Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در گفتگویی با بیان اینکه چین در مبارزه با ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی دارد و اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی این ویروس انجام داده است، گفت: در پی شیوع این بیماری در ایران، در تماس با مقامات چینی مطلع شدیم که این آمادگی وجود دارد که برخی نیازهای ما که برای مقابله با شیوع کرونا، موثر است به ما ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه شب گذشته اولین محموله کمک های دولت و مردم چین به سمت ایران عزیمت کرد و تعدادی از کیت هایی که جدید است و خیلی سریع این بیماری را تشخیص می دهد، ارسال کردیم و امشب نیز یک محموله دیگر عازم ایران است.

سفیر ایران گفت: این محموله شامل کیت های تشخیص است که انواع مختلفی دارد و علاوه بر آن دستگاه های تنفس مصنوعی و برخی ملزوماتی است که برای مقابله با کرونا لازم می باشد. علاوه بر آن برخی از شرکت های چینی و سازمان هایی که با ایران کار می کنند هدایایی را تقدیم کردند از جمله مواد ضدعفونی کننده که برای مقابله با ویروس کرونا موثر است.

بر اساس این گزارش، پیش از این سید عباس موسوی از ارسال کمک های چین خبر داده و گفته بود که این کمک ها امروز (جمعه) وارد ایران می شود.

موسوی با بیان اینکه دریافت کمک های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است، اضافه کرد: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود ۲۰ هزار کیت آزمایش کرونا و برخی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده روز (جمعه) با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با اعلام اینکه در روزهای آینده کمک های قابل توجهی در راه است، اظهار داشت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در کمک به ما راسخ تر است.

چانگ هوا سفیر چین نیز امروز از ورود این محموله خبر داد و گفت که عصر امروز نیز این محموله به طرف ایرانی تحویل داده شد.

از سوی دیگر وانگ یی وزیر خارجه چین در تماس تلفنی بعدازظهر امروز (جمعه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود  آمادگی این کشور را برای ارسال کمک های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته ها و روش های مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران اعلام کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا پکن سفیر ایران ویروس کرونا ویروس چینی کرونا ویروس برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا

تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران با شکست لبنان برای دومین بار به مقام قهرمانی قاره آسیا دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا که با حضور 32 تیم از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت آغاز ‌شده بود، ظهر امروز (یکشنبه - 16 اردیبهشت) با قهرمانی ایران به پایان رسید.

والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت

در دیدار فینال این مسابقات که در شهر روی‌اِت کشور تایلند برگزار شد، تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) به مصاف نماینده نخست لبنان رفت و با اقتدار این تیم را شکست داد و قهرمان قاره کهن آسیا شد.

ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در دو ست متوالی با امتیاز مشابه 21 بر 12 لبنان (الچبیب هادی - ابی کرم جاد) را شکست دادند تا والیبال ساحلی ایران برای دومین بار قهرمان زیر 19 سال آسیا شود.

اکبرزاده و قلعه‌نویی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ - دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی - فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ - وانسون گوئن) را شکست دادند و به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند.

تیم ملی والیبال ساحلی زیر 19 سال ایران با شکست هنگ‌کنگ دو (وونگ هویی یو - لی هویفونگ) و نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سهمیه جهانی گرفت و در مرحله نیمه نهایی نیز استرالیا یک را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

بدین ترتیب تیم ایران با کسب هفت برد متوالی قهرمان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر 19 سال آسیا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران