Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالوحید ملک‌آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بسیج از زمان شکل‌گیری خود تابه‌حال، دغدغه خدمت‌رسانی به همه اقشار مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را داشته است اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی در پی این بوده که در حد توان خود در ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی مردم مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به طرح شهید دکتر رهنمون  اعتلای بسیج  در کشور افزود: با شروع این طرح پزشکان و عزیزانی که به صورت رایگان و اخلاص به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌دهند افتخاری دیگر را برای بسیج و بسیجیان می‌آفرینند که جای بسیار خوشحالی است.

 ملک‌آرا گفت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار و محروم جامعه است که با تشکیل و اعزام تیم‌ها در مناطقی که بین ۳ تا ۵ هزار نفر جمعیت دارند به آن پرداخته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه در این طرح ۱۵ تیم پزشکی سازماندهی شده‌اند که یک جغرافیای ثابت به هر تیم اختصاص داده شده، عنوان کرد: این مناطق شامل اسدآبادی، میدان تیر و فلک الدین شهرستان خرم آباد، تیکه ضرون و رودبار کوهدشت، منطقه پیرمار پلدختر، منطقه میربگ جنوبی دلفان، منطقه قلایی الشتر، منطقه ناصرالدین دورود، منطقه دولت آباد ازنا، منطقه لرآباد و جهان آباد بروجرد، مناطق بزنوید و پشت خط کمربندی الیگودرز، زاغه، بیرانشهر، چم پلک دوره چگنی بر اساس اعلام نظر مراکز بهداشتی و سپاه ناحیه شهرستان‌های استان که از بیشترین محرومیت برخوردار هستند خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی به صورت ماهی یک‌بار ارائه می‌شود.

او افزود: این سازمان از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا امروز چهار بیمارستان ثابت یک‌روزه در مناطق محروم وکم برخوردار شهرستان‌های چم پلک چگنی، منطقه عشایر نشین الیگودرز، عدل آباد الشتر وزاغه در قالب طرح شهید دکتررهنمون برپا کرده است.

ملک آرا با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم عنوان کرد: امسال ۴۴ تیم تخصصی و ۳۱۰ تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام‌شده‌اند و ۱۲۵ ایستگاه سلامت در مصلی‌های سراسراستان برپاشده است. درمجموع از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به ۸۵ هزار و ۹۰۵ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

او تصریح کرد: اعزام ۱۰۵ تیم بهداشتی و درمانی، ۳ تیم دندانپزشکی، ۱۷ تیم تخصصی در مناطق سیل زده‌ی شهرستان پلدختر، افرینه، معمولان، دلفان، چگنی، رومشکان، الشتر، خرم‌آباد و الیگودرز همراه با تجهیزات کامل و شب‌مانی در این مناطق و ارائه خدمات به تعداد ۳۷هزارو ۹۰۲ نفر، مستقر کردن پست‌های امدادی ثابت به مدت ۸ روز در موکب امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گلدشت، بروجرد و ازنا به صورت شبانه روز جهت ارائه خدمات پزشکی وبهداشتی همراه با داروی رایگان به زائران اربعین حسینی (ع)، کمک هزینه درمانی به مبلغ بیش از ۲۰ میلیون تومان جهت بیماران بی بضاعت و چندین عمل جراحی وارجاعی به صورت رایگان و سه سورتی پرواز در مناطق صعب العبور و سخت گذر بزنوید و گلی چاس شهرستان الیگودرز و چندین سورت پرواز در مناطق سیل زده استان با همکاری اورژانس ۱۱۵ از دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی اورژانس علوم پزشکی بسیج جامعه پزشکی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود