Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:11:55 GMT

کدام گیاهان برای درمان پسوریازیس مفیدند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۳۸۳

کدام گیاهان برای درمان پسوریازیس مفیدند؟


جوانی سی ساله هستم که متاسفانه که چندی است مبتلا به بیماری پسوریازیس شده ام. بیماری که تاثیر زیادی بر روابط اجتماعی و کاری من گذاشته است. آیا این بیماری با استفاده از گیاهان دارویی قابل درمان است؟
پسوریازیس در اثر تولید بیش از حد سلول‌های کراتین پوست (که بالغ نشده و به کراتین طبیعی تبدیل نمی‌شوند) ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری را می‌توان به اختلال ایمنی مربوط دانست. شاید این بیماری به دنبال عفونت استرپتوککی یا جراحت پوست نیز ایجاد شود. از سوی دیگر می‌توان آن را به شخصیت عصبی و گوشه گیر و عدم تمایل به نزدیک شدن به دیگران مربوط دانست که ممکن است با استرس و نگرانی تشدید شود.

معمولا استعداد ابتلا به پسوریازیس خانوادگی است. ایجاد لکه‌های قرمز روی پوست، پوسته‌های ریز نقره‌ای رنگ و همچنین دوره عود و بهبود بیماری از مهمترین علایم کلیدی این بیماری محسوب می‌شوند.

گیاه «بی تی راخ»، اثر پاک کننده، ادار آور و قابض دارد و برای بسیاری از انواع ناراحتی‌های پوستی مفید است. بهتر است ده میلی لیتر افشره تازه یا دمکرده این گیاه سه بار در روز، به صورت پماد یا کرم مصرف شود. این گیاه را می‌توان با شبدر چمنی (برای کاهش تکثیر سلول ها) یا پاک کننده‌های محرک مانند گزنه و علف خنازیر استفاده کرد؛ سه قسمت از این گیاه با دو قسمت گیاه دیگر را مخلوط و استفاده کنید.

ترشک مواج از دیگر گیاهانی است که اثر پاک کننده، ادرار آور و ملین، محرک جریان صفرا و پاک کننده بدن از سموم دارد. این گیاه به صورت دمکرده یا تنتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه در ترکیب با گیاه بابا آدم به عنوان پاک کننده کاربرد دارد. برای تقویت اثر پاک کننده و خنک ساختن کبد نیز می‌توان به این گیاه علف خنازیر را اضافه کرد.

همچنین گل میمونی اثر ضد التهاب، پاک کننده و محرک جریان خون دارد و برای بسیاری از بیماری‌های مزمن پوستی مفید است. این گیاه نیز به صورت دمکرده یا تنتور مصرف می‌شود. این گیاه همراه با شبدر چمنی یا بنفشه برای کمک به عادی کردن رشد سلول‌های پوست، یا با گیاهان پاک کننده‌ای مانند شبدر چمنی و ترشک مواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه محرک قلب است از اینرو در اختلالات ضربان قلب باید از مصرف آن پرهیز شود.

تاج ریزی پیچ نیز اثر ضد التهاب و تونیک کبدی دارد. این گیاه در صورت همراهی پسوریازیس با بیماری‌های روماتیسمی مفید است. جوشانده ۱۵ گرم تاج ریزی پیچ در نیم لیتر آب روزی سه لیوان یا حداکثر هفت و نیم میلی لیتر تنتور در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه را می‌توان به صورت ساده یا همراه با گیاهان پاک کننده (مانند علف خنازیر) یا دارو‌های نیروبخش (مانند سپرک) بکار برد. البته مصرف مقادیر زیاد این گیاه ممکن است باعث تهوع و تپش قلب شود.

شبدر قرمز نیز اثر پاک کننده و ادار آور دارد و برای بسیاری از بیماری‌های پوستی مفید است. این گیاه به صورت دمکرده یا تنتور، به شکل پماد یا کرم مصرف می‌شود. این گیاه را می‌توان با گیاهان ضد التهاب و پاک کننده مانند علف شیر، تاج ریزی پیچ، ترشک مواج یا با ۱۰ قطره تنتور گیاه نوش استفاده کرد.


    منبع:سیناپرس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پسوریازیس پسوریازیس گیاه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روز‌های اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آن‌ها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن‌ها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • رفتار انسانی یک «اورانگوتان» برای اولین‌بار؛ تهیه ضماد برای درمان زخم!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی