Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@21:49:46 GMT

هشدار / مراقب پیامک‌ها و تبلیغات کرونایی باشید+عکس

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۶۵۷۳

حوادث رکنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از طریق ارسال پیامک‌ها و تبلیغات مربوط به فروش آنلاین ماسک و داروهای ضد عفونی کننده هشدار داد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از طریق ارسال پیامک‌ها و تبلیغات مربوط به فروش آنلاین ماسک و داروهای ضد عفونی کننده هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ تورج کاظمی درباره پیامک‌ها و تبلیغاتی که با موضوع خرید آنلاین ماسک و تجهیزات پزشکی و داروهای ضد عفونی کننده برای برخی از شهروندان ارسال شده است گفت: همانطور که پلیس در مورد برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی بارها هشدار داده در این زمینه نیز همین طور است و به شهروندان هشدار می‌دهیم که فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

وی با اشاره به شیوه و شگرد سودجویان گفت: متاسفانه افراد سودجو در شرایط مختلف و به بهانه های گوناگون اقدام به ارسال پیامک یا تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و اخیراً نیز با توجه به نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند که مثلا برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید و ... .

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه دارد: شهروندانی که ممکن است نگرانی بابت بیماری داشته باشند، یا به سایت های مذکور مراجعه کرده و از آن طریق ممکن است به صفحات فیشینگ هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی شان به سرقت برود و یا ممکن است افراد سودجو اقدام به اخذ وجه به شیوه های مختلف نظیر تماس تلفنی و اعلام شماره کارت و ... کرده و پس از اخذ پول محصول را به در منزل ارسال نکنند.

کاظمی افزود: همچنین احتمال دیگر این است که ممکن است مواد غیر بهداشتی که برای سلامتی نیز مضر است از سوی این افراد ارسال شود که در تمامی موارد لازم است شهروندان با هوشیاری از وقوع چنین جرائم سودجویان جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: اما لازم است که شهروندان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و اگر هم قصد خرید اینترنتی محصول را دارند حتما به سایت های معروف و معتبر اینترنتی مراجعه کرده و از پرداخت وجه به افراد ناشناس و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی کرونا پلیس کلاهبرداری پزشکی سرقت منزل سلامتی پلیس فتا اخبار حوادث پیامک تبلیغات هشدار عکس تهران کرونا فیلم عکس بیمارستان دختر درگذشت تلگرام کرونا ویروس مرد شیطان صفت خانه ویلایی پیامک ها و تبلیغات ضد عفونی کننده تهران بزرگ رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مهاجرین پیامک سامانه سهما را جدی گرفته و در اسرع وقت مواد درخواستی این پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است. از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: «تبعه گرامی با شناسه یکتا...... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا تاریخ 1403/02/14 کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد نمایید.عدم اقدام به منزله عدم حضور تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به شما تعلق نمی گیرد».

سامانه هوشمندی به نام اختصاری سهما برای ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در ایران ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!