Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مریم احمدی» پیش از این در مسابقات بین‌المللی کشتی آلیش شرکت کرده است. او در تورنمنت بین‌المللی مینسک در بلاروس موفق به کسب مدال برنز، مسابقات جهانی آلیش در قرقیزستان در سال ۹۵ مدال نقره و در بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان صاحب مدال برنز شد.

او در مسابقات جهانی قزاقستان که در دی ماه امسال برگزار شد به جایگاه هفتمی بسنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آلیش‌کار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: کشتی آلیش زنان مدتی است به مسابقات داخل سالن آسیا اضافه شده است و امیدوارم با تلاش اتحادیه جهانی کشتی این رشته المپیکی شود. در فروردین ماه ۹۹ مسابقات داخل سالن آسیا در قرقیزستان برگزار می‌شود و آلیش‌کاران باید با عزم جدی برای قهرمانی در این رقابت‌ها بر روی تشک بروند.

وی افزود: در همه ورزش‌ها کمی و کاستی‌هایی وجود دارد اما خدا را شکر تا الان همه چیز در اعزام‌ها و مسابقات خوب پیش رفته است. تاکنون مشکلی از نظر حمایتی نداشتیم شاید از نظر مالی مشکل داشته باشیم اما در همه رشته‌ها این موضوع دیده می‌شود و باز هم اینگونه نیست که نتوانیم در این عرصه فعالیت کنیم.

عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان در خصوص کشتی کلاسیک عنوان کرد: کلاسیک یک کشتی سرعتی است و نیاز به تفکر زیاد دارد. کشتی قدرتی که حتی اگر تکنیک هم نداشته باشید با زور می‌توانید حریف را ببرید. در کشتی کلاسیک آزادی دست و پا وجود دارد و خیلی راحت می‌توان دست و پا را با سرعت عمل زیاد گرفت اما ممکن است یک لحظه همین سرعت عمل سبب باخت کشتی‌گیر شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دختران کشتی‌گیر مثل من دوست داریم تا کشتی آزاد را کار کنیم. هنگامی می‌بینیم که مردان در کشتی آزاد فعالیت می‌کنند، زنان نیز به این رشته کشیده می‌شوند. دخترانی که از دوران کودکی دوست داشتند تا کشتی‌گیر شوند و در دوران گذشته محدودیت‌هایی برای آنان به جهت حضور در کشتی وجود داشت، اما اکنون در این مسابقات حضور دارند.

احمدی یادآور شد: پیش از این در مسابقات قهرمانی کشوری کشتی کلاسیک به خاطر وجود انگیزه کشتی گیران برای حضور در مسابقات بین‌المللی تعداد شرکت کننده‌ها در کلاسیک بیشتر می‌شد اکنون این تعداد خوب است اما همه به این باور رسیده‌اند که هیچ آینده‌ای به آن صورت برای کشتی کلاسیک زنان وجود ندارد. گرچه شنیده‌ایم که فدراسیون کشتی در نظر دارد تا کارهایی برای حضور کشتی‌گیران کلاسک در عرصه‌های بین‌المللی انجام دهند.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که کشتی زنان با مردان ۱۸۰ درجه فرق می‌کند و مردان از نظر قدرت بدنی، سرعت و عکس‌العمل خیلی بالا هستند و قابل قیاس با آنان نیستیم.

برچسب‌ها کشتی آلیش زنان کشتی زنان فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی آلیش زنان کشتی زنان فدراسیون کشتی ترکمنستان کشتی آلیش زنان کشتی زنان فدراسیون کشتی کشتی آلیش زنان کشتی کلاسیک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشتند، کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی 
  • استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی