Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا در گزارشی تازه اعلام کرد که نیمی از اعضای داعش در افغانستان در حملات هوایی نیروهای آمریکایی و افغان و نیز حملات زمینی طالبان کشته شدند. تاریخ انتشار: 09:02 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۱۲۲

به گزارش خبرگزاری میزان، سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد که بیش از نیمی از تروریست‌های داعش در افغانستان بر اثر حملات هوایی نیروهای آمریکایی و افغان و نیز حملات زمینی طالبان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «میلیتاری تایمز»، سربازس ویژه پنتاگون در تازه‌ترین گزارش خود با اشاره به تسلیم شدن گروهی داعش به نیروهای امنیتی افغان در ولایت «ننگرهار» نیز نوشت که این موضوع در پی فشارهای مداوم آمریکا و طالبان رخ داد.

اواسط آبان ماه سال جاری در نتیجه حملات شدید طالبان به مواضع داعش در ننگرهار اعضای این گروه تروریستی بطور گسترده به نیروهای افغان تسلیم شدند و طالبان این رویداد را نجات اعضای داعش توسط نیروهای دولتی خواند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان همچنین گفته بود که دولت افغانستان می‌خواهد با نجات دادن اعضای داعش در نظر دارد تا آن‌ها را به عنوان یک تهدید حفظ کند تا نیروهای خارجی و دولتی از موجودیت این پدیده استفاده ابزاری کنند.

آمریکا در حالی مدعی مبارزه با داعش در افغانستان است که شماری از اعضای پارلمان افغانستان، کارشناسان سیاسی و کشورهای همسایه افغانستان واشنگتن را به حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و تدارکاتی از داعش متهم می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان خطر بی‌ثباتی و دوقطبی شدن در انتظار افغانستان «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد

روسیه نیز بارها تاکید کرده است که اعضای داعش توسط بالگردهای ناشناس منتقل می‌شود و آمریکا در این باره باید پاسخگو باشد.

پیش از این نیز نیروهای آمریکایی بارها در حمله به زندان‌های طالبان شماری از سران داعش را آزاد کردند.

انتهای پیام/.

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان داعش اعضای داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت