Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» گفت که در انتخابات روز دوشنبه از سران دو حزب «لیکود» و «آبی و سفید» برای تصدی پست نخست وزیری حمایت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» روز جمعه گفت که در انتخابات روز دوشنبه فلسطین اشغالی از هیچ نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری حمایت نخواهد کرد مگر آنکه خواسته‌های اصلی وی را مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با روزنامه «معاریو» مصاحبه می‌کرد، افزود: «هنوز تصمیم نگرفته‌ام چه کسی را به رئیس اسرائیل به عنوان بخت نخست تشکیل کابینه معرفی کنم اما اگر کسی مناسب این پست نبود خود را مطرح خواهم کرد.»

لیبرمن گفته در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» همچنان بخواهد نخست وزیر باقی بماند به کابینه به رهبری لیکود نخواهد پیوست و از طرفی دیگر نیز «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید را آماده برای تصدی پست نخست وزیر نمی داند.

سومین انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک سال در حالی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) برگزار می شود که احتمال ادامه بن بست سیاسی و عدم توانایی هیچ کدام از احزاب برای تشکیل کابینه ائتلافی وجود دارد.

نتانیاهو در تلاش است تا بتواند با کمک احزاب ائتلافی دست کم ۶۱ کرسی از کنست را در اختیار بگیرد تا بتواند همچنان به نخست وزیری خود ادامه دهد. از سوی دیگر گانتز نیز در تلاش است تا بتواند اکثریت کنست را بدست بیاورد تا ضمن نخست وزیری، بتواند نتانیاهو را به دلیل پرونده‌های فساد متعدد به پای میز محاکمه بکشاند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل نتانیاهو لیبرمن انتخابات نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش و رئیس مرکز اطلاعات نظامی به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «نتانیاهو باید به خاطر امنیت اسرائیل استعفا دهد و این کابینه باید از زندگی ما خارج شود.»

درخواست لاپید برای استعفای نتانیاهو به دنبال اعلام استعفای چند مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

اخیرا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، از سمت خود استعفا داده‌اند.

دیروز هم فرمانده یگان ویژه «اشباح» در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر از بنی‌گانتس و آیزنکوت ، دو عضو کابینه جنگ درخواست کرده بود از کابینه غیرقانونی و ویرانگر بنیامین نتانیاهو کناره‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد