Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:24:29 GMT

کاهش ۵۵ درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۱۷۲۰

کاهش ۵۵ درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از پرونده‌های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از ۶۵ درصد بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طی چند سال اخیر، در راستای پیشگیری وضعی جرایم، راه اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خریدهای اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده سازی اصلاحات لازم در درگاه‌ها و بسترهای پرداخت الکترونیکی، طی برنامه ریزی های انجام شده از ۲۱ بهمن ماه سال جاری طرح مذکور به صورت کامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های غیرحضوری بالای یک میلیون ریال الزامی شد.

این مقام مسئول ضمن تشکر از رئیس و مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه کلان ملی افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی‌های به عمل آمده از پرونده‌های تشکیل شده طی ۱۵ روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده‌های این حوزه تا ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

سردار مجید اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیند قبلی یعنی استفاده از رمزهای ایستا وجود داشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب‌های مختلف بدون اطلاع مالکان این حساب‌ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاط مختلف کشور بود که با اجرای طرح مذکور، این مشکل نیز به صورت کامل رفع شد و به صفر رسیده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ابراز امیدواری کرد: با استمرار همکاری‌ها با مجموعه بانک مرکزی و بهبود فرآیندها و انجام اصلاحات تکمیلی در این سرویس همانند تأیید دو مرحله‌ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه مربوطه در پیامک‌های ارسالی حاوی رمز پویا، ان شاء الله شاهد ارتقای هر چه بیشتر امنیت کاربران و استفاده ایمن تر از سرویس‌های بانکداری الکترونیک خواهیم بود.

سردار مجید به هموطنان توصیه کرد: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمزهای پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده می‌تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس سایبری کشور از هم میهنان عزیز خواست در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی پیرامون موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4865673

منبع: مهر

کلیدواژه: فیشینگ رمز دوم پویا پلیس فتا ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران انتخابات 98 محسن حاجی میرزایی دستگیری سارق قوه قضاییه شهر تهران تعطیلی مدارس محسن هاشمی وضعیت راهها تعزیرات حکومتی نیروی انتظامی رمز دوم پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرایم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6096959

دیگر خبرها

  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • طرح پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟