Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@16:23:39 GMT

تلاش برای بازگرداندن مسافران سرگردان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۷۶۹

تلاش برای بازگرداندن مسافران سرگردان ایرانی

تین نیوز

حدود 10 روز پس از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای همسایه عملا پروازهای مستقیم خود به ایران را معلق کرده‌اند و شرکت‌های ایرانی نیز فعلا اجازه پرواز به آسمان این کشورها را ندارند. هر چند این تصمیمات موقتی هستند و با هدف کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا به کشورهای جدید اتخاذ شده اما در عین حال یک مشکل مهم را به وجود آورده‌اند و آن سرگردانی مسافران ایرانی است که در

روزهای گذشته برنامه‌ریزی بازگشت خود به کشور را انجام داده‌ بودند اما به دلیل توقف پروازها در کشورهای همسایه باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه اعلام کرده‌اند که پیگیری‌های لازم برای برطرف شدن آن را آغاز خواهند کرد و نخستین پرواز روز گذشته به منظور بازگرداندن بخشی از این ایرانیان جا‌مانده انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، از روزهای پایانی سال 2019 میلادی و همزمان با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در چین، بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که با افزایش تعداد مبتلایان و انتقال آن به خارج از مرزهای چین، بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر این ویروس قرار خواهند گرفت. یکی از بخش‌هایی که پیش‌بینی می‌شد با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه شود، صنعت هوانوردی بین‌المللی بود. از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در چین، بسیاری از ایرلاین‌های جهانی اعلام کردند که پروازهای خود به این کشور را متوقف خواهند کرد و تا زمان مهار نشدن این ویروس تصمیم خود را تمدید می‌کنند.

در ایران نیز هر چند در روزهای نخست، شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای خود را به چین ادامه داد اما در نهایت با دستور وزارت بهداشت، پروازهای مسافری ایران به چین متوقف شد. با وجود اعلام پیگیری‌های لازم در فرودگاه امام خمینی برای جلوگیری از ورود بیماران کرونایی به ایران سرانجام مانند بیش از 40 کشور دیگر، کرونا وارد ایران نیز شد و از حدود 10 روز پیش نخستین بیماران کرونایی در قم شناسایی شدند. هر چند در روزهای گذشته تلاش شده با برخی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پیشگیرانه، سرعت انتشار کرونا در ایران کاهش یابد اما ظرف چند روز تعداد مبتلایان به کرونا در ایران افزایش یافته و در بسیاری از استان‌های کشور پخش شده است. در کنار مشکلات داخلی در روزهای گذشته، تعدادی از ایرانیانی که با پروازهای بین‌المللی به کشورهایی مانند عراق، لبنان، کانادا و برخی دیگر کشورها رفته‌اند نیز با جواب مثبت آزمایش کرونا مواجه شده‌اند و از این رو تعدادی از کشورهای منطقه شبیه به تصمیمی که برای چین گرفته شده بود را در رابطه با ایران اتخاذ کردند.

 

توقف پروازهای بین‌المللی

در نخستین روزهای پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران، دولت عراق به عنوان یکی از نخستین کشورها اعلام کرد که مرزهای هوایی و زمینی خود به روی ایرانیان را خواهد بست و تا اطلاع ثانوی اجازه حضور آنها در عراق را نمی‌دهد. پس از آن کویت، ترکیه، گرجستان، هندوستان، آذربایجان، ارمنستان و تعدادی دیگر از کشورها نیز تصمیماتی مشابه گرفتند. به این ترتیب تا زمان برطرف نشدن نگرانی‌ها از خطر شیوع کرونا نه ایرلاین‌های این کشورها به ایران پرواز خواهند کرد و نه ایرلاین‌های ایرانی توان پرواز به این مقاصد را دارند. در نگاه نخست این اقدام، اثرات منفی اقتصادی قابل توجهی برای همه کشورها خواهد داشت.

همان طور که آخرین برآوردها از وضعیت صنعت هوایی جهان پس از وقوع کرونا در چین از زیان بیش از 30 میلیارد دلاری ایرلاین‌ها حکایت می‌کند، توقف پروازها در ایران نیز چه برای شرکت‌های داخلی و چه برای کشورهای همسایه زیان جدی به وجود می‌آورد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته در کنار چین، بخش قابل توجهی از شرکای تجاری ایران در منطقه قرار دارند و با لغو پروازها به کشورهایی مانند عراق، ترکیه یا امارات متحده عربی عملا کار تجارت دشوار خواهد شد. با وجود آنکه هنوز بحث توقف فعالیت مرزهای اقتصادی قطعی نشده اما توقف محدود برخی از آنها برای ساعاتی اما و اگرهایی را در این زمینه به وجود آورده است.

 

سرگردانی شهروندان ایران

در کنار تجارت و همکاری‌های اقتصادی، مسافران و توریست‌های ایرانی نیز یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی بسیاری از کشورهای منطقه به شمار می‌روند. در سال چند میلیون ایرانی به کشورهایی مانند ترکیه، امارات متحده عربی، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان سفر می‌کنند و تنها در ایام اربعین و دیگر برنامه‌های مناسبتی مذهبی، میلیون‌ها زائر ایرانی به عراق رفته و بازمی‌گردند. از این رو شیوع کرونا در ایران و اعمال محدودیت برای سفرها می‌تواند برای بسیاری از کشورهای منطقه نیز زیان و ضرر مالی قابل توجه به وجود آورد.

فارغ از مسائل و دغدغه‌های بلندمدت، موضوعی که امروز نگرانی‌هایی به وجود آورده، سرگردانی مسافران ایرانی است که پیش از اعلام شیوع کرونا به این کشورهای همسایه سفر کرده‌اند و حالا به دلیل بسته شدن مرزهای هوایی سرگردان شده‌اند. بررسی تابلوی پروازهای ورودی فرودگاه امام خمینی نشان می‌دهد که در طول یک روز، تعداد پروازها به شکل قابل توجهی کاهش یافته و بخش مهمی از این پروازها را نیز ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌دهند.

هواپیمایی قطر، شرکت پگاسوس ترکیه، یک ایرلاین از ارمنستان و یک ایرلاین از عراق نیز روز گذشته در فرودگاه امام پرواز داشته‌اند که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی این کشورها احتمالا برای بازگرداندن اتباعشان از ایران به فرودگاه امام پرواز کرده‌اند. اما همان طور که در روزهای نخست شیوع این بیماری بسیاری از کشورهای جهان ترجیح دادند شهروندانشان را از چین خارج کنند یا اگر چینی‌های حاضر در خاک آن کشور قصد بازگشت داشتند آنها را منتقل کنند، ایران نیز در روزهای اخیر اعلام کرده که برای بازگشت مسافران خود تمام امکانات موجود را بسیج خواهد کرد. آنچه که در حال حاضر مطرح است، مشخص نبودن تعداد دقیق ایرانیان سرگردان در کشورهای منطقه است. مهدی علیپور. فعال اقتصادی ساکن عمان در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید: با توجه به اینکه تعدادی از تاجران ساکن در عمان عملا مسافر به شمار نمی‌روند، نمی‌توان آنها را در صف کسانی که قصد دارند به کشور بازگردند، قرار داد اما تعدادی از مسافران در روزهای گذشته قصد بازگشت داشتند که با برخی هماهنگی‌ها پروازهایی انجام و تلاش شد با اطلاع‌رسانی به افراد باقی مانده همه آنها به کشور بازگردند. جدا از کشورهایی که بیشتر تاجران و فعالان اقتصادی در آنها حضور دارند، دو کشور ترکیه و امارات متحده عربی، اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها نیز به شمار می‌روند و با لغو پروازهای مشترک به نظر می‌رسد، تعداد مسافران سرگردان در این کشورها بالاتر باشد. از این رو سازمان هواپیمایی کشوری نیز برای حل مشکل آنها برنامه جدی‌تر در دستور کار قرار داده که در گام ابتدایی به موافقت با انجام چند پرواز یک طرفه منجر شده است.

مرتضی دهقان، معاون سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته اعلام کرد: پس از پیگیری‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری و با همکاری و جدیت وزارت امور خارجه، مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به منظور بازگشت مسافران ایرانی از دوبی صادر شد. دهقان ضمن عذرخواهی از مسافران ایرانی گفت: در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگرداندن مسافران اقدام خواهد شد. پس از این موافقت، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که دو پرواز عصر گذشته برای بازگرداندن مسافران ایرانی از دوبی اعزام شده و ایرانی‌های باقی مانده را بازمی‌گرداند و این فرایند تا زمان بازگشت تمام مسافران ادامه خواهد یافت. اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تایید انجام پروازهای دوبی از صدور مجوز از سوی ترکیه برای بازگشت مسافران ایرانی خبر داده است. او گفته: کشور ترکیه نیز مجوزی صادر کرده تا مسافران ایرانی در این کشور از طریق یک پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور برگردند. به تازگی شنیده‌ایم که کشور پاکستان هم پروازها به از ایران را متوقف کرده است البته هنوز نامه مکتوب در این باره دریافت نکرده‌ایم.

در کنار مقامات صنعت هواپیمایی که بیشتر تمرکز خود را بر پروازهای منطقه‌ای گذاشته‌اند، روز گذشته وزارت خارجه نیز به مسافران باقی مانده ایرانی در خارج از کشور اشاره کرد و از فراهم کردن تمهیداتی برای آنها خبر داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده: بر اساس اعلام اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه با توجه به توقف برخی پروازها از مبدا و به مقصد کشورمان از سوی برخی خطوط هوایی و مشکلات به وجود آمده برای پاره‌ای از هم‌میهنان گرانقدر در فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای همسایه یا دیگر کشورها، وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در داخل کشور و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود، مجدانه در حال تلاش برای رفع مشکلات بوده و در همین ارتباط هم‌میهنان گرامی می‌توانند، نتایج آخرین تحولات در این خصوص را در تماس با ستاد ویژه ارتباطات کنسولی وزارت امور خارجه با شماره همراه ۹۱۰۰۰۲۳۵۰۱ به صورت شبانه‌روزی کسب اطلاع کنند.

هر چند هنوز هیچ‌یک از دستگاه‌های مربوطه، تعداد دقیق مسافران ایرانی که به دلیل توقف پروازها نتوانسته‌اند به کشور بازگردند را اعلام نکرده و مشخص نیست، وضعیت مسافرانی که پروازهایشان لغو شده در تمدید اقامت یا محل اسکان چگونه مدیریت می‌شود اما با مذاکرات نهایی با دو کشور ترکیه و امارات متحده عربی، به‌نظر راه بازگشت ایرانیان جا‌مانده هموار شده و احتمالا ظرف روزهای آینده با تداوم این پروازهای یک‌طرفه، تعداد بیشتری از آنها به کشور باز‌می‌گردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شیوع کرونا صنعت هوانوردي بين المللي سازمان هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی بسیاری از کشورهای وزارت امور خارجه روزهای گذشته کشورهای همسایه مسافران ایرانی کرونا در ایران کشورهای منطقه فرودگاه امام توقف پروازها شیوع کرونا ایرلاین ها باقی مانده روز گذشته ایران نیز قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران

تین نیوز

در این مقاله به معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران می پردازیم تا مسافران بتوانند با آگاهی بیشتری سفر خود را آغاز کنند. مسافران می توانند برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد و سایر مقاصد دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنند و با پرداخت کم ترین هزینه بلیط سفر خود راتهیه کنند.همچنین با تهیه بلیط ازاین مجموعه از پشتیبانی دائمی تاپایان سفرنیز بهره مند خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای کشور محسوب می شود و سالانه پذیرای مسافران متعددی از نقاط مختلف ایران و جهان است که با اهداف کاری، تجاری، تفریحی و ... به این شهر سفر می کنند. برای سفر به این شهر زیبا و پرجنب و خروش روش های مختلفی وجود دارد که یکی از ارزان ترین آن ها سفر زمینی با اتوبوس است و به دلیل امکان خرید بلیت اتوبوس به راحتی و دسترسی آسان به آن طرفداران زیادی دارد. در کلان شهر تهران با توجه به آمار بالای مسافرانی که وجود دارد و برای رفع نیاز آن ها چندین پایانه مسافربری راه اندازی شده است که هر یک به مقاصد خاصی از ایران خدمات رسانی انجام می دهند و روزانه سرویس های متعددی دارند.

اگر می خواهید در مورد پایانه های اتوبوسرانی تهران اطلاعات بیش تری کسب کنید تا بدانید از هر نقطه کشور چگونه می توانید عازم تهران شوید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ترمینال آزادی (ترمینال غرب تهران)

ترمینال آزادی یکی از قدیمی ترین پایانه های اتوبوسرانی تهران است که قدمت آن به سال 1357 باز می گردد. این پایانه با مساحت 50 هکتار و ساختمانی دو طبقه از پرترددترین ترمینال های تهران محسوب می شود. لازم به ذکر است که در طبقه همکف ساختمان ترمینال دفاتر فروش بلیط شرکت های مسافربری و در طبقه اول دفاتر اداری دایر هستند. این ترمینال در ضلع شمال غربی میدان آزادی واقع شده و مسافرانی که خرید بلیط اتوبوس را انجام داده اند می توانند از طریق خطوط اتوبوسرانی و مترو خود را به این ترمینال برسانند تا به سمت مقصد خود حرکت کنند. از جمله مسیرهای خروجی این ترمینال می توان به شهرهای ارومیه، اردبیل، رامسر، ابهر، اربیل، ساوه، کرمانشاه، سنندج، ایلام، شیراز، یزد، ایروان، مشهد، بانه، استانبول، آنکارا، تفلیس و باتومی اشاره کرد.

ترمینال آزادی از امکانات متنوعی برای افراد سالم، افراد کم توان و جانبازان برخوردار است که شامل فروشگاه های صنایع دستی، مواد غذایی و صوتی تصویری، کافی شاپ، رستوران، سالن استراحت گاه، اتوماسیون حمل بار، پارک کودک، جایگاه سوخت، انبار توشه ویژه هر شرکت، آژانس مسافربری، کافی نت، آرایشگاه، کارواش، دستگاه های آب سردکن و ... می شود. علاوه بر این، این مجموعه دارای امکانات دیگری مانند ویلچر، رمپ، پارکینگ ویژه و سرویس بهداشتی ویژه است.

شرکت های مسافربری مختلفی در ترمینال غرب مشغول به خدمات رسانی هستند که از جمله آن ها می توان به ایران پیما، همسفر، رویال سفر، عدل، سیروسفر، ایمن سفر، مهین نور، آرتا سبلان، عصرایران، گیتی نورد، گیتی پیما، مارال سیر، کیان سفر، جوان سیر و ماهان سفر اشاره کرد.

پایانه خزانه (ترمینال جنوب تهران)

پایانه خزانه یا ترمینال جنوب تهران یکی دیگر از پایانه های اصلی و شلوغ تهران است که در بزرگراه بعثت واقع شده است. این ترمینال با برخورداری از مساحتی حدود 17 هکتار دارای سه طبقه با امکانات مختلف است. در طبقه همکف این ساختمان شرکت ها و تعاونی های مسافربری، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، تنقلات، خرازی و بهداشتی و اتاق مادر و کودک دایر است. طبقه دوم نیز به رستوران، سایت کامپیوتر پایانه، ناجا و سپاه و دفاتر دژبانی های ارتش اختصاص داده شده است. طبقه سوم هم مربوط به قسمت های اداری، مدیریت پایانه و نمایندگی وزارت راه است.

ترمینال جنوب دارای اتوبوس هایی به مقاصد شهرهای ماهشهر، گناوه، مسجد سلیمان، ملایر، مشهد، نجف آباد، هشترود، همدان، یاسوج، عسلویه، فریدونشهر، کاشان، کاشمر، گچساران، رفسنجان، زاهدان، سبزوار، سمیرم، سمنان، سیرجان، شاهرود، بندرعباس، شوشتر، بوشهر، دامغان، اصفهان، اندیمشک، اهواز، بم و بروجرد است.

شرکت های مسافربری مختلفی نیز در ترمینال جنوب تهران مشغول به فعالیت هستند و با استفاده از اتوبوس های معمولی و vip خود اقدام به جابه جایی مسافران می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به همسفر، ایران پیما، سیروسفر، رویال سفر، آسیا سفر، ترابربیتا، ایمن سفر، تک سفر، میهن نور، آرتا سبلان، عصر ایران، جهان گشت مهر، راهپیمای پارسیان، پیک صبا، کیان سفر، ماهان سفر، مارال سیر و شرکت های تعاونی شماره 1 الی 17 پایانه جنوب اشاره نمود.

پایانه بیهقی (ترمینال آرژانتین تهران)

از دیگر ترمینال های اتوبوسرانی تهران که با خرید بلیط اتوبوس مسافران می توانند از طریق آن به سمت مقصد مورد نظر خود حرکت کنند ترمینال بیهقی است. این پایانه با 13.5 هکتار وسعت و گنجایش 2000 خودرو در شرق میدان آرژانتین تهران احداث شده است. از این رو دارای دسترسی بسیار آسانی به نقاط مختلف شهر است و مسافران می توانند از طریق حمل ونقل عمومی به راحتی خود را به این پایانه برسانند. ترمینال آرژانتین همانند دیگر ترمینال های تهران از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به آژانس مسافرتی، اتوماسیون حمل بار، سالن انتظار، دستگاه های خودپرداز، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی، خشکشویی، پارکینگ، مرکز معاینه فنی، دفتر تاکسی رانی تهران، خدمات مکانیکی و کارواش اشاره نمود.

این ترمینال مجهز با شرکت های مسافربری مختلفی مانند همسفر، رویال سفر، ایران پیما، عدل، تک سفر، ایمن سفر، آرتا سبلان، میهن نور، پیک معتمد، گیتی پیما، جهان گشت مهر، سپهر آسیا، پیک صبا، پارسیان، کیان سفر، ماهان سفر، جوان سفر و ... همکاری دارد. لازم به ذکر است که ترمینال آرژانتین به شهرهایی مانند اراک، ارومیه، اهواز، بروجرد، بوشهر، خرم آباد، تبریز، رشت، سنندج، شاهرود، شهرکرد، کرمان، گرگان، همدان، یزد، گنبد کاووس و ساری در تمامی ایام هفته اتوبوس دارد.

پایانه تهرانپارس (ترمینال شرق تهران)

ترمینال تهرانپارس نیز چهارمین ترمینال اتوبوسرانی تهران است که در سال 1360 در زمینی به مساحت 305 هکتار افتتاح شد. این پایانه معمولا برای سرویس دهی به استان های شمال شرقی کشور مورد استفاده قرار می گیرد. مسافران می توانند از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی و یا خودروهای شخصی خود را به این پایانه برسانند. از امکانات و خدمات رفاهی این ترمینال می توان به سیستم تلفن گویا پایانه، کیوسک اطلاعات، اتاق مادر و کودک، دستگاه خودپرداز، سالن انتظار، سالن ورزشی، شهر کتاب، خوابگاه برای رانندگان، خانه سلامت، تاکسی رانی پایانه به صورت 24 ساعته، ایستگاه آتش نشانی، فروشگاه مواد غذایی و رستوران اشاره کرد.

علاوه بر این شرکت های مسافربری مانند ایران پیما؛ سیروسفر، تک سفر، آریا سفر، گیتی پیما، همسفر، سپهر آسیا، راهپیمای پارسیان، ماهان سفر، جوان سیر و مارال سیر با این مجموعه همکاری دارند و با اتوبوس های جدید و vip خود اقدام به جابه جایی مسافران می کنند. از طریق این ترمینال می توان به شهرهایی مانند اراک، اصفهان، آمل، بابل، گرگان، مشهد، سمنان، یزد و قم مسافرت کرد.

خرید بلیط اتوبوس

در این مقاله به معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران پرداختیم تا مسافران بتوانند با آگاهی بیشتری سفر خود را آغاز کنند. مسافران می توانند برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد و سایر مقاصد دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت معتبر اسنپ تریپ مراجعه کنند و با پرداخت کم ترین هزینه بلیط سفر خود را تهیه کنند. همچنین با تهیه بلیط از این مجموعه از پشتیبانی دائمی تا پایان سفر نیز بهره مند خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا