Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس درباره درخواست رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی جلسات نهاد قانونگذاری کشور اطلاعیه ای منتشر کرد. تاریخ انتشار: 08:34 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۱۳۳

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در پی انتشار نامه سعید نمکی، رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اطلاعیه ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه ضمن تشریح ساز و کار بررسی درخواست رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، نحوه تصمیم گیری درباره چگونگی کار مجلس در هفته جاری و موضوعاتی که در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد، توضیح داده شده است.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

1- سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا که رسماً به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده، در شرایط کنونی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهران و دیگر حوزه های انتخابیه است. لذا بنا به درخواست ریاست محترم این ستاد از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی جلسات علنی و غیر علنی تا اطلاع ثانوی، شنبه ۱۰ اسفند، موضوع در جلسه ای با حضور اعضای محترم هیات رئیسه بررسی و درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو و موضوعاتی که در دستور مجلس قرار دارد، تصمیم گیری خواهد شد. بدیهی است به محض اتخاذ تصمیم توسط هیات رئیسه محترم، نمایندگان محترم و مردم عزیز از آن مطلع خواهند گردید.

۲- با توجه به این که نمایندگان در ایام تبلیغات انتخاباتی با عموم مردم در استان های مختلف در تماس بوده و ممکن است بسیاری از آنها صرفنظر از ابتلا یا عدم ابتلا ناقل ویروس کرونا باشند، تجمع آنان در صحن نهایتاً، شیوع ویروس کرونا را نه فقط در محدوده پارلمان بلکه در دیگر مجامع عمومی، حوزه های انتخابیه و احتمال سرایت آن را به مراجعه کنندگان تشدید خواهد کر‌د. لذا توصیه اکید ستاد ملی مقابله با کرونا، اتخاذ تصمیم و تدبیر عاجل در خصوص جلسات علنی و غیر علنی توسط هیات رئیسه محترم است.

۳- ضریب شیوع ویروس کرونا در محیط مجلس و سپس تسری آن به محیط بیرون به دلیل حضور نمایندگانی از همه نقاط کشور از جمله استان های درگیر و مراجعات پرشمار و مستمر مردمی از اقصی نقاط با هیچ یک از دستگاه های حاکمیتی قابل مقایسه نیست. بنابراین چنانچه تمهیداتی برای مقابله با شیوع کرونا در مجلس اتخاذ شود، رویکرد و گستره ملی داشته و مبتنی بر توصیه موکد ستاد ملی مقابله با کروناست که از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار است و نباید آن را به حفاظت بهداشتی از نمایندگان مجلس تقلیل داد.

بیشتر بخوانید:
هنوز تصمیمی برای تعطیلی جلسات مجلس گرفته نشده است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم