Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

قدس آنلاین: ایزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به صدور مجوزی از طرف واشنگتن برای تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه با ایران با توجه به شیوع کروناویروس در کشورمان، در نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر امور خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور نوشت: وزارت خزانه‌داری این هفته یک سازوکار اجرایی تجارت کالاهای بشردوستانه را ارائه کرد اما من نگرانم که این اقدام قادر به تغییر جو پابرجای عدم تمایل در بانک‌ها و کسب‌وکارهایی باشد که نمی‌خواهند ریسک کرده و تامین مالی تبادلات بشردوستانه با ایران را انجام دهند و یا آن را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین، به دنبال اطمینان و تضمینی هستم که هر اقدام قابل قبولی از طرف آمریکا انجام شود تا امکان در دسترس بودن دارو و دیگر موارد غیرقابل تحریم بشردوستانه برای مردم ایران فراهم شده و از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری شود.

وارن در ادامه این نامه با اشاره به برخی تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ایران پس از خروج دولت فعلی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و همچنین برخی معافیت‌های اعمال شده، نوشت: اگرچه این اقدامات به ظاهر ممکن است کافی به نظر بیایند اما نگرانم که نوع محدود این استثناها و این واقعیت که تجارت با ایران به طور کلی توسط تحریم‌های آمریکا محدود شده است، ممکن است رسیدن کالاهای ضروری به ایران را برای مبارزه با کرونا ویروس سخت کنند.

بر اساس این گزارش، اظهارات وارن در پی این مطرح شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته با اعلام رسمیِ نهایی‌شدن سازوکار بشردوستانه سوئیس با ایران و با صدور مجوزی، به شرکت‌ها اجازه داد تا بدون خطر تحریم‌ شدن اقلامی از جمله مواد غذایی، دارویی و کالاهای اساسی را به ایران ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سناتور آمریکایی نامزد انتخابات آمریکا الیزابت وارن تحریم دارو کرونا در ایران خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید