Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امور استراتژیک کفت: «ترکیه در آستانه درگیری در ادلب قرار دارد؛ اما با چه کسی؟ با ارتش سوریه؟ این درگیری هم اکنون نیز جریان دارد؛ اما با طرف دیگر یعنی روسیه؛ بعید است هرچند پیش از این امکان آن وجود داشت.»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک،  «فایز الدویری» کارشناس امور استراتژیک و نظامی، ناتو و ترکیه را ناتوان از مقابله با روسیه در سوریه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «ترکیه در آستانه درگیری در ادلب قرار دارد؛ اما با چه کسی؟ با ارتش سوریه؟ این درگیری هم اکنون نیز جریان دارد؛ اما با طرف دیگر یعنی روسیه؛ بعید است هرچند پیش از این امکان آن وجود داشت.»

الدویری افزود: «ترکیه ممکن است در راستای آرام کردن جو داخلی، انتقام کشته شدن سربازانش را بگیرد و این انتقام نیز بار دیگر با استفاده از اهرم پناهندگان خواهد بود.

این کارشناس نظامی عراقی، در خصوص دعوت ترکیه برای نشست مشورتی سازمان ناتو نیز گفت که این نشست منجر به اجابت درخواست ترکیه مبنی بر حمایت نظامی یا برقراری منطقه پرواز ممنوع نخواهد شد؛ چرا که ناتو نمی‌تواند منطقه پرواز ممنوع را بدون رجوع به شورای امنیت ایجاد کند که در آنجا نیز با وتوی روسیه مواجه خواهد شد.

او پیش‌بینی کرد که روسیه و ترکیه به توافقی بر سر پرواز هواپیماهای ترکیه دست یابند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه ترکیه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر امروز چهارشنبه یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های 2 کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردندآغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگتشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه