسی در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود اما داروهایی که به صورت دوره‌ای و ماهانه و سرپایی تجویز می‌شود تنها در داروخانه‌های دولتی در مرکز استان قرار دارند.

روندی با بیان اینکه غیر از مرکز استان در شهرستان سنقر و کلیایی نیز داروخانه بیماری‌های خاص راه‌اندازی شده است گفت: برنامه ریزی شده یک شعبه از داروخانه‌های دولتی در هر شهرستان دایر شود که بیماران خاص مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند.

مسئول بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در رابطه به نبود بخش دیالیز در شهرستان دالاهو عنوان کرد: بیماری دیالیزی از مشکلات اصلی کشور است و با توجه به افزایش بیماران دیالیزی بخش‌های دیالیز یک بخش ویژه محسوب می‌شود و باید زیرمجموعه‌ای از بیمارستان باشند.

وی گفت: در 14 شهرستان استان که دارای بیمارستان هستند بخش دیالیز نیز فعال است اما بیمارستان دالاهو در حال تکمیل است و به محض تکمیل، بخش دیالیز آن نیز راه اندازی خواهد شد.

تخصیص 74 میلیارد تومان برای بیماران خاص در کرمانشاه

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه 58 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار داشت: از این تعداد 900 هزار نفر به صورت رایگان بیمه هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به رایگان ‌بودن بیمه برای دهک‌های یک تا پنج، هزینه رایگان این بیماران در مراکز درمانی دولتی و لحاظ تخفیف برای دهک‌های 6 تا 10، بیماران متقاضی مساعدت بیمه‌ای جهت راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، به بیمه سلامت هدایت می‌شوند.

تحویلیان گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری‌ها از 5 به 107، پس از نشان‌دار شدن هزینه‌های درمان این بیماران در مراکز دولتی به صورت کامل پرداخت و در سایر موارد در قالب خارج از شمول، پس از طرح در کمیته و تأیید کارگروه استانی، به حساب بیماران واریز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته بیش از 74 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده  که 57 میلیارد آن به مراکز و مؤسسات درمانی و مابقی در قالب خارج از شمول، به حساب بیماران واریز شده است.

وی بیان کرد: خدمات ناباروری هم در تعهد بیمه سلامت است و در استان دو مرکز بیمارستان معتضدی و جهاد دانشگاهی (رویان) طرف قرارداد هستند.

تحویلیان با بیان اینکه 59 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: این داروها برای بیماری‌های دیابت، فشار خون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل