Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا در مورد ادعای ۲۱۰ جان‌باخته ناشی از ابتلا به کرونا در شبکه بی‌بی‌سی فارسی، افزود: کرونا برای مردم دنیا رنج و بیماری است، ولی برای این شبکه‌های ماهواره‌ای و همتایانشان در شبکه سعودی و آلبانی، نان آور شده و مطامع پست سیاسی را در اضطراب و نگرانی ملت‌ها جست‌وجو می‌کنند و از این راه متاسفانه ارتزاق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی تعداد افرادی که در همین بازه زمانی از سندرم‌های حاد تنفسی فوت کرده‌اند هم شاید به این عدد نرسد. در نتیجه این ادعا کاملا کذب است و البته عامدانه تنظیم شده و حتی بر خلاف رویه مرسوم رسانه‌های حرفه‌ای به هیچ منبعی هم اشاره نشده و کاملا هدفدار است و هدفی جز ایجاد رعب و هراس در میان مردم ایران ندارد.

جهانپور گفت: اطلاع رسانی شفاف و دقیق ایران در موضوع کرونا در حالی که اغلب کشورها یا توان شناسایی و ثبت داده‌ها در این سطح را ندارند یا آمار را به دلایل سیاسی و اقتصادی کتمان می‌کنند، بسیاری را گرفتار کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط بی بی سی در این مقطع کاملا کذب است. چنانکه همه آنچه در هفته‌های گذشته در این موضوع جعل شد، بی پایه بودن آن مشخص شد و این موضوع نیز چنین است.

وی اظهار کرد: از نگاه ما در نظام سلامت، کرونا یک معضل سلامت و یک موضوع انسانی است و بنای پیوند زدن آن با سیاست را نداریم. قطار سلامت را بر خلاف بدخواهان این ملت، هرگز به لکوموتیو سیاست و حاشیه‌های آن پیوند نخواهیم زد.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳۸۸ نفر است که ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کیانوش جهانپور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کیانوش جهانپور کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کیانوش جهانپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد