Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا جمعه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: من عمیقا نگران شیوع ویروس کرونا در ایران و خطر سلامت عمومی برای مردم ایران و همسایگان آنان است. ایالات متحده کمک انسان‌دوستانه به مردم ایران برای نیازهای برآوردنشده آنان در پاسخ [به بیماری کرونا] ارایه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که کشورش به صورت رسمی از طریق سوئیس پیشنهاد کمک خود را به ایران ارایه کرده و ادعا کرد: حمایت از مردم ایران اولویت اول ما است و خواهد بود.

همچنین بیانیه‌ای منتسب به پمپئو در تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده که مدعی حمایت از مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا است.

پمپئو در این بیانیه گفته است: ایالات متحده از ایران می‌خواهد تا به طول کامل و شفاف با سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسانی و بهداشت همکاری کند. ما به همکاری نزدیک با کشورهای منطقه برای کمک به رفع نیازهای برآوردنشده در پاسخ به این ویروس ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با دورویی افزود که کمک‌های خاص دارویی به ایران برای رفع رنج‌های انسانی مانند اهدای دارو، از تحریم‌های آمریکا معاف هستند.

ادعای پمپئو در حالی است که گزارش‌های مختلف از سوی رسانه‌های و اظهارات مقام‌های مختلف در ایران و کشورهای اروپایی حاکی است تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران مانعی جدی در تبادلات مالی مربوط به خرید دارو و تجهیزات پزشکی است.

نشریه نیوزویک روز دوشنبه در گزارشی با یادآوری تحریم‌های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران نوشت: تحریم‌های آمریکا تلاش‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا را تحت تاثیر قرار داده و آن را پیچیده کرده است. ایران برای جلوگیری از گسترش سریع و مهلک ویروس جدید کرونا تلاش می‌کند، اما این تلاش‌ها به دلیل تحریم‌های شدید اقتصادی ایالات متحده با پیچیدگی‌هایی روبرو شده است.

از دی‌ماه و آغاز شیوع کرونا در چین تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به ۳ هزار تن نیز جان باخته‌اند. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳۸۸ نفر در ایران به کرونا دچار شده و ۳۴ تن جان باخته‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا امور خارجه آمریکا وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو ویروس کرونا کرونا مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران