Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور برای ادای توضیح شده بود که سر انجام با گذشت بیش از 2 ماه تنها موافقت کرد به مدت 2 ساعت حضور خواهد یافت.

اما این حضور وی چندان بی حاشیه نبود و تقریبا اکثر دموکرات‌ها با سخنانی انتقادی، اقدامات کاخ سفید در قبال ایران را زیر سوال بردند و حتی عملکرد شخص پمپئو را حقیر شمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" دیوید سیسیلین" نخستین عضو دموکرات بود که پس از سخنان ابتدایی پمپئو، سوالات خود را آغاز کرد. وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: در این کارزار فشار حداکثری نتیجه ای که قول دادید را نگرفتید، از ژانویه تا کنون، شاهد چهار مورد حمله بوده‌ایم، مجبور شدیم 6 هزار نیروی دیگر به منطقه اعزام کنیم و ایران هم غنی سازی اورانیوم را افزایش داده است.

وی افزود: مردم آمریکا پیام های متناقضی را درباره دلیل، ماهیت و اثرات آن(ترور سردار سلیمانی) شنیده اند. به خاطر این مساله مردم اعتماد خود را به دولت از دست داده اند.

این عضو دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ادامه داد: الان ویروس کرونا را داریم اما وقتی به واکنش دولت به این مساله می رسیم، باز هم شاهد عدم صداقت هستیم. دولت درباره گسترش احتمالی این ویروس مسئول است. با توجه به اینکه رهبری آمریکا برای مقابله با این بحران جهانی نیاز است، آیا می توانید بگویید که نقش شما در مبارزه با این بحران چیست؟

سیسیلین اضافه کرد: الان در ایران 245 مورد ابتلا به این ویروس داریم، آیا شما با هیچ یک از مقامات دولت ایران برای همکاری در مبارزه با این ویروس، گفت و گو کرده‌اید.

پمپئو پاسخ داد: ما به ایران پیشنهادهایی دادیم تا کمک کنیم. ما به حمایت از فعالیت ضد ویروس ادامه می دهیم و از قدرت دیپلماتیک خود برای فراهم کردن کمک های لازم فناوری استفاده می‌کنیم.

"امی برا" دیگر دموکرات عضو این کمیته اظهار کرد: من نگران این هستم که سه سال این دولت به حقایق اهمیت نداده است. مردم نمی دانند به چه کسی اعتماد کند. به خاطر سیاست ما در جامعه جهانی منزوی شده ایم و کمک به نهادهای مختلف بین المللی را حذف کرده ایم.

وی افزود: این سیاست نتیجه‌ای نداده است تا مردم آمریکا را امن نگه دارد و من نگرانم که آیا این دولت اصلا می تواند امنیت را برای مردم حفظ کند؟ نوع همکاری شما با ایران چه بوده است؟ آیا باور دارید که ایران با این ویروس می جنگد؟

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: نظام بهداشت ایران به هیچ وجه مستحکم نیست و تمایلی به ارائه اطلاعات هم ندارند. من نگران ههستم که ایران اطلاعات لازم را ارائه ندهد.

"برا" ادامه داد: یک هفته پس از این ویروس، دولت گفت که دولت می خواهد کمک بفرستد. آیا ارسال کمک ها با تحریم ها منافاتی نخواهد داشت؟

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ با این ادعا که این سوال از پایه و اساس سوال درست نیست، گفت: یک مسیری همیشه برای انتقال تجهیزات داروی به داخل ایران بوده است و ایران هیچ گاه در این زمینه تحریم نشده است.

با این حال نماینده مجلس به پمپئو گفت: ایزوله شدن ایران باعث کم شدن شفافیت شده است و ندانیم شرایط ویروس کرونا چگونه است و این وضعیت ما را امن تر نکرده است.

"گرگوری میکس" دیگر عضو دموکرات مجلس نمایندگان خطاب به پمپئو گفت: من یادم است که شما وقتی که عضو کنگره بودید به وزیر خارجه کلینتون حمله می کردید، او 11 ساعت اینجا نشست اما ما باید تلاش می کردیم تا شما تنها برای 2 ساعت به اینجا بیایید.

وی افزود: این نشان می دهد که چقدر نقش نظارتی کنگره را بی اهمیت می دانید. تصمیم دولت ترامپ در قبال ایران بسیار بی توجهانه و غیرمسئولانه بوده است، حتی در زمانی که ایران جایی برای شیوع کرونا شده است هم گفته اید که تنها برای 2 ساعت می آیم.

این عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ادامه داد: بعد از اینکه به قاسم سلیمانی حمله شد، مجلس عراق طرحی را تصویب کرد که نیروهای آمریکایی از آن کشور خارج شوند، دقیقا همان چیزی است که قاسم سلیمانی برای 20 سال می خواست انجام دهد.

میکس اضافه کرد: فهرست اقدامات غیرقانونی این دولت بلند و بلندتر شده است، خروج از برجام بدون راهبرد، رها کردن کردها بدون راهبرد، کشتن سلیمانی بدون راهبرد، امتناع از صدور ویزا برای وزیر خارجه ایران به منظور ورود به سازمان ملل بدون راهبرد، رها کردن عراق بدون راهبرد.

وی با این ادعا که کسی در اینجا برای کشته شدن سلیمانی عزادار نیست، اظهار کرد: اما کشتن او تمام اهداف ما را تضعیف کرده و هیچ کاری برای ایمن تر کردن آمریکا انجام نداده است.

"برد شرمن" هم در ادامه انتقادات از سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران گفت: امروز جهان با شیوع کرونا روبرو است، تلاش شما با همکاران بین المللی ما چیست؟ در حالی کا ما را به 2 ساعت محدود کردید.

وی به حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد اشاره کرد و افزود: 110 تن از نیروهای ما آسیب مغزی دیده‌اند اما روز بعد از این اتفاق، رئیس جمهوری گفت هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته آسیب ندیده است، 19 روز پس از آن، گفت که شنیدم کمی سردرد دارند و جدی نیست، 30 نفر از آنها همچنان در بمیارستان هستند و برای تمام عمرشان مشکل خواهند داشت. آیا می خواهید به نیابت از دولت عراق، عذرخواهی کنید؟

پمپئو در پاسخ گفت: ما هرگز این مساله را کم اهمیت نشمرده ام. ما زندگی هر سرباز آمریکایی را جدی می گیریم و به همین دلیل علیه ایران سرسختانه اقدام می کنیم.

"بیل کیتینگ" دیگر عضو مجلس نمایندگان اما با یک سوال پمپئو را سورپرایز کرد و پرسید: آیا منصفانه است که بگوییم شما همیشه با رئیس جمهوری صحبت می کنید؟ آیا هیچ وقت شنیده‌اید که رئیس جمهوری آمریکا بگوید که ببینیم چی می شود؟

در حالی که پمپئو این مساله را تایید می کرد و می گفت که او هم این مطلب را حتی به فرزندش می گوید، کیتینگ ادامه داد: شما هم جزو همان تیم هستید و نشان می دهید در یک مسیر حرکت می کنید. بارها و بارها شنیده ایم که هم پیمانان ما هم می گویند که شما فقط می گویید که ببینیم چه می شود.

این عضو مجلس نمایندگان با اشاره به تنش بین ترکیه وسوریه اظهار کرد: همان دیشب فهمیدیم که ترکیه با توجه به ماده 4 ناتو می خواهد که هم پیمانان مان را وارد جنگ سوریه کند و باز هم می گوییم که ببینیم چه می شود، می گویید ما داریم گفت وگو می کنیم ونامه های عاشقانه ای هم نوشته ایم، باید ببینیم چه می شود.

کیتینگ اظهار کرد: تشدید مساله هسته ای و موشکی آنها(ایران) را می بینیم. از برجام خارج شدیم و گفتیم حالا ببینیم چه می شود؛ اما الان غنی سازی می کنند و بیشتر هم غنی سازی می کنند.

وی ادامه داد: من از کنفرانس امنیتی مونیخ آمده‌ام، هم پیمانان ما می‌گویند که نسبت به تعهد ما مطمئن نیستند. سیاست شما این است که ببینیم حالا ببینیم چه می شود.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان اضافه کرد: حتی درباره کرونا هم رئیس جمهوری گفت که هوا گرم می شود ،واکسن ساخته می شود و باید ببینیم چه می شود.

کیتینگ تاکید کرد: بعد از اتفاقات دیشب باید دوباره به کار خود ادامه دهیم، باید از سازمان ملل بخواهیم دوباره وارد عمل شوند، از ناتو و هم پیمانان بخواهیم که وارد عمل شوند. ما آنها را در سوریه به حال خود رها کردیم و حتی دولت خودتان گفت که اشتباه بود و باید به هم پیمانان خود اطلاع می دادیم.

وی تصریح کرد: من می گویم که سیاست شما باید عوض شود. با ببینیم چه می شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

برچسب‌ها برجام کرونا مجلس نمایندگان آمریکا  دولت ترامپ قاسم سلیمانی مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کرونا مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترامپ قاسم سلیمانی مایک پمپئو آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا عراق عراق آمریکا عراق آمریکا ترکیه ترکیه سوریه سوریه برجام کرونا مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترامپ قاسم سلیمانی مایک پمپئو ببینیم چه می شود مجلس نمایندگان قاسم سلیمانی رئیس جمهوری عضو دموکرات بدون راهبرد وزیر خارجه هم پیمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عاموس گلعاد رئیس مرکز سیاست‌ها و استراتژی دانشگاه ریخمان رژیم صهیونیستی و رئیس سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم نقش محوری یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در غزه در مذاکرات جاری برای تبادل اسرا را مورد بررسی قرار داد.

گلعاد در گفتگو با رادیو ۱۰۳ اف ام رژیم صهیونیست گفت: سنوار می‌خواهد ما از غره عقب نشینی کنیم و اعتقاد دارد می‌تواند سازمان تحت کنترل خود را مجدداً بازسازی کند. وی به نوبه خود موفقیت‌های استراتژیک زیادی به دست آورده و می‌تواند به عقب نشینی کامل ما دست یابد و برای آن تلاش می‌کند.

 گلعاد افزود: کابینه اسرائیل هیچ استراتژی مشخصی ندارد اما سنوار استراتژی روشنی دارد و آن بازگشت به قدرت است. برای ما نیز مساله بسیار مهم بازگشت اسرا است. ما باید بازگرداندن ۱۳۳ اسیر ربوده شده خود را در رأس اولویت‌ها قرار دهیم. 

گلعاد تاکید کرد: ورود به رفح بازگشت اسرا را تضمین نمی‌کند، این یک استراتژی نیست، ما هیچ استراتژی مشخصی نداریم، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ سنوار هنوز زنده است و شروطی را برای ما تعیین می‌کند و ما در انتظار پاسخ او هستیم، این نتیجه نداشتن استراتژی است. در صورت ورود به رفح بدون هماهنگی با آمریکا و مصر راهکاری برای جبهه شمالی پیدا نمی‌کنیم و درگیر جنگی ادامه‌دار در نقاط مختلف اسرائیل می‌شویم و اتحاد استراتژیک، امکان توسعه صلح و قدرت خود برای مقابله با تهدید اصلی را از دست می‌دهیم.

گلعاد در پایان گفت: تهدید اصلی برای ما ایران است در حالی که کابینه تنها نظاره‌گر شرایط کنونی است.

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • روایت ژنرال صهیونیست از استراتژی یحیی السنوار
  • به یک دلیل از جواد نکونام خیلی خوشم آمد
  • عاموس گلعاد: سنوار برای ما شروط تعیین می کند
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید