Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:13:10 GMT

زورگیری‌های خشن دو مرد و یک زن از مسافران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۲۳۸

زورگیری‌های خشن دو مرد و یک زن از مسافران

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۵ و با شکایت مردی که مدعی بود اموالش از سوی ۲ مرد و یک زن به سرقت رفته است، آغاز شد. او به مأموران گفت: چند ساعت قبل از شهرک غرب به سمت سعادت آباد سوار یک خودروی پژو که فکر می‌کردم مسافرکش است، شدم. پیش از آنکه به مقصد برسم مردی که کنار دستم بود با تهدید چاقو تلفن همراه، پول و کارت‌های بانکی‌ام را گرفت و در ادامه هم چند ساعتی من را در خیابان چرخاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها وادارم کردند به چند نفر از اقوامم زنگ بزنم و بخواهم که به کارت‌های بانکی‌ام پول واریز کنند بعد آن‌ها هم با پول‌های واریزی طلا خریداری کردند و وقتی تمام حساب هایم را خالی کردند در گوشه‌ای از خیابان مرا بیرون انداختند.

پس از این اظهارات مأموران در حال تحقیقات بودند که چند شکایت مشابه دیگر به مأموران گزارش شد و در این میان یکی از قربانیان عنوان کرد که پس از پیاده شدن موفق شده شماره خودروی متهمان را بردارد. با این سرنخ مأموران بعد از چند روز اعضای این باند ۳ نفره را در غرب تهران شناسایی و دستگیر کردند و با حضور شاکی‌ها ۳ متهم در میان سایر متهمان قرار گرفتند که همه شاکی‌ها آن‌ها را مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه مشخص شد که این باند ۱۶ نفر را به همین شیوه مورد سرقت قرار داده‌اند و پرونده آن‌ها با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد. ناهید زن جوان این باند به مأموران گفت: من و حمید مدتی است که با هم دوست هستیم، اما نمی‌دانستم که شغلش چیست تا اینکه چندبار من را همراه خود برد تا با کارت بانکی طلا بخرم بعد هم طلا‌ها را از من می‌گرفت که همانجا فهمیدم او سارق است. من هیچ نقشی در سرقت‌ها نداشتم فقط روی صندلی جلو می‌نشستم و همه کار‌های مربوط به سرقت و تهدید‌ها را حمید و نادر انجام می‌دادند.

در ادامه تحقیقات حمید و نادر عنوان کردند که همه ۱۶ سرقت کار آن‌ها نبوده است. ضمن اینکه نادر گفت: ماشین متعلق به حمید است و او بیشترین سهم را هم در این پرونده داشته است.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و آن‌ها صبح روز چهارشنبه محاکمه شدند. در ابتدای جلسه رسیدگی، شاکی‌های پرونده به نوبت در جایگاه قرار گرفتند و شکایت خود را مطرح کردند. یکی از شاکی‌ها گفت: آن روز از میدان کاج سعادت آباد به سمت جنت آباد سوار خودرو این متهمان شدم، اما قبل از اینکه به مقصد برسم فردی که کنارم نشسته بود سر من را زیر صندلی کرد و با تهدید چاقو هرچه داشتم را از من گرفت آن‌ها پول نقد، تلفن همراه و کارت‌های بانکی به همراه رمز آن را از من گرفتند و به‌همراه زنی که همراهشان بود به طلافروشی رفتند و خرید کردند بعد از من خواستند که با اقوامم تماس بگیرم و بگویم که پدرم بیماراست و به پول فوری نیاز دارم آن‌ها من را تهدید کردند که خیلی زود این کار را بکنم و من هم قبول کردم، چون جانم در خطر بود من از اقوامم ۱۷ میلیون تومان پول گرفتم و آن‌ها هم با همین پول دوباره طلا خریدند، البته بعد از دستگیری متهمان مادر ناهید - متهم زن - بخشی از اموالم را برگرداند، اما پول‌ها و طلا‌هایی را که خریداری کردند، پس ندادند. من به ناهید رضایت دادم، اما از دو متهم دیگر شکایت دارم.

شاکی دیگر به قاضی گفت:، چون پول زیادی همراهم نبود نتوانستند مبلغ زیادی را از من سرقت کنند فقط تلفن همراهم را گرفتند و بعد هم با ضربه چاقو گردنم را مجروح کردند و در حالی که زخمی شده بودم در خیابان رهایم کردند. بعد از اظهارات شاکی‌های پرونده متهمان در جایگاه حاضر شده و دفاعیات خود را مطرح کردند. با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث زورگیری شاکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها

آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژه‌ای به سوی خوب جلب کرده‌اند.

آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جست‌وجوها توسط چینی‌ها بوده‌ است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جست‌وجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.

«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینه‌های کمتر و سیاست‌های دوستانه‌تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کرده‌اند.

او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روش‌های راحت‌تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذاب‌تر می‌کند.

صاحبان صنعت گردشگری می‌گویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال می‌شود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان می‌اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.

سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است.

«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابت‌پذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.

«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده‌اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه‌گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزاینده‌ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.

آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.

گردشگری بین‌المللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می‌دهد.


دیگر خبرها

  • انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران/ کشف ۴۰ پرونده دزدی
  • پرسپولیس مثل استقلال شاکی شد
  • هشدار هواشناسی به مسافران شمال کشور
  • هشدار به مسافران شمال کشور
  • پاریس ۰-۱ دورتموند | پسران ترزیچ، مسافران لندن شدند
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد