Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران به دلیل ترس از همه گیری ویروس کرونا و تضعیف اقتصاد جهانی از دارایی های پرریسک روی گردان شده اند، ارزش سهام در بازارهای مالی جهان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال 2008 قرار دارد.

پس از افت شدید شاخص های بورس وال استریت در روز پنجشنبه، بازارهای مالی چین، ژاپن و کره جنوبی روز جمعه را افت شدید آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید تهدید ویروس کرونا این گمانه زنی را در میان سرمایه گذاران برانگیخته که فدرال رزرو آمریکا ممکن است تا ماه آینده میلادی به منظور تقویت رشد اقتصادی اقدام به کاهش نرخ بهره کند.

توموآکی شیشیدو، اقتصاددان موسسه نامورای ژاپن گفت: «برای ارزیابی تاثیر ویروس کرونا دیگر حتی لازم نیست منتظر انتشار آمارهای اقتصادی باشیم. میزان فروش بلیط شرکت های هواپیمایی و میزان رزرو هتل ها حدود 50 درصد کاهش یافته است.»

وی افزود: «می توان گفت تاثیر ویروس کرونا بسیار بیشتر از جنگ تجاری آمریکا و چین خواهد بود. بنابراین دلیلی ندارد که فدرال رزرو ماه آینده دست روی دست بگذارد و کاری نکند.»

شاخص جهانی ام اس سی آی پس از افت 3.3 درصدی در روز پنجشنبه امروز نیز افت 0.3 درصدی داشت. از ابتدای هفته جاری تاکنون ارزش این شاخص جهانی 9.2 درصد کاهش داشته و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان سقوط 9.8 درصدی نوامبر 2008 قرار دارد.

شاخص های بورس وال استریت نیز دیروز شاهد کاهش بود به نحوی که شاخص اس ان پی 500 بیشترین افت از اوت 2011 یعنی سقوط 4.42 درصدی را تجربه کرد. ارزش شاخص اس اند پی 500 از روز 19 فوریه تاکنون 12 درصد افت داشته است. شاخص صنعتی داوجونز هم 1190.95 واحد افت کرده که بیشترین افت در تاریخ این شاصخ بوده است.

شاخص نوسان سی بی او ای که اغلب از آن به عنوان شاخص ترس یاد می شود روز پنجشنبه به 39.16 رسید که بالاترین رقم در طی 2 سال گذشته است. این شاخص در طی ماه های اخیر بین 11 و 20 در نوسان بوده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته، ویروس کرونا که در حال شیوع در اقتصادهای توسعه یافته ای نظیر آلمان و فرانسه است ممکن است به یک بیماری همه گیر تبدیل شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر