Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@02:41:31 GMT

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۶۹۶

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان تعطیل شد

آلمان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان را برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا، کنسل کرد. به گزارش پول نیوز، نمایشگاه ITB قرار بود از روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه در شهر برلین به مدت پنج روز برگزار شود. پیش‌بینی شده بود بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۸۰ کشور در این رویداد جهانی شرکت کنند. ایران بیشتر از یک دهه است مستمر در این نمایشگاه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نمایشگاه به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود. برآورد شده بود ITB امسال حدود ۷ بیلیون یورو درآمد حاصل کند. سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده بودند.
برخی مسؤولان دولت فدرال آلمان در یک هفته گذشته بارها به مسؤولان نمایشگاه برلین درباره خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در صورت برگزاری رویداد هشدار داده و خواسته بودند آن را به زمان دیگری موکول کنند که سرانجام با تصمیم وزارتخانه‌های بهداشت و اقتصاد دولت فدرال آلمان، ITB برلین لغو شد و زمان اجرای آن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
نمایشگاه برلین پیش‌تر شهرهای آلوده در کشورهای چین، ایران و کره جنوبی را مشخص کرده بود و از شرکت‌کنندگان خواسته بود پیش از حضور در این رویداد، برگه سلامت تهیه کنند. علاوه بر این اعلام شده بود در صورت سفر به یکی از شهرهای ووهان در چین، یا قم در ایران و دیگر شهرهای آلوده در کره جنوبی و ایتالیا، اجازه حضور در این نمایشگاه به آنها داده نمی‌شود.
مسؤولان بهداشت شهر برلین از برگزارکنندگان این نمایشگاه خواسته بودند اثبات کنند شرکت‌کنندگان از مناطق آلوده به ویروس کرونا شرکت نمی‌کنند و کنترل‌های شدیدی در این زمینه داشته باشند.
مرکز نمایشگاه برلین سرانجام در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که قادر به اجرای چنین تدابیری نیست و نمایشگاه گردشگری ۲۰۲۰ را تنها به توصیه مقامات بهداشتی این کشور و با هدف حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان و شهروندان لغو می‌کند.
یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین نیز تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در ۵۴ سال گذشته، اقدامی بی‌سابقه دانسته است.
آلمان تا کنون ابتلای حدود ۳۰ نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا را تایید کرده است. این ویروس که یک ماه پیش از شهر ووهان چین آغاز شده، کشورهای بسیاری را در آسیا، اروپا و امریکا آلوده کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نمایشگاه برلین ویروس کرونا گردشگری ویروس کرونا شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

سفیر ازبکستان در ایران بر آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان تاکید کرد و گفت: لازم است مردم سمرقند با شهر زیبای اصفهان آشنا شوند تا این شهر را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند؛ از این‌رو به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان نمایشگاهی در سمرقند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فریدالدین نصریوف امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در دیدار با علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی زیبای اصفهان، آن‌را شگفت‌انگیز توصیف و اظهار کرد: با وجودی که در شهر سمرقند به دنیا آمده‌ام و کل خانواده من در سمرقند زندگی می‌کنند، اصفهان برای من مانند یک خانه بوده است و لحظاتی را که در اصفهان سپری کرده‌ام، برای همیشه در قلب من خواهد ماند.

وی از شهردار اصفهان برای سفر به شهر سمرقند دعوت رسمی کرد و با اشاره به خواهر خواندگی دو شهر اصفهان و سمرقند افزود: لازم است سفرهای کاری بین اصفهان و سمرقند بیش از گذشته گسترش پیدا کند و برای این منظور به‌نظر می‌رسد جلساتی به‌صورت ویدئو کنفرانس بین شهرداران سمرقند و اصفهان برگزار شود.

سفیر ازبکستان در ایران تاکید کرد: ادامه و گسترش همکاری‌ها برای توسعه فرهنگی و گردشگری دو شهر بسیار ضروری است؛ در جلسه‌ای که با استاندار اصفهان داشتیم بر این موارد تاکید شد و من نیز با امکانات گردشگری اصفهان بیش از پیش آشنا شدم.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری بسیار زیبا و تاریخی است و مردم سمرقند باید با این شهر زیبا آشنا شوند تا اصفهان را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند، اضافه کرد: امیدوارم رسانه‌های ایران نیز برای مردم این کشور از ازبکستان بگویند و مردم اصفهان را با امکانات گردشگری ازبکستان آشنا کنند.

نصریوف با اشاره به دیدار رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در سال گذشته تصریح کرد: اینگونه دیدارها برای توسعه روابط دو کشور و دو ملت لازم و ضروری است و شما به عنوان شهردار اصفهان می‌توانید در این رابطه نقش بزرگی را ایفا کنید.

وی با اشاره به هفته فرهنگی اصفهان افزود: قرار است به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان نمایشگاهی در سمرقند برگزار شود و من در همین جا آمادگی کامل خود را با هرگونه همکاری در این زمینه اعلام می‌کنم.

سفیر ازبکستان در ایران یادآور شد: ازبکستان در نمایشگاه توریستی تهران بزرگترین غرفه را به خود اختصاص داده بود و بزرگترین هیئت شرکت کننده در این نمایشگاه با بیش از ۳۰ نفر از ازبکستان حاضر شده بودند تا جایی که وزیر گردشگری ازبکستان نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و بیش از ۱۰۰ نفر نماینده ازبکستان در حوزه اقتصادی از این نمایشگاه بازدید کردند.

کد خبر 747662

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند