Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه الجزیره مدعی شد که پهپادهای ترکیه مواضع ارتش سوریه را در جنوب استان ادلب هدف قرار داده و خسارات مالی به نیروهای سوریه وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره قطر به نقل از خبرنگار خود در شمال سوریه خبر داد که پهپادهای نظامی ترکیه برخی از مواضع نیروهای سوریه را در جنوب شرقی ادلب هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ادعای این شبکه، حملات پهپادی ترکیه علیه نیروهای سوری در نزدیکی شهرک «معصران» رخ داده است.

شبکه تلویزیونی «اورینت» (وابسته به مخالفان دولت سوریه) نیز مدعی شد که در این حمله چهار پهپاد ترکیه مشارکت داشته‌اند.

«عمر مدینه»، خبرنگار سوری معارض نیز در توییت خود مدعی شد که پهپاد‌های ترکیه یک دستگاه تانک روسیه را در جبهه «الطلحیه» واقع در شمال شهر سراقب را به همراه یک خودروی «بی.ام.پی» و چند خودروی حامل مهمات در شهرک معصران هدف قرار داده است.

پهپادهای ترکیه دیروز نیز به مواضع ارتش سوریه که در حال نبرد با گروه‌های تروریست است، هدف قرار داده بود و وزارت دفاع ترکیه فیلم این حملات را منتشر کرده بود.

استان ادلب سوریه از دیروز در پی کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه در حملات هوایی روسیه و سوریه کشته شدند. ترکیه بعد از این حادثه، از ناتو خواسته است بر فراز ادلب منطقه پرواز ممنوع اعلام کند. با این حال ناتو صرفاً به حمایت زبانی بسنده کرده است.

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز گفت که آنکارا از رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد حمایت عملی از خود نشان دهد. او گفت احتمال دارد ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران به مقصد اروپا باز کند؛ مسئله‌ای که در صورت تحقق، می‌توان اروپا را با مشکلات جدی از جمله افزایش عملیات تروریستی  مواجهه کند.

قرار است پوتین و اردوغان طی روزهای آینده در مورد ادلب سوریه از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه سوریه الجزیره قطر هدف قرار داده ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف نبرد با روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ تلفات نظامی خود را در محور دونتسک (DPR) از دست داد.

بنا به این گزارش، گروه جنگی یوگ، وابسته به ارتش روسیه یک حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی شهرک نولسکویه دونتسک دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این محور ارتش اوکراین دو خودروی زرهی و ۶ خودرو دیگر خود را از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری میان نیروهای یگان وستوک روسیه و ارتش اوکراین، تلفات دشمن به ۱۰۵ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای واحد مرکزی ارتش روسیه ۸ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد. در این محور اوکراین حدود ۴۱۵ نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6089227

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان