Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبود کامل وترخیص 10نفر از افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: مردم استان سعی کنند بیشتر درخانه مانده، از سفر و حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قدرت اخوان اکبری از بهبودی کامل و ترخیص ۱۰ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: مردم استان سعی کنند بیشتر در خانه مانده، از سفر و حضور در تجمع‌ها خودداری کرده، دست‌هایشان را مکرر با آب و صابون شسته و در صورت مشاهده علایم بیماری در خود یا دیگران سریعا با مرکز درمانی تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اعلام آمادگی استان اردبیل برای راه اندازی آزمایشگاه مجهز ویروس کرونا گفت: از فردا امکان آزمایش کرونا به‌صورت منطقه‌ای در تبریز هم فراهم می‌شود که منجر به تسریع در تشخیص به موقع این بیماری خواهد شد.

احسان اقلام بهداشتی به‌جای دادن غذای ختم در مشگین‌شهر

یک خانواده مشگین شهری به‌جای پخش غذای ختم یکی از بستگان، حدود ۴ هزار پک بهداشتی بین مردم شهر پخش کردند.

آقای امانزاده و همسرش به کمک هموطنان شتافته و به‌جای دادن غذای احسان یکی از بستگان تازه از دست رفته خویش، بیش از چهار هزار پکیج بهداشتی از جمله ماسک، پد الکلی و دستکش پلاستیکی به‌صورت بسته بندی شده و رایگان در اختیار مردم مشگین شهر قرار دادند.

این خانواده مشگین شهری تاکید کردند که در این آشفته بازار و تهدید بیماری کرونا نباید مردم از نبود اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده رنج ببرند. و در این‌خصوص هم مردم و هم مسؤولان باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات موجود حل شود.

اقدامات اساسی شهرداری در پاکسازی محیط شهری

حمید لطف اللهیان گفت: بیش از 167 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و ملکی سازمان، با استفاده از  محلول مورد تایید اداره مرکز بهداشت استان، روزانه ضدعفونی و سطوح داخلی اتوبوس نظیر صندلی و دستگیره‌ها توسط  بهره‌برداران و عوامل سازمان پاکسازی می‌شوند.

وی افزود: آموزش‌های لازم از طریق نصب تراکت و پوستر در داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نصب و اطلاع رسانی‌های لازم با محوریت بهداشتی از طریق سامانه پیام کوتاه  برای رانندگان محترم صورت گرفته است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه روزانه به‌صورت میانگین بیش از ۷۵ هزار نفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی در شهر اردبیل جابه‌جا می‌شوند و ۳۵۰ هزار سفر نیز به‌صورت میانگین از طریق ناوگان تاکسیرانی انجام می‌پذیرد، بیان کرد: این سازمان نهایت تلاش خود را به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس به کار خواهد گرفت.

ضدعفونی پارک‌ها، بازارها، ایستگاه‌های اتوبوس و ... جزو اقداماتی است که شهرداری اردبیل برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در داخل شهر اردبیل انجام می‌دهد.

توزیع انبوه مواد ضد عفونی کننده در داروخانه ها

رامین صادقی اظهار کرد: مواد ضد عفونی کننده ابتدا در ظروف 20 لیتری بین ادارات و مراکز عمومی توزیع شد و از امروز هم در بطری‌های نیم لیتری یا کوچکتر برای استفاده اهالی به داروخانه‌ها تحویل داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این مواد ضدعفونی‌کننده از امروز با تایید دانشگاه علوم پزشکی استان و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق اتحادیه تجهیزات پزشکی و آرایشی و بهداشتی توزیع می‌شود.

پزشکان و پرستاران با ایثارگری در خط مقدم سلامت جامعه حضور دارند

اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: پزشکان و پرستاران فرشتگان بی‌منت جامعه هستند که با ایثارگری در خط مقدم سلامت جامعه حضور و فعالیت قابل تقدیری دارند.

وی افزود: مردم باید در پاسخ به اقدامات و حضور ایثارگرانه پرستاران و پزشکان، توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه که توسط وزارت بهداشت در اختیار عموم قرار می‌گیرد رعایت کنند تا منجر به کاهش زنجیره شیوع کرونا شود.

اختصاص بخش ویژه بیمارستان شهدای پارس آباد به بیماران مشکوک به کرونا

عدالت حاجی پور با اشاره به جمعیت بالای شهر پارس آباد و مهاجرپذیری و همچنین قرارگیری این شهرستان در محور ترانزیتی بین المللی خواستار تامین نیازهای بهداشتی و اقلام ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز مردم در شهرستان شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد از برگزاری جلسه فوق العاده کارگروه سلامت شهرستان و اتخاذ تصمیمات و تدابیر فوق العاده برای پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: به همت شبکه بهداشت شهرستان پارس آباد، بخش ویژه  با ۱۰ تخت در بیمارستان شهدا پیش بینی و بیماران مشکوک به کرونا در این بخش بستری می‌شوند.

پست‌های قرنطینه جاده‌ای در خلخال ایجاد شد

ابوالفضل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: با مجوز مدیریت بحران شهرستان خلخال با هدف کاهش سرایت بیماری کرونا پست‌های قرنطینه  جاده‌ای در خلخال اجراء شد.

وی افزود: اصلی‌ترین محور که مورد تردد بیشترین مسافران از مرکز کشور و استان گیلان به شهرستان خلخال است؛ محور خلخال به اسالم بوده که اولین پست قرنطینه با همکاری جمعیت هلال احمر، دانشکده علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی سپاه شهرستان و بهداری ناجا در این مسیر مستقر و در روزهای آتی با هدف جلوگیری و مقابله با روند سرایت این بیماری در مسیرهای دیگر نیز این قرنطینه اجراء خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال با اشاره به اینکه بیماری کرونا سریع‌تر و چند برابر سرعت آنفلوآنزا قابل سرایت است، گفت: به شهروندان و روستائیان عزیز شهرستان توصیه می‌شود که در خانه‌های خود مانده و از حضور در مراکز درمانی و مراکز شلوغ و پرترافیک جمعیتی پرهیز نمایند.

تعطیلی مدارس استان اردبیل تا 12 اسفندماه

براساس تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان اردبیل، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مدارس استان به‌مدت ۳ روز تعطیل شد.

براساس این اطلاعیه؛ کلیه مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان انگلیسی تحت پوشش آموزش و پرورش و کلاس‌های سوادآموزی در سطح استان در روزهای شنبه تا دوشنبه، ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه سال‌جاری تعطیل است.

تعطیلی مراکز آموزش عالی استان اردبیل

دانشگاه محقق اردبیلی طی اطلاعیه‌ای برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت دانشجویان کلیه کلاس‌های دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ با عنایت به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، حفظ سلامتی دانشجویان و تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه‌ها، کلیه کلاس‌های آموزشی  دانشگاه محقق اردبیلی در شهرستان‌های اردبیل، نمین، مشگین‌شهر و پارس‌آباد، از روز شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا پایان هفته تعطیل است.

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل؛ ⁩با آرزوی سلامتی برای دانشجویان⁦ گرامی و همکاران محترم، با توجه به اهمیت موضوع  و جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شما عزیزان، کلیه کلاس‌های آموزشی در تمامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تعطیل است.

همچنین ساعات کار اداری برای تمامی واحدها مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز تا تاریخ مذکور از ساعت ۸ الی ۱۳ خواهد بود.

تعطیلی کلاس‌های آموزشی موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی؛ بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری ویروس کرونا دانشجویان محترم موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی، کلیه کلاس‌های آموزشی این موسسه از روز شنبه ۱۰  اسفند ۱۳۹۸  لغایت پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ تعطیل است.

تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

برای جلوگیری از شیوع احتمالی هرگونه بیماری و توجه به سلامتی اعضاء محترم کتابخانه‌های عمومی، ارائه خدمات در همه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸ تعطیل است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۱۱۱

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل استان اردبیل خبرگزاری فارس کرونا ضدعفونی ویروس کلاس های آموزشی کلیه کلاس استان اردبیل بیماری کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی مشگین شهر پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین

سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای ماموریت‌های محوله بررسی خودرو‌های مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین