Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@01:42:56 GMT

ماهاتیر محمد دوباره نامزد نخست‌وزیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۹۳۲

ماهاتیر محمد دوباره نامزد نخست‌وزیری می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از رویترز، ماهاتیر محمد که اکنون نخست‌وزیر موقت مالزی است، بعد از دیدار با رهبران ائتلاف پاکاتان هاراپان گفت: اکنون اطمینان یافتم که تعداد آرای کافی برای کسب اکثریت در پارلمان را در اختیار دارم.

او افزود: بنابراین آمادگی دارم تا به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری قدم جلو بگذارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که مالزی منتظر پایان هرج و مرج سیاسی ناشی از استعفای ناگهانی ماهاتیر محمد در بحبوحه کشمکش قدرت است، پادشاه مالزی پنج‌شنبه گذشته این نخست‌وزیر مستعفی را فراخواند و پادشاه مالزی تصمیم گرفت تا از پارلمان بخواهد تا مشخص کند که چه فردی از حمایت کافی برخوردار است تا نخست‌وزیر آتی شود.

به گفته او، چنانچه هیچ فردی نتواند اکثریت را به دست آورد، انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.

ماهاتیر محمد پنج‌شنبه به نقل از پادشاه مالزی در کنفرانس خبری خود گفت که پارلمان روز دوشنبه (۱۲ اسفند) به نامزد جدید پست نخست‌وزیری رای می‌دهد و اگر شخصی نتواند اکثریت را به دست آورد، آن زمان انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار ماهاتیر محمد مالزی نخست وزیر نامزد نخست وزیری کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار ماهاتیر محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست