Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نسبت به انتشار شایعات بی‌اساس در فضای مجازی درباره شیوع ویروس "کرونا" واکنش نشان داد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نسبت به انتشار برخی مطالب در زمینه شیوع ویروس "کرونا"  و فایل صوتی جعلی منسوب به آقای حریرچی معاون وزیر بهداشت، واکنش نشان داده و گفته است که «تردیدی نیست که باید نگران بود ولی در عین حال مسلط بر رفتار خودمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: طی این روزها بارها دیدم که برخی فایل‌های صوتی به نام‌های مجهول و ناشناخته یا جعلی درباره وضعیت ارسال می‌شود، جالب این که همه ارسال‌ها از افراد محترم و فهمیده بود.

گزارش توئیتری ربیعی از جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کروناجهانگیری: جامعه پزشکی با از خودگذشتگی تلاش دارد "کرونا" را ریشه‌کن کندجواب تست کرونای سخنگوی دولت منفی شد

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی ادامه داد: بعضا نظرم را می‌پرسیدند که آیا محتوای فایل درست است یا نه؟ بگذریم از این که جعلی بودن برخی واضح بود، چون از طرف کسی صحبت می‌کرد که آن طرف لهجه روشن ترکی دارد و این جاعل فارسی صحبت می‌کرد؛ پاسخ من این بود که اصلا چنین مطالبی را نمی‌خوانم که بخواهم صحت و سقم آنها را ارزیابی کنم.

عبدی تصریح کرد: درست است که اطلاع‌رسانی رسمی اشکالات اساسی دارد و اعتماد‌آفرین نیست، اما راه مقابله با آن پناه بردن به مطالب بدون دقت و جعلی نیست. این اندازه از توجه به این مطالب، عامل اصلی تولید و انتشار آن‌ها نیز هست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست از لج بی‌اعتمادی، به منابع ناشناس و جعلی پناه ببریم، مطالب دروغی که با خواندن آنها خودمان و عزیزانمان را آزار می‌دهیم. بیایید به خودمان رحم کنیم و از خودزنی بپرهیزیم و این فایل‌های بی نام و نشان را نه بخوانیم و نه نشر دهیم.

انتهای پیام/

R1011202/P/S15,1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شعر جعلی است!

ایسنا نوشت: انجمن مبارزه با جعلیات همزمان با روز معلم این متن را که درباره معلم است بازنشر کرده و نوشته است: از فریدون مشیری نیست.

«من معلّم هستم» / زندگی، پشت نگاهم جاریست/ سرزمین کلمات، تحت فرمان منست/ قاصدک‌های لبانم هر روز سبزه‌ی نام خدا را به جهان می‌بخشد

«من معلّم هستم» / گرچه بر گونه من سرخی سیلی صد درد، درخشش دارد/ آخرین دغدغه‌هایم اینست:/ نکند حرف مرا هیچ کس امروز نفهمید اصلاً؟ / نکند حرفی ماند؟ / نکند مجهولی روی رخساره‌ی تن سوخته‌ی تخته سیاه جا مانده‌ست؟

«من معلم هستم» / هرشب از آینه‌ها می‌پرسم:/ به کدامین شیوه؟ / وسعتِ یادِ خدا را بکشانم به کلاس؟ / بچه‌ها را ببرم تا لبِ دریاچه‌ی عشق؟ / غرقِ دریای تفکّر بکنم؟ / با تبسّم یا اخم؟ / با یکی بود و نبود، زیر یک طاق کبود؟ / یا کلاغی که به خانه نرسید؟ / قصّه‌گویی بکنیم؟ / تک‌به‌تک یا با جمع؟ / بدوم یا آرام؟

«من معلّم هستم» / دردِ فهمیدن و فهماندن و مفهوم شدن/ همگی مال من است.

دیگر خبرها

  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • این شعر جعلی است!