Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه راننده ناوگان عمومی در جاده‌ها موظف است، بین ساعات 22 تا 7 صبح ثبت سرعت در پاسگاه پلیس راه داشته باشد، گفت: راننده باید یک روز در هفته استراحت کامل داشته باشد.

فرهاد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان ناوگان عمومی نظارت دارد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از طریق سامانه سپهتن سرعت راننده و ساعات کاری آنها پایش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر ناوگانی دچار نقص فنی باشد، اطلاع‌رسانی می‌شود تا از تردد آن جلوگیری شود. 

*رسیدگی به تخلفات راننده و شرکت های حمل و نقل عمومی

صالحیان ادامه داد: تخلفات شرکت‌های حمل و نقل به دقت احصاء می‌شود و به تخلفات راننده و شرکت به ترتیب در کمیسیون‌های ماده 11 و ماده 12 رسیدگی می‌شود. 

*بررسی تخلفات 12 شرکت حمل و نقل بار و مسافر

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در هفته ای که گذشت به تخلف چندین شرکت حمل و نقلی رسیدگی شد، این تخلفات از دستکاری در سامانه سپهتن تا تصادفات و عدم رعایت ایمنی بود؛ 12 شرکت حمل و نقلی بار و مسافر به کمیسیون آمدند که برخی از آنها 6 ماه تا یک‌سال تعطیل شدند، 2 شرکت جریمه شد و 2 شرکت معلق شد. 

صالحیان تأکید کرد: در ایمنی رانندگی با هیچکس تعارف نداریم،  اگر راننده یا شرکتی تمرد کند و یا ایمنی وسیله نقلیه مقابل را به خطر بیندازد، به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و به جهت اهمیت موضوع، در تخلفاتی که منجر به تصادف شود، کمیسیون در ستاد تشکیل می‌شود. 

وی افزود: همان گونه که قبلاً هم اعلام شد، شرکت حمل و نقلی داشتیم که سامانه سپهتن را دستکاری کرده بود، بنابراین آن شرکت را به مدت دو ماه تعلیق کردیم که در استان البرز قرار دارد. 

صالحیان افزود: به ادارات کل راهداری استان‌ها اعتبار ویژه‌ای برای کنترل نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام داده‌ایم.

وی اظهار داشت: جرثقیل‌ها در جاده‌ها مستقر هستند تا در صورت بروز تصادف، امدادرسانی سریع و به موقع انجام شود. 

* نظارت مستمر و مضاعف بر ناوگان در ایام نوروز

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این راستا برای ایام نوروز برنامه‌ریزی مضاعفی داشته‌ایم تا مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل به دقت بر ایمنی ناوگان و صحت و سلامت ناوگان نظارت کنند ؛همین سه ماه پیش بود که در محور فیروزکوه تصادفی رخ داد که عامل آن نقص فنی در سیستم ترمز بود. 

وی بیان کرد: در 18 استان هماهنگ کرده‌ایم که تا 85 درصد سفرها کنترل مضاعف شود.

صالحیان افزود: همچنین اعتبار ویژه‌ای برای ارزیابی سلامت راننده‌ها انجام می‌شود و اگر مشکلی داشته باشند، کارت هوشمند راننده غیرفعال می‌شود، ضمن آنکه به ادارات کل استانی ابلاغ کرده‌ایم که همه راهداران وظیفه دارند کنترل نظارت بر ناوگان عمومی را به صورت مضاعف انجام دهند. 

وی افزود: همچنین آمار تصادفات رانندگی ناوگان عمومی را از ابتدای بهمن‌ماه در کل جاده‌های کشور به همراه ساعات وقوع تصادف احصا کرده‌ایم، تصادفات را به صورت بسیار جزئی تحلیل و بررسی کرده‌ایم.

* الزام رانندگان ناوگان عمومی به ثبت ساعت و سرعت در پاسگاه های پلیس بین ساعات 22 تا 7 روز بعد

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در این راستا مقرر شد ناوگان عمومی از ساعت 22 تا 7 صبح بعد اگر در جاده‌ها تردد می‌کنند،‌ حتما در پاسگاه‌های پلیس راه در جاده‌ها ثبت سرعت داشته باشند، این موجب می‌شود که راننده برای دقایقی از خودرو پیاده شود و تغییری در روحیه راننده ایجاد شود. 

صالحیان بیان کرد: تخلفات راننده را در سامانه سپهتن پایش می‌کنیم، ضمن آنکه در مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر شد، راننده یک روز در هفته استراحت کامل داشته باشد و روزانه فقط 9 ساعت رانندگی کند. 

* امکان بررسی سرعت مجاز هر جاده در سامانه سپهتن

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ از سوی دیگر، سرعت‌های منطقه‌ای را در سامانه سپهتن ارسال کرده‌ایم و تخطی راننده اتوبوس از سرعت را در می‌آوریم، بدین ترتیب اگر راننده‌‌ای تخلف داشته باشد، کارت هوشمند راننده تا دو سال هم غیرفعال می‌شود. 

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ از طریق سامانه سپهتن راننده‌های پرریسک را شناسایی می‌کنیم و بدین ترتیب صددرصد عملکرد راننده در جاده‌ها پایش می‌شود. 

* هدف‌گذاری نصب سامانه سپهتن در 350 هزار دستگاه کامیون کشور

صالحیان اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است سامانه سپهتن در 350 هزار دستگاه کامیون فعال در کشور نصب شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ایمنی راننده حمل و نقل جاده ای حمل و نقل سپهتن فارس رانندگی کارت راننده سرعت اتوبوس اتوبوس اتوبوس نوروزی مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مدیرکل دفتر آمار سامانه سپهتن شرکت حمل و نقل ناوگان عمومی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مدت زمان یک سال گذشته ۴۳۴ فقره پرونده در سامانه شحباز برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به تمامی پرونده‌های تخلفات رانندگان در سال گذشته رسیدگی و منتج به صدور رای شده است، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲۴۷ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل برای رسیدگی به کمیسیون‌های حقوقی ارسال شده که همه پرونده‌ها به منتج به صدور رای شده‌اند.

وی افزود: طی سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی به تخلفات مالکین ماده ۱۴ در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۱۵ فقره پرونده بود که برای همه پرونده‌ها رای نهایی صادر شد و از نظر تعداد پرونده تشکیل شده در این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۲۱ پرونده بود، روند کاهشی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع گشت‌های تلفیقی کنترل و نظارت انجام گرفته در سطح استان توسط پرسنل این مجموعه، پنج هزار و ۶۲۱ دستگاه ناوگان حمل و نقلی اعم از باری و مسافری در طول سال گذشته مورد پایش و بازدید قرار گرفته‌اند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

کد خبر 750118

دیگر خبرها

  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • گره اندر گره
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه