Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، ایزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به صدور مجوزی از طرف واشنگتن برای تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران با توجه به شیوع کروناویروس در کشورمان، در نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر امور خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور نوشت: وزارت خزانه‌داری این هفته یک سازوکار اجرایی تجارت کالاهای بشردوستانه را ارائه کرد اما من نگرانم که این اقدام قادر به تغییر جو پابرجای عدم تمایل در بانک‌ها و کسب‌وکارهایی باشد که نمی‌خواهند ریسک کرده و تامین مالی تبادلات بشردوستانه با ایران را انجام دهند و یا آن را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بنابراین، به دنبال اطمینان و تضمینی هستم که هر اقدام قابل قبولی از طرف آمریکا انجام شود تا امکان در دسترس بودن دارو و دیگر موارد غیرقابل تحریم بشردوستانه برای مردم ایران فراهم شده و از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری شود.

وارن در ادامه این نامه با اشاره به برخی تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ایران پس از خروج دولت فعلی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و همچنین برخی معافیت‌های اعمال شده، نوشت: اگرچه این اقدامات به ظاهر ممکن است کافی به نظر بیایند اما نگرانم که نوع محدود این استثناها و این واقعیت که تجارت با ایران به طور کلی توسط تحریم‌های آمریکا محدود شده است، ممکن است رسیدن کالاهای ضروری به ایران را برای مبارزه با کرونا ویروس سخت کنند.

بر اساس این گزارش، اظهارات وارن در پی این مطرح شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته با اعلام رسمیِ نهایی‌شدن سازوکار بشردوستانه سوئیس با ایران و با صدور مجوزی، به شرکت‌ها اجازه داد تا بدون خطر تحریم‌ شدن اقلامی از جمله مواد غذایی، دارویی و کالاهای اساسی را به ایران ارسال کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سناتور دموکرات آمریکایی انتخابات آمریکا واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در 2 حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که اگر دیوان بین‌المللی کیفری حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی را صادر کند، با عواقبش از جانب آمریکا روبه‌رو می‌شود.

«مایکل مک کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که پیش‌نویس این لایحه در دست اقدام است و به آکسیوس گفت که او و سایر قانونگذاران جمهوری خواه با کریم خان، دادستان این دیوان بین‌المللی در تماس هستند.

وی افزود: «می‌خواهیم به او تاکید کنیم که پا گذاشتن در مسیر صدور حکم دستگیری علیه مقام‌های اسرائیلی ایده‌ای واقعا بد است و این روند، روابط آمریکا و دادگاه را مخدوش می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «ما مطمئن نیستیم که آیا حکم بازداشت قریب الوقوع است یا خیر، اما این یک نوع اقدام احتیاطی است که به آنها اطلاع دهیم که اگر چنین حکمی علیه مقام‌های اسرائیلی صادر شود، ما این قانون را آماده اجرا کرده‌ایم.»

مک‌کال همچنین خاطرنشان کرد این لایحه فوریه گذشته ارائه شد تا مقامات دیوان لاهه را که در تحقیقات درباره متحدان ایالات متحده که عضو این دیوان نیستند، مانند اسرائیل، تحریم کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تسلط چین بر بازار فناوری‌های پاک/ نگرانی‌های اروپا و آمریکا از انحصار بازار
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست