Web Analytics Made Easy - Statcounter

پامپئو: هدف دولت ترامپ کاستن از تهدیدهای ایران علیه آمریکا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان این کشور به بیان ادعاها درباره ایران پرداخت. 

پامپئو ایران را «حامی نخست تروریسم و یهودستیزی» خواند و مدعی شد که ایران و گروه‌های نیابتی این کشور مسئول مرگ صدها آمریکایی در عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: «دولت ترامپ با تهدید عظیمی که ایران علیه امنیت ملی ایالات متحده و دوستان و متحدان ما ایجاد می‌کند نه مماشات خواهد کرد و نه آن را تحمل خواهد کرد.»

پامپئو در ادامه ادعاهایش مدعی شد هدف سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، «کاستن از این تهدیدها» و متقاعد کردن این کشور به تغییر رفتار است. 

وزیر خارجه آمریکا سپس به مسئله ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مدعی شد که حذف ایشان از «میدان نبرد» اقدامی برای کاستن از تنش‌ها بوده است. 

وی مدعی شد ترور سردار سلیمانی خطرات موجود علیه پرسنل آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور را کاهش داده است. 

پامپئو در ادامه به تلاش‌های دولت آمریکا برای منزوی کردن ایران و متحدانش اشاره کرد. او گفت: «تا اندازه‌ای به دلیل تلاش‌ها ما، کلمبیا، هندوراس، پاراگوئه و انگلیس تمامیت حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده‌اند.»

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳