Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفیر سوریه در چین روز جمعه با اشاره به حملات اخیر ترکیه به نیروهای دولتی سوریه گفت: ارتش آماده است تا به هرگونه تجاوز از طرف ترکیه در استان ادلب پاسخ دهد.  
به گزارش خرداد ،عماد مصطفی سفیر دولت سوریه در چین و سفیر سابق در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نیروهای مسلح سوریه متعهد هستند که از هرگونه منبع تجاوز و هر موقعیتی که برای حمله به سربازان سوریه استفاده می‌شود، دست به اقدامات تلافی جویانه بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
مصطفی افزود: ما در سرزمین‌های ملی خود می‌جنگیم و از کشور و مردم خودمان دفاع می‌کنیم، ما در برابر هیچ کشور همسایه مرتکب تجاوز نمی‌شویم.  
سفیر سوریه در چین تاکید کرد: نیروهای ترکیه در هفته‌های اخیر عملیات نظامی را در این استان ادلب تسریع کرده و مستقیماً نیروهای دولت سوریه را هدف قرار داده‌اند.  
وی یاد آور شد: در سه روز گذشته، توپخانه سنگین ترکیه هزاران بمب را بر سربازان سوری شلیک کرده است و هواپیماهای بدون سرنشین آن‌ها به طور جدی درگیر عملیات نظامی در ادلب هستند.  
پیش از این خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت که هواپیماهای بدون سرنشین و نیروهای زمینی این کشور بیش از ۲۰۰ هدف نیروهای مسلح سوریه را هدف قرار داده‌اند.  
استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.  
ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.  
استان ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.  برچسب ها: سوریه ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سوریه ترکیه استان ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها